• 0

zelf kantonrechters procedure starten

naar aanleiding van een conflict dat ik heb met een bedrijf dat zijn contracten met mij niet nagekomen is en zijn eigen algemene voorwaarden niet is nagekomen heb ik een aantal contracten met dat bedrijf ontbonden en wil ik het teveel betaalde bedrag terugvorderen.

Daarnaast wil ik een uitspraak van de rechtbank over de handelswijze van dit bedrijf.

 

Is het mogelijk om een vordering (factuur??) naar dit bedrijf te sturen waarin ik dat bedrag terug vorder, na 2 weken een herinnering/laatste sommatie te sturen en weer 2 weken later zelf een procedure bij de kantonrechter te starten?

 

En waar kan je informatie vinden over hoe je zelf zo een complete kanton procedure kan voeren.

 

Wat ik begreep kan je zelf een kanton procedure starten, moet je de dagvaarding dan door een deurwaarder laten bezorgen maar kan je verder weer de vordering indienen en repliek op hun verweer geven.

Als je dan gewonnen heb moet je weer door een deurwaarder laten betekenen en beslag laten leggen?

 

Wie kan me vertellen hoe dat gaat en waar ik rekening mee moet houden.

 

Waarom zelf doen? Ten eerste kosten, ten tweede leerzaam om na afloop precies te weten hoe zoiets in zijn werk gaat wat misschien in de toekomst nog eens van pas komt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

het gaat om contracten die vooruit voor een jaar betaald zijn.

 

registar is zijn contracten met mij niet nagekomen en heb tevens een 4tal facturen moeten betalen die helemaal niet volgens de algemene voorwaarden zijn.

 

Heb die facturen moeten betalen omdat het bedrijf contracten van mij geblokkeerd had die ik gewoon betaald had maar die aps weer wilde vrijgeven nadat ik andeer + de onterechte facturen betaald had.

 

Nu zijn die dus betaald en nu wil ik die onterechte facturen terug vorderen + de kosten van de contracten die ik heb moeten verhuizen naar een ander bedrijf omdat dit bedrijf zijn contracten met mij niet nakwam.

 

Wat ik begrijp dus geen factuur sturen hiervoor maar gewoon een brief sturen waarin ik deze bedragen van ze terug claim en dan 1 aanmaning/sommatie en daarna gewoon naar kantonrechter.

 

Voor de duidelijkheid: het gaat om domeinnaam registraties, maar dan niet 1 maar ruim 150 stuks waarvan ik er vele tientallen heb moeten verhuizen vanwege het niet nakomen van de contracten.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Wie kan me vertellen hoe dat gaat en waar ik rekening mee moet houden.

De deurwaarder. Op www.rechtspraak.nl kun je een checklist vinden waar je dagvaarding aan moet voldoen.

 

het sturen van facturen vind ik onzin: er is geen rechtsgrond voor die facturen.

Link naar reactie
  • 0

Wie kan me vertellen hoe dat gaat en waar ik rekening mee moet houden.

De deurwaarder. Op www.rechtspraak.nl kun je een checklist vinden waar je dagvaarding aan moet voldoen.

 

het sturen van facturen vind ik onzin: er is geen rechtsgrond voor die facturen.

 

Oke... ik ga op rechtsraak.nl kijken.

 

Maar een brief sturen waarin ik dus die onterechte facturen (was ook geen rechtsgrond voor) terugvorder en tevens een xxx bedrag vorder voor het teveel betaalde bedrag aan die contracten dus?

 

gaat me er dus om hoe ik zo een claim moet indienen, of dus met een factuur of gewoon via een brief met de bedragen erin.

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Wie kan me vertellen hoe dat gaat en waar ik rekening mee moet houden.

De deurwaarder. Op www.rechtspraak.nl kun je een checklist vinden waar je dagvaarding aan moet voldoen.

 

het sturen van facturen vind ik onzin: er is geen rechtsgrond voor die facturen.

 

Oke... ik ga op rechtsraak.nl kijken.

 

Maar een brief sturen waarin ik dus die onterechte facturen (was ook geen rechtsgrond voor) terugvorder en tevens een xxx bedrag vorder voor het teveel betaalde bedrag aan die contracten dus?

 

gaat me er dus om hoe ik zo een claim moet indienen, of dus met een factuur of gewoon via een brief met de bedragen erin.

Als jij vindt dat je recht op geld hebt, dan moet je daar een rechtsgrond voor hebben. Dat zal waarschijnlijk wanprestatie zijn. En als er sprake is van wanprestatie, dan kun je de schade die daarvan het gevolg is vorderen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.