• 0

Schuld aan derden

Ik heb het plan om vennoot te worden in een bestaande VOF. Het blijkt dat er een langlopende schuld in de jaarstukken is opgenomen ten titel van geldlening aan derden. Een der vennoten wil deze lening op persoonlijke titel naar zich toe trekken zodra ik zal toetreden. Wat zoveel inhoudt dat de overige vennoten niet meer aansprakelijk zijn voor deze lening. De lening verdwijnt dan in de eerstkomende jaarstukken. Wij willen dit officeel maken middels een VOF contract en daarin vermelden dat die schuld niet door de nieuwe VOF en de nieuwe vennoot wordt overgenomen. Ik zou graag willen weten of dit zomaar kan en dat dit ook rechtsgeldig is als wij dit onderling afspreken. Alvast dank!!!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

zover ik weet zal de schuldeiser daarmee moeten instemmen.

Als hij dat niet doet zal hij de vordering nog gewoon op de VOF kunnen verhalen.

 

Anders zou een VOF doodleuk een schuld kunnen overdoen naar b.v. een zwerver die uiteraard niet kan betalen en zou de schuldeiser zijn geld kwijt zijn.

 

Zolang als de gene die de sculd overneemt gewoon blijft betalen zal er niks aan de hand zijn maar als die niet meer kan of wil betalen zal de schuleiser dus gewoon bij de VOF komen.

Indien jullie een contract hebben dat het is overgenomen zal je dus evengoed moeten betalen en daarna maar zien dat je het weer op degene die de schuld heeft overgenomen kan verhalen..

Link naar reactie
  • 0

Onderling afspreken heeft geen enkele zin: het moet geregeld worden met de verstrekker van de lening, en met niemand anders, anders behoudt iedere deelnemer aan de VOF,jij incluis, gewoon zijn volledige hoofdelijke aansprakelijkheid voor deze lening

 

EDIT: off topic commentaar verwijderd

 

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.