Ik ga een product (cosmetica) importeren uit Canada. Ik heb al een keer een aantal producten laten komen. Die zijn verzonden met TNT. Zij hebben voor mij de BTW betaald bij de douane en dit later aan mij doorberekend. Ik begrijp dat ik bij de belastingdienst een verzoek kan doen om die BTW te verleggen, zodat ik die niet eerst hoef te betalen en vervolgens weer terug te vragen. Maar hoe werkt dat in de praktijk? Hoe moet ik dat met TNT regelen?
Is het nog anders als het product vanuit een land binnen de EU komt?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jecrvali
jecrvali
Hallo,
Ik ga een product (cosmetica) importeren uit Canada. Ik heb al een keer een aantal producten laten komen. Die zijn verzonden met TNT. Zij hebben voor mij de BTW betaald bij de douane en dit later aan mij doorberekend. Ik begrijp dat ik bij de belastingdienst een verzoek kan doen om die BTW te verleggen, zodat ik die niet eerst hoef te betalen en vervolgens weer terug te vragen. Maar hoe werkt dat in de praktijk? Hoe moet ik dat met TNT regelen?
Is het nog anders als het product vanuit een land binnen de EU komt?
Vast bedankt voor jullie antwoord.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22001-hoe-moet-ik-btw-verleggen/Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag