Al enige tijd werk ik met video om met mijn klanten te communiceren (mijn hoofdactiviteit is het realiseren van websites voor het MKB). Vooral screencasts doen het erg goed. Om bijvoorbeeld de voortgang van een project te tonen. Ook maak ik tegenwoordig een 'oplevervideo' met daarin instructies om de website te voorzien van nieuwe content. Specifieke vragen beantwoord ik regelmatig met een link naar een reeds opgenomen video.
Nu wil ik informatie verzamelen die voor mijn doelgroep van belang is, om daar een cursus van te maken. Die ze leidt in het 'websitetraject' van oriëntatie tot en met het onderhoud en 'linkbuilding'.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Zelf ben ik (met behulp van literatuur) gekomen tot de volgende structuur:
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Peter Arends
Peter Arends
Omschrijving van je concept:
Hallo zeer gewaardeerde forumleden,
Al enige tijd werk ik met video om met mijn klanten te communiceren (mijn hoofdactiviteit is het realiseren van websites voor het MKB). Vooral screencasts doen het erg goed. Om bijvoorbeeld de voortgang van een project te tonen. Ook maak ik tegenwoordig een 'oplevervideo' met daarin instructies om de website te voorzien van nieuwe content. Specifieke vragen beantwoord ik regelmatig met een link naar een reeds opgenomen video.
Nu wil ik informatie verzamelen die voor mijn doelgroep van belang is, om daar een cursus van te maken. Die ze leidt in het 'websitetraject' van oriëntatie tot en met het onderhoud en 'linkbuilding'.
Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:
Zelf ben ik (met behulp van literatuur) gekomen tot de volgende structuur:
- Valkuilen;
- Doelstellingen
- informeren / overtuigen / amuseren / verkopen / contact leggen
- wanneer is de website een succes?
- hoe is dat te meten?
- budget? Eenmalige kosten / maandelijkse kosten / consultancykosten / promotiekosten
- budget in termen van tijd beschikbaar per maand.
- Functionaliteiten (features with benefits)
- Live chat
- click to call
- blog
- reacties
- sample/brochure bestellen
- opt in
- nieuwsbrieven
- contactformulier
- shop
- downloads
- gallerij
- autoresponders
- meertaligheid
- testjes/polls
- etc.
- Content
- Testimonials
- kortingscoupon
- video
- maps
- contact
- over de organisatie
- nieuws (uitwerken)
- persoonlijke informatie
- producten en diensten
- algemene voorwaarden
- verplichte info zoals KVK
- blogreacties
- achtergrond
- klantcases
- gallerij
- links
- kennisbank / artikelen
- medewerkers
- toepassingen
- features&benefits
- vacatures
- sitemap
- Structuur (hoe rangschik je de content en functionaliteiten en wat is de actie op elke pagina)
- Nazorg
- content bijhouden
- conversie
- Promotie
- Linkruilen klanten
- leveranciers
- 'startpagina's'
- posten op eigen site
- posten op fora
- Twitter
- aanmelden nujij etc. Klanten mailen
- offline vermelden
- cpc
- eigen Hyve
- directories
- Google bedrijvencentrum
- marktplaats
- YouTube
- ping blogdiensten.
Bonussen:
-E-mailetiquette
-Wordpress
Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:
Klanten beter (effectiever en efficienter) van dienst zijn. En leads genereren.
De cursus is dus bestemd voor bedrijven die net klant zijn geworden. En voor potentiele klanten die bezig zijn met een nieuwe website.
Hoe is dit anders dan bestaande concepten:
Er is uiteraard heel veel informatie. Ook zijn er veel instructievideo's. Maar een compleet en Nederlandstalig concept is er niet, voor zover ik weet.
Wat voor feedback hoop je te krijgen:
Welke internetexpert heeft suggesties zodat de cursus nog completer (of effectiever) wordt?
En misschien nog wel belangrijker... Wie heeft er als MKB-er prangende vragen die behandeld kunnen worden?
Ook algemene opmerkingen over bijvoorbeeld de aanpak zijn van harte welkom natuurlijk.
MrWebsite - werkende websites voor het mkb.
Pear Online - internetapplicaties en -participaties
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/22118-videocursus-werkende-websites-voor-het-mkb/Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag