• 0

Waar zou ik terecht kunnen?

Beste Allemaal,

 

Fijn dat dit forum er is!

 

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: in Januari 2010 organiseren willen wij een evenement organiseren vlak over de grens in Duitsland. Alle aanbetalingen voor deze show kunnen wij uit eigen zak betalen, echter ligt het probleem in de uitbetaling van de artiesten vlak na het evenement. De kaarten zullen namelijk via een officieel ticket verkooppunt gaan (bijv. Ticketservice) en die keren pas enkele dagen na het evenement de kaartopbrengsten uit. Is het mogelijk op basis van een gedeelte van de kaart opbrengsten een overeenkomst met iemand aan te gaan waarbij wij binnen een week na het lenen van het bedrag het geld terugstorten met een daarbij afgesproken percentage? Alles is inzichtelijk doordat je online kan zien hoeveel kaarten er zijn verkocht.

 

Maar... en dat is nou net het punt. Wie zou zoiets aantrekkelijk vinden? En waarom zou men het niet doen? De bank krijg ik helaas niet mee in dit verhaal ondanks de zekerheid die er op dat moment is (want zijn er geen kaarten verkocht, hoeft er ook niets geleende te worden).

 

Wie o wie heeft ideeen?

 

Dank je wel alvast.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Tonino,

 

Als de oplossing zo makkelijk was geweest, had ik het bericht hier niet hoeven posten ;-)

 

De artiesten in onze branche worden altijd ter plaatse betaald en ze komen van ver. In verleden gebeurde het weleens dat men een cheque meekreeg of de belofte werd gedaan dat ze het geld met enkele dagen kregen. Helaas hebben sommige promoters het voor de rest verpest door zich niet te houden aan die afspraak.

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

 

 

...Is het mogelijk op basis van een gedeelte van de kaart opbrengsten een overeenkomst met iemand aan te gaan waarbij wij binnen een week na het lenen van het bedrag het geld terugstorten met een daarbij afgesproken percentage? Alles is inzichtelijk doordat je online kan zien hoeveel kaarten er zijn verkocht.

 

Jawel dit is mogelijk. Goede leenovereenkomst opstellen.

 

Maar... en dat is nou net het punt. Wie zou zoiets aantrekkelijk vinden? En waarom zou men het niet doen? De bank krijg ik helaas niet mee in dit verhaal ondanks de zekerheid die er op dat moment is (want zijn er geen kaarten verkocht, hoeft er ook niets geleende te worden).

 

Wie o wie heeft ideeen?

 

Dank je wel alvast.

 

 

 

Als de bank het niet wil financieren, zoeken in je FFF netwerk? (Friends, Family, Fools ;)) Als je bijv een rijk familielid hebt, zou die het (beperkte) risico wellicht wel willen nemen.

 

Waarom zegt de bank nee?

 

Wat is het te financieren bedrag (orde van grootte)?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hi Fred,

 

Dank voor je reactie.

 

Ik lees het woord risico en ik begrijp dat je daarmee bedoeld dat het bedrag niet terugkomt. De overeenkomst wordt alleen aangegaan als er kaarten zijn verkocht en dus het bedrag volledig gedekt wordt. Helaas heb ik niet zulke rijke mensen in mijn omgeving al is het soms dichterbij dan je denkt dus ik blijf kijken. Bank zegt nee omdat ik in het verleden ondernemer was en ben opgelicht waardoor er coderingen ontstonden. Ook is het zo dat zelf ook investeer omdat immers alle aanbetalingen door mijzelf worden gedaan.

 

Het bedrag uiteindelijk nodig is zal tussen de 40 en 60000 euro zijn.

 

Groeten

Link naar reactie
  • 0

Hoe verhouden de aanbetalingen zich tot de uitbetaling van de artiesten en de uiteindelijke betalingen bij de eerstgenoemde aanbetalingen? Ben je zelf al begonnen met de kaartverkoop? Elke verkochte kaart is er één.

 

Is het een idee om een Duitse mede-organisator of promotor te zoeken?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Hi,

 

Nee, voordat ik het evenement definatief ga organiseren wil ik er wel zeker van zijn dat aan het einde niet voor verrassingen kom te staan. De artiesten later betalen is echt geen optie. Ik denk wel dat ik een deal zou kunnen maken op basis van dingen als cateringen, licht/geluid e.d.

 

Wat ik zelf aanbetaal zal ergens tussen de 25 en 35k zijn.

Link naar reactie
  • 0

ps bij tegenvallende kaartverkoop gaat het evenement niet door. Ik kan tot een vrij laat stadium het annuleren... niet leuk natuurlijk maar wel tot de mogelijkheden. Voor de kaartjeskopers is er verder geen risico omdat de promoter voor het evenement niet de beschikking heeft over de gelden (daarom krijg ik het geld pas na het evenement).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 112 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.