• 0

Facebook SEO

Beste,

 

Via http://www.facebook.com/username heb je de mogelijkheid om een Google vriendelijke URL aan te maken voor je eigen Facebook profiel (Facebook.com/jenaam) maar een nog interessante functie voor je Facebook pages.

 

Facebook pages kan je optimaliseren voor een bepaald zoekwoord en de desbetreffende URL erop plaatsen. Voor meer informatie over Facebook pages: http://www.facebook.com/advertising/?pages

 

Mijn vraag:

 

Heeft iemand ervaring met het aanmaken van een google vriendelijke URL voor pages? Ik krijg namelijk de volgende melding wanneer ik een page selecteer:

 

"Naam page" komt momenteel nog niet in aanmerking voor een gebruikersnaam. In de toekomst kun je een gebruikersnaam instellen voor "Naam page"

 

Alvast bedankt voor jullie reactie.

 

Danny

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Google-vriendelijke url? In combinatie met Facebook?

 

Hoe kom je erbij dat Facebook (een site voor particulieren) door Google wordt opgenomen in de zoekresulltaten? Het maken van een leesbare url is iets anders dan een Google-vriendelijke url.

 

Wat is het verband met deze rubriek 'Commercie en Marketing'? Een vraag stellen is 1, maar wat uitleg zodat ook andere ondernemers er iets aan hebben vind ik meer te waarderen.

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Ten eerste, voordat je iets uitspreekt hier, test het dan eerst want Facebook en andere social media website's hebben een hoge trustrank (hoge vertrouwensfactor van Google).

 

Daarbij heb ik al getest en een zogenoemde "Page" scoort hoog in Google zelfs zonder Google vriendelijke URL. Ik heb het dan niet over de competetieve zoekwoorden maar 2tal zoekwoorden (long tail).

 

De "Page" zelf kwam binnen op pagina 2 en heeft indirect gezorgd dat mijn website 3 plaatsen is gestegen naar pagina 1.

 

Dit is een vraag over SEO (SEO = Internet Marketing dus past wel degelijk in de categorie "Commercie en Marketing")

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
  • 0

Google-vriendelijke url? In combinatie met Facebook?

 

Hoe kom je erbij dat Facebook (een site voor particulieren) door Google wordt opgenomen in de zoekresulltaten? Het maken van een leesbare url is iets anders dan een Google-vriendelijke url.

 

Wat is het verband met deze rubriek 'Commercie en Marketing'? Een vraag stellen is 1, maar wat uitleg zodat ook andere ondernemers er iets aan hebben vind ik meer te waarderen.

 

Sinds wanneer worden "sites voor particulieren" dan niet door Google geindexeerd? Het zal Google gaat gewoon af op de indicatie van de betreffende site (robots.txt) bij het al dan niet indexeren van een site.

 

Verder is het algemeen bekend dat Google vroeger URL's met daarin allerlei parameters (www.mijnsite.nl/index.php?page=1265&qyudg=12&dit=dat bijvoorbeeld) niet erg op prijs stelde en pagina's beter indexeerd wanneer deze gebruik maken van zogenaamde "zoekmachine vriendelijke" URL's (www.mijnsite.nl/index.php/1265/12/dat).

 

Sinds kort kunnen Facebook gebruikers een bepaalde naam registeten die gebruikt wordt bij het genereren van de URL naar het publieke profiel van de betreffende persoon: www.facebook.com/mjnaus (of iets in die richting).

Snaphour - Online afspraken- en agendabeheer

ChillyOrange Web properties that get the job done - Unieke professionele website + CMS = 449 euro

Link naar reactie
  • 1

Ja, ik heb ervaring met Facebook SEO. Mijn bedrijf ontwikkelt Facebook applicaties.

 

 

De reden waarom je geen "custom username" kan aanmaken voor je pagina, is omdat je pagina wellicht minder dan 100 fans heeft.

 

Facebook wil username squatting tegengaan (spammers die duizenden fanpagina's oprichten om goede usernames te kunnen vastleggen voor de toekomst), dus moet je Facebook pagina een minimum aantal fans hebben.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.