• 0

AFM vergunning

Hallo,

 

wij zijn onze onderneming aan het opstarten. We willen gaan bemiddelen en adviseren in uitvaartverzekeringen. Het ondernemingsplan en alles voor de AFM aanvraag is net de deur uit. De aanvraag doen we via de STFD. Het gaat dus om een vergunning voor levensverzekeringen.

 

Mijn vraag is hoe lang duurt het voordat we de vergunning binnen hebben. Ik weet dat er 4 tot 12 weken voor staat. Eigenlijk wil ik weten wat is jullie ervaring en duurt het echt 12 weken?

 

grt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

mickey,

 

dit zeggen ze er zelf over:

 

Hoe lang duurt de behandeling van de aanvraag voor een vergunning?

De StFD kan snel werken. Dus heeft u binnen enkele dagen een reactie van ons. Indien in het kader van de aanvraag de betrouwbaarheid van een of meer (mede-) beleidsbepalers moet worden vastgesteld, dan moet u er rekening mee houden dat de AFM geruime tijd nodig heeft om de aanvraag te kunnen beoordelen. Termijnen van 13 weken zijn dan geen uitzondering. Het is dan ook zaak dat indien u op een bepaalde datum met uw activiteiten wilt beginnen, u ruim van te voren met het aanvragen van een vergunning begint. In heel bijzondere situaties kan de StFD trachten de AFM te bewegen de behandeling van de aanvraag te versnellen.

 

 

succes

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 170 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.