• 0

Affiliate partnerships

Graag verneem ik van jullie welke ervaringen jullie hebben met affiliate partnerships?

Ik denk dat ik op deze manier er in zou slagen om meer gebruikers en potentiële klanten aan te trekken.

 

Wat zijn de valkuilen, voordelen, nadelen?

Maak je best gebruik van affilate netwerksites die als tussenpersoon optreden?

Wat zijn de gangbare percentages van je marge die je aan een affiliate partner toekent voor een succesvolle sale?

 

Groet,

Luc

 

#affiliatemarketing

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zou er niet snel aan beginnen om het zelf te doen, dat brengt nogal complexe techniek met zich mee. Bovendien is het lastig om zo een groter publiek (webmasters) te bereiken. Maar waarom informeer je niet bij een van de bekende partijen op dit gebied? Dan weet je meteen iets over kosten en percentages.

 

En kijk ook eens hier:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=14;action=display;threadid=9368

 

 

www.businessbox.nl | www.zonneveldmarks.nl |

www.tekstschrijverdeventer.nl

Link naar reactie
  • 0

Affiliate marketing kan zeer interesant zijn.

Je moet het echter wel goed doen.

Interesant stukje over veelgemaakte fouten hierbij kan je vinden op http://twinklemagazine.nl/praktijk.aspx?id=26630

 

Of je zelf het geheel moet doen of je moet aansluiten bij een groot netwerk moet je jezelf inderdaad afvragen.

 

Momenteel laat ik voor mijn webshops een geheel nieuw en zeer uitgebreid affiliate systeem bouwen waarmee ik alles in eigen hand ga nemen.

Ik heb hiertoe besloten omdat ik bepaalde wensen had die via de grote affiliate netwerken niet of erg moeilijk te realiseren waren.

 

Maar heb naast dat eigen programma ook nog een programma lopen via een groot netwerk.

En hiermee maak ik me schuldig aan 1 van de mogelijke fouten uit het stukje op twinkle magazine:

de affiliates via mijn eigen programma zullen een hogere vergoeding krijgen als de affiliates via het grote netwerk.

 

Ik betaal bij beide programma;s wel evenveel uit maar bij het grote programma pikt het programma zelf een belangrijk deel van de vergoeding in voor hunzelf waardoor er veel minder overblijft voor de affiliates.

 

Voordeel groot netwerk:

* Al een zeer grote groep affiliates die mogelijk geintereseerd zijn in jouw affiliate aanbieding (let wel op dat het netwerk de juiste soort affiliates heeft, dat verschilt nogal sterk).

* je hoeft niet zelf de software te bouwen en beheren

 

Nadeel groot Netwerk:

* door het percentage dat het netwerk zelf wil blijft er minder over voor de affiliates (kan wel 10% minder zijn).

* Vaak zijn er in hetzelfde netwerk nog tal van concurenten actief en moet je in dat netwerk dus steeds zwaar concureren met al die concurenten om de aandacht en gunst van de affiliates

* minder flexibel als eigen software

 

Het is dus een kwestie van goede afwegingen maken waarvoor je uiteindelijk kiest.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf publisher bij verschillende affiliate programma's, wat dus betekent dat ik adverteerders promoot.

 

Een adverteerder heeft instapkosten die bij grote netwerken rond 500-xxx Euro liggen. Ik dacht dat er voor het jaar daarop ook dient betaald te worden, maar dat weet ik niet zeker.

 

Eenmaal lid moet je publishers aantrekken met goede vergoedingen. Dit kan laag uitvallen als je bv als enige een bepaald product aanbiedt. Zit je echter met concurrentie, dan moet je de vergoeding optrekken als de vissen maar niet willen toehappen.

Men kan vergoeden voor een lead, of een sale, of per klik. Een combinatie van lead en sale is naar mijn mening het aantrekkelijkst. Niet-zakelijke publishers zullen het liefst per klik zien, omdat ze snel tevreden zijn met een klein bedragje. Zakelijke klant gaan dan weer voor het grotere geld en dan ziet men enkel bij sales en leads.

 

Ik lees iets over dat partnerprogramma's het grootste stuk voor zich houden. Dat klopt, maar als een publisher goed verkoopt voor een bepaalde klant, zal deze benaderd worden en dan zal de vergoeding omhoog gaan ten koste van het eigen deel.

De adverteerder kan bij sommige affiliateprogramma's ook een dergelijke werkwijze toepassen: normaal, premium,.... Men doet dat als de klant bepaalde aantallen haalt, of als de website erg goed aansluit op het onderwerp.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben zelf een publisher voor verschillende websites en lid van verschillende affiliate netwerken. De netwerken die ik gebruik zijn onder andere Tradetracker, Daisycon, M4N, Zanox en Cleafs. Afhankelijk van je website (Aantal bezoekers en onderwerpen) kan dat heel goed lopen.

Een vergelijking van sites heb ik nog niet gevonden, maar als je lid word van de sites kom je snel achter de voor en nadelen. Als publisher lid worden kost je niets.

Eet het... en je weet het!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 66 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.