• 0

Wel of geen BTW

Hoi allemaal,

 

Ik heb een simpele vraag wanneer ik een website laat ontwikkelen door een bedrijf buiten de EU. moet ik hierover BTW betalen?

 

Bijvoorbaat hartelijk dank

 

 

 

mod edit, schreeuwende titel aangepast

Netviet.com is een toegewijd webbureau in het hart van Danang ( Vietnam). Wij ontwerpen en bouwen websites, gedreven door onze passie om het web elke dag een beetje beter te maken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ja. Voor alle goederen en diensten die je importeert, dien je formeel bij invoer BTW af te dragen.

In de regel gebeurt het vrijwel nooit bij digitale diensten, zeker niet als je die ook nog eens op een buitenlandse server host. Dit simpelweg omdat de douane niet het poortje bij de backbone dichthoudt.

 

In theorie dus wel, maar in de praktijk zelden.

Als het niet past, dan maak ik het wel zo dat het past.

Link naar reactie
  • 0

Beste Jaap,

 

In theorie heb je gelijk. De BTW wordt geheven bij de grens. Dit moet je betalen.

 

Maar deze BTW mag je weer als voorbelasting aftrekken in je aangifte. Per saldo dus nul.

 

Dat het in de praktijk misschien niet wordt aangegeven, is misschien ook niet echt handig. Bij een controle zal de belastingdienst de correctie uitvoeren (nog steeds een nul verhaal), maar kan wel een boete opleveren.

 

Echter, gelet op de vestigingsplaats van TS, vraag ik me af hoe de eigenlijk vraag gelezen moet worden. Hij is niet in Nederland gevestigd en heeft daardoor in beginsel niets te maken met de Nederlandse BTW.

 

@TS, kan je je vraag misschien iets duidelijker maken?

 

Groetjes

 

 

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 181 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.