Waarom hebben zoveel mensen problemen met KPN? Ik heb een zakelijke aansluiting (ja klopt, voor eenmanszaken sluiten ze gewoon particulier aan, maar dit was een mazzeltje), Altijd goede service en in al die tijd 2 keer een dsl storing gehad.
Pinnen doe ik overigens via Pinlinq (tegenwoordig SePay). Voor 3 tientjes in de maand en een aanschaf van 169 ben ik klaar. Oke, het eerste apparaat dat ik had was een regelrechte ramp. Constant vastlopen en de helpdesk bellen (à €0,35 p/m), maar na enig getouwtrek hebben ze het apparaat omgewisseld en heb ik sindsdien geen probleem meer gehad. Let wel, het contract loopt 3 jaar.
edit:
Als je echt zo'n hekel aan KPN hebt, is het wellicht de moeite waard om een pin over de ADSL te overwegen. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Overigens zit er een technische beperking aan Data over VoIp. Doordat analoge signaaldata omgezet wordt in packets, wil het wel eens voorkomen dat een toon verkeerd geïntepreteerd wordt. De meeste pinapparaten zijn 56k6, terwijl data over VoIp in het gunstigste geval 14k4 (standaard faxsnelheid) kan verwerken. Gevolg: Overflow. Gevolg: Datacorruptie. Gevolg: Niet werkend pinapparaat. Het is niet voor niets dat Currence / Equens dit niet accepteert.
Tenslotte heb ik thuis een jaar (en dat jaar leek heeeeeeeeel lang te duren) Tele2 gehad. De eerste 6 maanden heeft het modem in z'n geheel niet gewerkt, vervolgens donderde de tv uit als de telefoon ging en in de 8e maand heb ik voor het laatst kunnen bellen. Met alle respect, maar met zoiets ga ik mijn bedrijf niet op het spel zetten.