Jump to content

JaapStar

Senior
  • Content Count

    72
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

4

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Boekhorststraat 12, Den Haag, 2512CR, Netherlands
  • First name
    Jaap
  • Company or organization name
    ARBSM
  • Website address
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Talloze.

Company info

  • Location
    Den Haag
  • Phone number
    +31703631966
  • Branch
    Intellectueel eigendom
  1. Even de discussie opnieuw aanwakkeren :) Ik krijg vandaag de facturen van de afgelopen maand binnen voor het inkopen van het beltegoed en telefoonkaarten. Deze horen zonder uitzondering allemaal tegen 0% BTW gefactureerd te worden bij mijn groothandel. Toch staan er 2 aanbieders bij die wel btw rekenen (van die louche belkaarten die veel minder geven dan ze eigenlijk beloven, je kent ze wel). Dit is belastingtechnisch natuurlijk niet correct. Wat kan ik het beste doen? Moet ik naar mijn groothandel stappen, of moet ik contact opnemen met de provider? Als ik kaarten verkoop voor 10 euro, die inkoop €9,50 (ex btw) kosten. Zo ga ik natuurlijk behoorlijk het schip in (het gaat om een paarhonderd kaarten) Hoe kan ik dat het beste regelen? Ze niet meer verkopen is even geen optie natuurlijk.
  2. Volgens mij was het juist niet de bedoeling om op higherlevel vragen over stichtingen / verenigingen te stellen maar goed. In jouw situatie zal ik voor een stichting gaan. Kijk goed hoe je het rond gaat breien met subsidies / giften en laat dit gelijk in de statuten opnemen bij de notaris (je betaalt hem toch al, dus een beetje extra werk moet kunnen voor hem) Zeker met het oogpunt van subsidies aanvragen (je moet toch de huur betalen, wat Krypto zegt) is voor veel fondsen een directe vereiste dat je een stichting met duidelijke statuten hebt.
  3. Overigens heb ik bij een ernstige twijfel wel een keer de IND gebeld. Toch kan je als werkgever ook niet zoveel met een standaardantwoord als "Of deze meneer staat niet in ons systeem, of we mogen u geen informatie verstrekken". Vervelend voor zo iemand, maar dan neem ik hem niet aan. Was het niet zo dat iedere buitenlander een echtheidsverklaring kan aanvragen voor een paspoort bij de ambassade van het land waar hij vandaan komt?
  4. Ik ga geen 350 euro betalen voor een PR0 site. Dat je op info-nederland een PR3 haalt, is ook al niet veelbelovend. Op een site als musicfrom.nl (PR5, veelal jongeren, mijn doelgroep dus) betaal ik 300 euro op jaarbasis. Daar heb ik veel meer aan. http://www.nlstreets.nl/NL/ Alstublieft
  5. Dat komt veelal omdat winkeliersverenigingen maar een beperkt budget hebben. 350 euro voor een advertentie is al snel veel geld. In de meeste winkelstraten zijn maar enkele winkeliers lid van de winkeliersverenigingen. Als ik adverteer, dan doe ik dat niet op het internet, maar met gerichte reclame. Voor 350 euro kan ik ook een folder in de hele wijk door de bus gooien. Tenminste, wel als ik dat combineer met 3 andere winkeliers bij mij in de straat. De ervaring leert dat het winkelend publiek en het internettend publiek 2 totaal verschillende doelgroepen zijn. Particulieren gaan liever zelf op onderzoek uit, zodat ze het product onder ogen hebben en dan een beslissing maken. De reden dat sites als kieskeurig en kelkoo populair zijn, is omdat zij aanbiedingen geven van internetwinkels. Wanneer ik een product van 500 euro in Den Haag voor 450 in Groningen kan krijgen, koop ik hem in Den Haag omdat de afstand te groot is. Als ik wil weten wat er in de stad te doen is, pak ik een flyertje mee (die overal verspreid liggen) Mijn punt is dus; Internet is een geweldig medium om informatie te vinden, maar mijn beslissing neem ik in een winkel. 99% van de winkeluitstraling en deskundigheid van personeel is voor mij de trigger om tot aankoop over te gaan. Deskundigheid uit je niet zomaar op een website.
  6. Misschien totaal irrelevant voor je idee (maar een prototype maakt het een stuk interessanter, alhoewel ik geen idee heb wat je wil gaan doen) is een infopagina van startbedrijf.nl: http://www.startbedrijf.nl/artikel/ideeen-beschermen
  7. Het eerste dat in mij opkwam was: Ik denk eerder dat hier misbruik van gemaakt gaat worden doordat werkgevers en werknemers elkaar direct via het forum, of via uitwisseling van contactinformatie gaan benaderen en je zo jezelf buitenspel zet. Overigens vind ik dat je, zonder al te veel kennis van zaken een puike site in elkaar hebt gezet.
  8. Ik moet je wel gelijk geven. Opdrachten heb ik genoeg op het moment. Zeker in de camerabeveiliging is in deze tijd een hoop binnen te slepen, maar op het moment heb ik bijna een kwart van mijn jaaromzet bij debiteuren liggen, waarvan bij een derde reeds een incassotraject opgestart is. Nu scheelt het dat de telecomwinkels ook redelijk draaien zodat ik met het ene het andere kan opvangen, maar ik heb er om me heen al een paar zien omdonderen.
  9. Ik denk niet dat het slim is, zelfs in een concurrentiebeding. Zodra je oude werkgever een procedure start, zal je aan de rechter moeten aantonen in welke mate je onafhankelijk opereert. Het is namelijk aannemelijk dat je (tegen commissies) andere opdrachtgevers aanbied aan bedrijven welke nu klant zijn van jouw vorige werkgever. Ik ken een situatie waar een soortelijk geval zich heeft voorgedaan van een ex-medewerker van een W&S bureau die vervolgens een uitzendbureau is begonnen.
  10. Waarom hebben zoveel mensen problemen met KPN? Ik heb een zakelijke aansluiting (ja klopt, voor eenmanszaken sluiten ze gewoon particulier aan, maar dit was een mazzeltje), Altijd goede service en in al die tijd 2 keer een dsl storing gehad. Pinnen doe ik overigens via Pinlinq (tegenwoordig SePay). Voor 3 tientjes in de maand en een aanschaf van 169 ben ik klaar. Oke, het eerste apparaat dat ik had was een regelrechte ramp. Constant vastlopen en de helpdesk bellen (à €0,35 p/m), maar na enig getouwtrek hebben ze het apparaat omgewisseld en heb ik sindsdien geen probleem meer gehad. Let wel, het contract loopt 3 jaar. edit: Als je echt zo'n hekel aan KPN hebt, is het wellicht de moeite waard om een pin over de ADSL te overwegen. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Overigens zit er een technische beperking aan Data over VoIp. Doordat analoge signaaldata omgezet wordt in packets, wil het wel eens voorkomen dat een toon verkeerd geïntepreteerd wordt. De meeste pinapparaten zijn 56k6, terwijl data over VoIp in het gunstigste geval 14k4 (standaard faxsnelheid) kan verwerken. Gevolg: Overflow. Gevolg: Datacorruptie. Gevolg: Niet werkend pinapparaat. Het is niet voor niets dat Currence / Equens dit niet accepteert. Tenslotte heb ik thuis een jaar (en dat jaar leek heeeeeeeeel lang te duren) Tele2 gehad. De eerste 6 maanden heeft het modem in z'n geheel niet gewerkt, vervolgens donderde de tv uit als de telefoon ging en in de 8e maand heb ik voor het laatst kunnen bellen. Met alle respect, maar met zoiets ga ik mijn bedrijf niet op het spel zetten.
  11. Vandaag heb ik een rechercheur op de koffie gehad die mij even een update gaf van hetgeen dat gebeurd is. De persoon in kwestie is niet bekend bij de lokale politie, dus is het opsporingsprotocol in werking gezet (2 weekjes intranet, 2 weekjes website politie.nl, dan naar lokale media (tv west) en vervolgens naar opsporing verzocht). Of ze hem ooit vinden is de vraag, maar die hoop heb ik al opgegeven. Waar het me van het begin af aan om gaat, en waar ik dit topic voor gestart heb, is nog steeds niet duidelijk. Hoe kan ik het beste met mijn schade omgaan? Is er een fonds dat financiële schade door oplichting bij bedrijven dekt (bij particulieren is dat bij mijn weten wel het geval), en hoe kan ik het belastingtechnisch wegschrijven zodat het mij zo min mogelijk geld kost? Sorry voor het gezeur, maar, waarschijnlijk door mijn toedoen, werd de vraagstelling verkeerd begrepen. Ik ben toch blij dat er met mij meegeleefd wordt, dat doet goed :)
  12. Ik krijg hoofdpijn van die achtergrondkleur, of ligt dat gewoon aan mij? @TS. Zorg wel dat je site foutloos is. Even klikken naar "over het winkelcentrum" levert mij een wirwar aan interpunctie-, spel- en grammaticafouten op.
  13. voeg me even toe op msn. dan leg ik het wel uit. (is al gedaan) Even ter toevoeging: Wettelijk gezien is in China een overschrijfbewijs gelijk aan een factuur. Hier in Nederland is dat niet het geval. Vraag dus altijd om een factuur als je zaken doet met een bedrijf in China. Het is namelijk altijd lastig om dit achteraf uit te leggen.
  14. Oke, om het even af te sluiten een opsomming: [*]Jij zoekt de juiste HS code op: 8523801000 [*]Jij bestelt het product in HoeLang BV in China (even lekker generaliseren, leuk :)) en geeft de juiste HS code door die op de pakbon moet komen. [*]Jij betaalt aan HoeLang BV in China de prijs van het product plus de vrachtkosten tot aan jouw deur [*]DHL haalt het pakketje bij HoeLang BV op en neemt het mee naar Nederland [*]Pakketje ligt ter klaring bij Douane in Schiphol [*]Douane klaart pakket tegen normaal BTW tarief en plakt een soort van factuurtje aan het pakje [*]DHL haalt hier in Nederland het pakketje op bij de Douane en bezorgt dit pakje bij jou [*]DHL overhandigt factuurtje die jij contant afrekent [*]Spullen zijn 100% legaal bij jou afgeleverd Edit: nu kan ie dicht Frans ;)
  15. Bij een douaneklaring word deze vrijwel altijd met de bezorger meegegeven. Deze dien je contant te voldoen bij aflevering. (althans, zo doe ik het al die jaren) toevoeging: ik zou kiezen voor HS 8523801000 Daaronder vallen usb-sticks, sd kaartjes, compactflash en overige halfgeleideropslag. In alle gevallen betaal je geen invoerrechten, enkel BTW.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept