Jump to content

AlfaTau

Junior
  • Content Count

    18
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

1

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • Address
    Wassenaarstraat 18, Delft, 2629HM, Netherlands
  • Company or organization name
    AlfaTau Business Services
  • Website address
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    36-40
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. Er is over deze zaken heel veel jurisprudentie. Even googelen op 'relatiebeding' of 'concurrentiebeding' en je hebt voor de komende weken genoeg leesvoer. Bij geschillen is het wel vaak zo dat de letterlijke tekst van belang is. Niet zelden gaan bedingen onderuit wegens het ontbreken van - of te ruim opgestelde definities of andere kaders, zoals geografische beperkingen e.d.. Redelijkerwijs kun je er wel vanuit gaan dat 'prospects' geen 'cliënten' zijn. Wel verstandig om dit van te voren zeker te stellen natuurlijk. Bespreek het met de betreffende 'onderneming' zodat het voor jullie beide duidelijk is.
  2. Ook mee eens, en daar wordt altijd rekening mee gehouden Wat ik wil zeggen: Je weet van te voren dat je niet alle info (meteen) zal krijgen. Misschien wel nooit. Het gaat erom dat je weet wat de verwachtingen zijn en aan de hand daarvan kun je doorvragen. Is de klant echt onwillend om bepaalde info te verstrekken, dan zijn er meerdere mogelijkheden: - Sorry meneer/mevrouw, op basis hiervan kunnen wij geen offerte uitbrengen - Bedankt, wij brengen een offerte uit, houdt rekening met een zus en zo bedrag met een pm-marge van 10% (of meer) wegens onvoorzien - Wij willen wel een offerte uitbrengen, maar vermoeden dat e.e.a. niet geheel zal voldoen aan uw verwachtingen. U omschrijft nml een camper maar zegt een huis te willen. - etc. ...ik ga alvast in de dekking staan......
  3. Kan ik me in vinden, geen probleem. Maar als je klant niet duidelijk is, stel jij de verkeerde vragen. En als je dan toch een offerte uitbrengt, ook al weet je niet waarvoor, leg dan niet de schuld bij de (aanstaande) klant als deze het er niet mee eens is. Jij bent de expert, niet de klant. Voldoe aan de verwachtingen van de klant, of leg van te voren uit waarom dat eventueel niet kan. Ik heb het idee dat veel ondernemers deze stap overslaan of niet zien, omdat het doel is de offerte uit te brengen en de opdracht binnen te slepen. Kwaliteit zit hem niet enkel in je expertise, je core business, maar ook juist in je communicatie als onderdeel van je service. Ik hoop dat ik niemand op zijn tenen trap, maar ik had even het gevoel dat te makkelijk de onwetendheid van de klant wordt aangewezen als de reden van het misgaan/mislopen van opdrachten/trajecten/etc. Met het gevaar off-topic te gaan....dus wat mij betreft kan het onderwerp op slot. De issue is inmiddels opgelost.
  4. Een nul-uren contract moet gezien worden als het verrichten van arbeid op oproepbasis. Werkgever heeft arbeid aan te bieden en 'werknemer' kan hierop ingaan en voor de gedraaide uren betaald worden. Uigangspunt hierbij is dat wanneer er geen arbeid wordt verricht, er ook geen loon wordt uitbetaald, ook niet bij ziekte want dit risico is aanvaardt door de 'werknemer' bij ondertekening van het nul-uren contract. Bij wet is geregeld dat een nul-uren contract niet langer dan zes maanden mag bestaan, en daarna over moet gaan in een part-time arbeidsovereenkomst. In deze hoedanigheid zal bij ziekte wél doorbetaald moeten worden. In dit geval is het contract voor 5 maanden (toch?) welke daarna zal eindigen van rechtswege. De 6 maanden worden dus niet gehaald. Helaas voor de 'werknemer' ligt het risico van niet kunnen voldoen aan jou oproep tot te verrichten arbeid bij hemzelf, en kan hij daarvoor geen loon verwachten. Volgens mij zit het zo in elkaar, mocht ergens verkeerd zitten, verbeter mij alsjullieblieft, want ik wil geen verkeerde adviezen geven. Zowiezo is een advies van het UWV hierin nuttig om aan te vragen uiteraard.
  5. Ik reageer ook even omdat ik een partner (niet mijn partner meer 'een') heb met een eigen kledingmerk en dus af en toe wat meekrijg. Ik zou gewoon de eigen naam gebruiken met daarachter 'outlet sales'. Je kunt daar je eigen restpartijen in kwijt. Extra omzet genereren kan ook nog door sample partijen van je leverancier, of nieuwe leveranciers in de winkel te verkopen, inderdaad zoals je zegt op consignatie-basis (betalen pas na verkoop). Voor het in jouw winkel verkopen van deze sample partijen vraag je dan 35% van de vooraf vastgestelde verkoopprijs. Wat kun je doen qua promotie.... Heb je een website? maak daar een grote pagina voor. In de andere winkel kun je natuurlijk ook heel veel reclame maken voor je vaste klanten. Maak stickers en folders die je in andere winkels neerlegt. En die bioscoop campagne is natuurlijk een goeie optie. Verder zou ik het laten afhangen van mond op mond reclame. Mensen zijn gek op outlet, dus dat komt vast wel goed. Ik zou vooral dus energie steken in het in de winkel krijgen van sample-partijen. Veel merken willen daarvan af en nog een klein centje aan verdienen. Ik ken een winkel die dit als core-business heeft, en die draait uitstekend!
  6. Beetje laat met reageren Ik werk samen met een aantal business partners in diverse disciplines. Ook wij doen dit op basis van gezamenlijk gegenereerde omzet, met een procentuele verdeelsleutel. Een en ander aan afspraken is op papier gezet en duidelijk omschreven, sommige daarvan zijn hier al genoemd en dit zijn ook de meest logische, meer heb je niet echt nodig. Bij ons - De percentages van de omzet (lees winst) staan vast. Partner factureert aan mij zodra hij een kopie van klantfactuur van mij heeft ontvangen. Op deze factuur is geen betalingstermijn van toepassing. De factuur wordt door mij betaald binnen 3 werkdagen vanaf het moment dat onze gezamenlijk opdrachtgever het volledige bedrag heeft voldaan (hier zit uiteraard een factor van vertrouwen in, maar indien partner vermoedt dat ik hem belazer, zijn de gegevens gemakkelijk voor hem in te zien. Bovendien is mijn betalingsverplichting aan hem dus contractueel vastgelegd). Daarnaast staan er enkele algemene zaken benoemd als verwijtbare schade, relatiebeding en beëindiging van de samenwerkingovereenkomst. Samenwerken is voor mij en voor mijn partners bovenalles een kwestie van elkaar vertrouwen en samen willen groeien. De overeenkomst die wij sluiten bekrachtigt dit enkel, en is niet bedoeld om de ander te 'wurgen' of bij misgelopen zaken volledig uit te knijpen en uit de markt te donderen. Geeft je gevoel aan de je een aanstaand partner misschien eventueel onverhoopt wel eens niet 100% zou kunnen vertrouwen, dan zou ik geen samenwerkingsverband aangaan. Dit is de enige manier om waterdicht te blijven.
  7. Netwerken is ook durven. Niet bang zijn om een flater te slaan bij een ander die schijnbaar meer ervaren is dan jijzelf. Kansen zien en die proberen te benutten door te praten met diegene(n) die aan kansen bij kunnen dragen. Wanneer je begint met netwerken, zoals jijzelf gaat het er niet om zoveel mogelijk contactjes te verzamelen op linkedin (de meesten met 500+ connecties daar zijn niet meer dan verzamelaars - LET OP: NIET iedereen). Contacten maken betekent ook mensen ontmoeten en mensen jou laten ontmoeten. In iedere branche worden netwerkborrels of -bijeenkomsten georganiseerd. Ga langs bij deze bijeenkomsten, niet één keer maar regelmatig. Op een gegeven moment zul je bekende gezichten gaan zien en leer je elkaar beter kennen. Zoals eerder gezegd, netwerken is vrienden maken. Internet is daarbij een tool maar in mijn ogen niet de nummer 1. Bottom line is dat het nog altijd gaat om handjes schudden. Netwerken moet je leuk vinden, niet omdat het moet, maar omdat je dat zelf wilt. Ik zie het niet direct als groeistrategie. Het gaat om gunnen en niet gelijk iets terugverwachten. Nou ja, eigenlijk zeg ik hetzelfde als de anderen al hebben gezegd.
  8. Dit is correct. Je hebt het concurrentie beding destijds weten te beperken, maar hebt dus niet goed gekeken naar het IE gebeuren. Tot 12 maanden na beeindiging dienstverband kun je dus niet zoveel naar buiten brengen. Hoe ik het lees zijn alle ontwikkelingen die je wilt doen direct of indirect te herleiden naar de functie die je bekleed bij je (ex)-werkgever. Na uitdiensttreding kan je dus aan het IE-beding worden gehouden, jij hebt daar immers mee ingestemd. Over de 'ruimheid' van het beding (ik zie niet de letterlijke tekst, dus misschien heb ik het fout): Er wordt een tijdspanne genoemd, 12 maanden is gebruikelijk. Alle uitvindingen vindt ik wel erg ruim. Ik mag aannemen dat wel is omschreven om welke branche het gaat of om welke technologie. Alle rechten van welke aard dan ook komt mij niet vreemd over. Een geniale vondst dient goed te worden beschermd. Het gaat er gewoon om dat je tijdens het dienstverband aan allerlei informatie wordt blootgesteld die met jou kennis en kunde kunnen leiden tot geniale ingevingen en/of ontwikkelingen. Dat is goed voor je werkgever zolang je daar werkt. Ga je er weg en begin je een eigen onderneming, dan is het redelijkerwijs aan te nemen dat na ongeveer 12 maanden uitvindingen en bedenksels die je doet, niet meer direct het gevolg zijn van informatie en kennis, opgedaan tijdens je dienstverband. Binnen die periode is dat nog wel aan te nemen en dus wil je werkgever dat voorkomen.
  9. Ik had hun site zelf nog niet eens gezien. Nu dus wel..... Geeft mijzelf ook niet echt gelijk reden om te zeggen dat ik een site van hun wil. Mijn collega-ondernemer is via via aan de naam van deze mannen gekomen. Al met al, en alle reacties overwegend (waarvoor dank), lijkt me een andere website bouwer een betere optie (afgezien van de prijs). Enkele van jullie hebben al contactgegevens toegezonden om een concurrerende offerte te maken en deze heb ik doorgezet naar de betreffende persoon. Hij zal tezijnertijd vanzelf contact opnemen indien nodig. Ik concludeer in ieder geval dat mijn 'gevoel' over de offerte niet geheel onlogisch was. Prijs staat niet geheel in verhouding met de verwachtte kwaliteit en professionaliteit. En van jullie reacties heb ik weer een hoop geleerd als het gaat om de B2B kant van het website bouwen. HL=top!
  10. Allen, Dank voor de reacties. even wat meer informatie: De eisen voor de site zijn niet apart. Het gaat gewoon om een representatie van het merk, mag wel wat flashy zijn, maar hoofdpagina en enkele subpagina's om de collecties te laten zien. Verder niets, geen moeilijke dingen, het gaat vooral om het beeld. Kan inderdaad zijn dat ik beren zie die er niet zijn. Ligt meer aan mijn onervarenheid met de webdesignwereld. Kijk als men hiervoor een gigantisch mooi en innovatief ontwerp kan ontwikkelen, ok koopje. Maar voor standaard site die enkel qua uiterlijk eruit springt (wat in de concepten dus niet zo is) zeg ik, mwa...beetje aan de dure kant. Kijk ik dan naar de offerte posten, dan zie ik gewoon dingen die ik raar vind. Maar goed, wellicht kan het gewoon. Een tweede en derde offerte lijkt me inderdaad gewoon verstandig. Komen die op ongeveer hetzelfde neer, dan zij het zo en hoort het schijnbaar zo. Even een zijvraag: Is implementatie van een tweede en derde taal echt zo moeilijk? Het gaat toch gewoon om mirrorsites waar een vertaalmodule overheen is gezet? Overigens was ik ook niet de enige die de concepten maar zo zo vond. Ik adviseer in ieder geval mijn maatje om second opinions aan te vragen.
  11. Een vriend van mij is een kledingmerk begonnen en wil nu zijn website laten vernieuwen. Hij heeft een offerte aangevraagd bij een klein bureautje dat websites ontwerp etc. Nu heeft hij mij de offerte laten zien en als je het mij vraagt gaat het nergens over. Ik weet niet wat gebruikelijk is in de wereld van webdesign, maar misschien dat jullie dat wel weten. Ten eerste vond ik de concept ontwerpen niet bijster geweldig, maar dat is een kwestie van smaak. Het gaat vooral om de posten die op de offerte staan. uurtarief bedraagt 65E Dan wordt er voor het oriënterende gesprek al een uur in rekening gebracht. Is dat normaal? Ik bedoel, we hebben het hier toch niet over een loodgieter die voorrijdkosten in rekening brengt? De offerteziet er alsvolgt uit: Ontwikkeling structuur Uurtarief ● 2 uur Inventarisatie content, functionaliteiten en informatie-structuur ● 1 uur Presentatie en overleg Ontwerp ● 8 uur Ontwikkeling vormgeving website ontwerp ● 4 uur Ontwikkeling vormgeving vervolg pagina’s ● 2 uur Correctie ontwerp Ontwikkeling html/css template ● 8 uur Ontwikkeling basis stramien HTML/CSS ● 5 uur Ontwikkeling vervolg pagina’s HTML/CSS ● 2 uur Correctie HTML/CSS pagina’s ● 5 uur Invoegen Animatie/Dynamiek/Flash/Javascript Overige kosten ● 6 uur Projectleiding ● 8 uur 3 talen implementeren (NL, ENG, DUITS) Alle uren dus á 65E met als Totaal € 3.835,00 prijzen zijn exclusief 19% btw Daarnaast nog eens: Techniek GO! Beheersysteem ● 6 uur Implementatie Go CMS ● 2 uur Correctie € 520,00 Periodieke kosten ● Periodieke kosten Go! CMS ( jaarlijks) € 419,00 Het gaat om een 2-mans bedrijf. Kwaliteit prijs verhouding vind ik persoonlijk ver te zoeken + het feit dat ik het gevoel heb dat hier gewoon veel uren dubbel in verrekend worden om het 2 man sterke team zoveel mogelijk declarabel te maken. Wat vinden jullie? ???
  12. Fiorano, Ook jij bedankt voor de uitgebreide reactie. In je opsomming zitten inderdaad een aantal punten bij waar ik wat aan kan doen. Punten 1, 2 en 6 kan ik mij in ieder geval in vinden. Wat betreft het forum. Als je iets aan een bedrijf wil vragen kun je net als elk ander forum gewoon een pm sturen, als je niet wil dat iedereen het ziet. En primair doel van het forum is niet om er geld mee te verdienen. Website en forum zijn ter ondersteuning van mijn core-activiteiten, waar ik mijn geld mee verdien. ;)
  13. Jaapstar, Dank voor je snelle reactie en natuurlijk het compliment over de site ;D Verder is het juist deel van mijn concept om direct contact tussen werkgever en (aanstaand) werknemer te stimuleren. Men ziet dit natuurlijk als voordeel. Mijn eigen voordeel komt naar voren in het feit dat vacatures en kandidaten naar mij toekomen ipv andersom. Als het goed gaat lopen hoef ik zelf geen abbonementen meer te nemen op CV databanken. Daarnaast kan ik meteen kiezen uit geplaatste vacatures en daar mijn acquisitie op richten. De cashflow moet daar indirect uit voortkomen.
  14. Omschrijving van je concept: Interessant onderdeel van dit forum, dus ik hoop op veel subjectieve feedback. Kortgeleden heb ik mijn website volledig vernieuwd en deze is nu online. Ik probeer werving & selectie (dat is eenmaal mijn business) op een nieuwe manier te benaderen, of in ieder geval mensen aan te sporen om in deze veranderende tijden eens af te stappen van de gangbare wegen en nieuwe dingen te proberen. Niet enkel om die reden heb ik ook een forum toegevoegd, het business forum. Doel van dit forum is om werkgevers en professionals op een actievere manier elkaar te laten leren kennen (is dit goed nederlands?). Wat bedoel ik hiermee?: Traditioneel plaatst een werkgever ergens een vacature en wacht op de vele reacties die gaan komen. Er wordt geselecteerd welk CV het beste past, de mensen worden uitgenodigd voor een gesprek en de procedure loopt verder zoals we hem allemaal kennen. In mijn visie moet of kan dit anders. Is het niet effectiever/efficiënter om in de aanloop naar een eventueel kennismakings gesprek al met elkaar te kunnen discussiëren over een bepaalde vacature, ervaringen, achtergrond van mensen en over andere zaken? Iedereen kan deelnemen op het forum. Zelfstandigen, werknemers, werkzoekenden, bedrijven, intermediairs...verzin het maar. De links staan in mijn onderschrift. Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor: In principe alles, maar omdat ik geen programmeur ben heb ik wel gebruik gemaakt van templates. Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen: Eigenlijk een nieuwe manier van denken over werving & selectie, en de gangbare processen die daarmee gemoeid gaan. Ik moet natuurlijk concurreren met de grote bekende jongens in W&S. Aangezien ik niet met ze wil vechten, ik verlies het toch, kan ik ze beter ook verwelkomen en een nieuw platform bieden. Belangrijkste onderdeel van het forum is het carrière board. Plaatsing van vacatures en plaatsing van kandidaatprofielen moet de grote groeifactor worden. Hoe is dit anders dan bestaande concepten: Werkgevers en werkzoekenden kunnen actief met elkaar communiceren nog voordat de selectieprocedures daadwerkelijk in gang zijn gezet. Daarnaast is het forum geheel gratis, dus ook het plaatsen van vacatures. Het enige waar kosten aan zijn verbonden is het onderdeel bedrijfspresentaties, maar dit is meer om spam te voorkomen. Wat voor feedback hoop je te krijgen: Over de look en feel van website en forum. Over de teksten en hoe de visie van het bedrijf op de bezoeker overkomt. Over de potentie van het forum, denken jullie dat dit kan werken. En over zaken die ik over het hoofd zie en waar jullie wel aan denken.
  15. Dank je wel. Ik heb de link al aangepast. gr AlfaTau
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept