• 0

Incourante voorraad.

Incourante goederen mogen worden afgeschreven. Maar mijn vraag is of er verder fysieke kenmerken verplicht zijn?

Ik meen me te herinneren heel lang geleden eens in een bedrijf te zijn geweest die een bepaalde stelling voor deze goederen had gemaakt en die daarop ook met een plaat aangaven dat het incourante goederen betrof.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maar wat zegt de forumaccountant van deze zaak?

 

haha, die hebben we hier niet :P

 

Je mag te allen tijde voorraden die incourant zijn geworden afwaarderen naar lagere marktwaarde. Geen probleem toch?

Je hoeft ze ook niet 7 jaar te bewaren. Als jij als eigenaar denkt ze niet meer te kunnen verkopen, dan staat niets je in de weg om ze weg te geven en de inkopen af te boeken ten laste van de winst.

 

De fiscus is niet de partij die mag bepalen of iets incourant is. Uiteraard moet je je wel zakelijk gedragen in deze om te voorkomen dat er een vermoeden optreedt dat je voorraad afwaardeert, terwijl je ze onder tafel zwart verkoopt.

 

Lijkt me wel logisch dat je er aantekeningen van bewaart en bijv. van een kringloopwinkel een inkoopverklaring vraagt. Dit in verband met de reeds gevorderde BTW op de inkopen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 155 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.