• 0

VPB aangifte, betaal/wacht ik teveel?

Ik betaal per VPB aangifte EUR 200. Vermenigvuldigen met het aantal VPB aangiftes per jaar en het aantal BV's betekent toch een behoorlijk bedrag.

 

Gezien het om simpel administratief werk is, begin ik te twijfelen of het niet goedkoper kan. Een concullega vertelde mij laatst dat hij een kwart van dat bedrag betaalt. Nou ben ik niet zo'n iemand die zo maar weg loopt bij een goede accountant om enkele duizenden euro's te besparen, maar ik moet zeggen... mijn accountant is verre van snel. Alles gaat langzaam, reageert nooit op telefoontjes en belt nooit terug. Telefoniste belooft het wel allemaal. Erg jammer, gezien hij normaalgesproken altijd flexibel was met werktijden en kan vaak tijdens de avonduren of in het weekend afspreken (ik studeer nog steeds namelijk)

 

Tijd om een andere boekhouder te zoeken?

 

Ik ben sowieso te laat met een VPB aangifte, en een BTW aangifte heb ik zelf gedaan omdat de boekouder daar geen tijd voor had.

 

Ik zoek een boekhouder in de omgeving van de randstad die een persoonlijkere aanpak heeft, zo iets als mijn huidige boekhouder (een jaar terug!)

 

Suggesties, tips en namen zijn welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

hoi wrox

 

200 euro voor een VPB aangifte is echt weinig (daar regel ik het echt niet voor). Als jouw concullega maar 50 euro voor een VPB aangifte betaalt, dan speelt er 1 van de volgende 2 dingen:

 

1. of hij begrijpt de facturen van zijn adviseur niet;

2. of de adviseur in kwestie weet zelf niet wat hij aan het doen is.

 

Ik kan best een VPB aangifte in een uur in elkaar laten draaien door een collega tegen 50 euro per uur. Maar dan schiet de controle op de aangifte erbij in en zul je als DGA nooit en te nimmer horen van jouw adviseur of er belasting te besparen valt. En juist daarin schuilt de meerwaarde van een goed adviseur. Met het opstellen van de aangifte moet sowieso bezien worden welke fiscale opties er zijn om de belastingdruk te verminderen of om belasting naar de toekomst te verschuiven. Laat staan dat de aangifte juist moet zijn en daarop dus ook gecontroleerd moet worden.

 

Ik begrijp alleen niet waarom je stelt:

Vermenigvuldigen met het aantal VPB aangiftes per jaar

?

 

Je doet per BV maar 1 aangifte per jaar. Of begrijp ik iets verkeerd aan jouw vraag?

 

Daarbij vergis je je als je denkt dat het om simpel administratief werk gaat.

 

groet

Joost

 

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 75 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.