• 0

VPB aangifte, betaal/wacht ik teveel?

Ik betaal per VPB aangifte EUR 200. Vermenigvuldigen met het aantal VPB aangiftes per jaar en het aantal BV's betekent toch een behoorlijk bedrag.

 

Gezien het om simpel administratief werk is, begin ik te twijfelen of het niet goedkoper kan. Een concullega vertelde mij laatst dat hij een kwart van dat bedrag betaalt. Nou ben ik niet zo'n iemand die zo maar weg loopt bij een goede accountant om enkele duizenden euro's te besparen, maar ik moet zeggen... mijn accountant is verre van snel. Alles gaat langzaam, reageert nooit op telefoontjes en belt nooit terug. Telefoniste belooft het wel allemaal. Erg jammer, gezien hij normaalgesproken altijd flexibel was met werktijden en kan vaak tijdens de avonduren of in het weekend afspreken (ik studeer nog steeds namelijk)

 

Tijd om een andere boekhouder te zoeken?

 

Ik ben sowieso te laat met een VPB aangifte, en een BTW aangifte heb ik zelf gedaan omdat de boekouder daar geen tijd voor had.

 

Ik zoek een boekhouder in de omgeving van de randstad die een persoonlijkere aanpak heeft, zo iets als mijn huidige boekhouder (een jaar terug!)

 

Suggesties, tips en namen zijn welkom!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

hoi wrox

 

200 euro voor een VPB aangifte is echt weinig (daar regel ik het echt niet voor). Als jouw concullega maar 50 euro voor een VPB aangifte betaalt, dan speelt er 1 van de volgende 2 dingen:

 

1. of hij begrijpt de facturen van zijn adviseur niet;

2. of de adviseur in kwestie weet zelf niet wat hij aan het doen is.