• 0

de tent uit..en nu?

Hallo, sinds kort ben ik dit forum tegengekomen. Na een aantal zaken gelezen te hebben heb ik me dan ook direct aangemeld. Hulde!

 

Ik zit inmiddels ca. 10jaar op de werkvloer als produktie-leidinggevende binnen onze familie bedrijf.

Nu heb ik na vele strubbelingen (geen ruzies) de knoop doorgehakt en aan m'n ouders verteld dat ik niet verder ga in de zaak.

 

Reden: Ik zie het in de toekomst niet goed gaan als zij er niet meer zijn. (puur op het gebied van samenwerking tussen broer zus en zwager!)

 

Het was kiezen uit 2 moeilijken:

1 zo doormodderen en hopen dat het goed blijft gaan, ook als het opperhoofd wegvalt uit het bedrijf.

2 een nieuwe toekomst aangaan maar absoluut niet weten wat je zal gaan doen.

 

Ik heb geen haast ik ga ze nml niet laten vallen als een baksteen. Ik moet me echter nu wel gaan orienteren op de toekomst.

Wat ga ik doen!! Op zich ben ik ondernemend genoeg om zelf wat op te starten. Heb hier ook wel een aantal ideen voor.

 

Ik merk nu wel dat mijn koppie even tijd nodig heeft voor de omschakeling, ben er nml zo ongeveer de laatste 20 jr vanuit gegaan dat ik mede de zaak zou overnemen. Hierdoor heb ik eerlijk gezegd ook nooit zoveel over andere opties nagedacht wat mijn toekomst betreft.

 

Ik zit me nu eigenlijk in eerste instantie af te vragen: hoe en waar zal ik beginnen met m'n zoektocht voor mijn toekomst.

Gelukkig ben ik pas 31jr en dus nog alle kansen te benutten.

 

Zijn er hier mensen met goeie tips en of suggesties?

Gr pins

 

ps) hoop dat ik voor dit onderwerp het juiste forumdeel heb benut.

 

 

wat een ander beter kan moet je niet zelf doen

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Best heftig zo'n stap. Maar eh, heb je echt geen idee wat je nu wil oppakken? Dat lijkt me geen lekkere start. Kijk vooral naar de dingen die je graag doet en waar je goed in bent. Praat met veel mensen. En wellicht kan je een coach inschakelen om je bij je zoektocht te helpen.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

De stap was idd heftig en toch ook nog emotioneel voor meerdere partijen, maar ik heb het idee dat ik veel meer kan dan dat ik tot nu toe gedaan heb. Ondernemend als ik ben ga ik de onzekerheden zeker niet uit de weg, ik ga ze te lijf!

 

"praten" met veel mensen ben ik zojuist mee gestart.

 

gr pins

wat een ander beter kan moet je niet zelf doen

Link naar reactie
  • 0

Hallo Pins,

 

Wat betreft oriënteren:

- doe eens wat testjes ter inspiratie: http://www.123test.nl/

- goede tip hiervoor was al: praten

- ook een tip hiervoor al gegeven: coaching (je kunt bijvoorbeeld met 3 verschillende coaches 1 gesprek per coach doen, dan krijg je al heel wat input om eens een maandje over na te denken)

- ga eens een week bij een bevriende ondernemer werken cq hand en spandiensten verlenen (of een variant hierop); je breekt dan even uit je eigen werksleur en ziet andere dingen die kunnen inspireren

 

Wat betreft je beslissing:

- moedig, complimenten daarvoor; en je blijft zo te lezen in goed contact met betrokkenen

- wel kan belangrijk zijn te onderzoeken wat nu echt de onderliggende zaken zijn dat je deze beslissing dacht te moeten nemen; dit heeft niet alleen meerwaarde voor de relaties op lange termijn (of je nu wel of niet in het bedrijf blijft, een relatie behoud je toch), maar ook meerwaarde voor je benadering van werk en werkrelaties (plus hoe ga jij om met conflicten en balans tussen werk en privé)

- wees niet verbaasd als je later besluit toch te blijven; wees flexibel; wellicht verander je en blijkt dat het toch allemaal wel kan (uiteraard betekent dat wel wat voor jouw overtuigingen en benadering; plus de relatie met familie en wat zij kunnen bieden voor die relatie)

 

Succes, ik zou het leuk vinden als je ons op de hoogte houdt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.