• 0

Medewerkers snappen me niet

Klinkt triest he?

 

Sinds een paar jaar ben ik ondernemer. Het is een familiebedrijf, maar/en ik heb laten zien dat ik mijn positie (CEO) niet cadeau heb gekregen.

Ik heb geld geïnvesteerd, werk knoerthard, ben er altijd, m'n deur staat open voor een gesprek als men dat wenst, beloon mezelf qua salaris met het absolute minimum, heb interesse voor de medewerkers (en hun problemen) en probeer ze zo tevreden mogelijk te maken qua materialen en omgeving om in/mee te werken.

 

Het probleem:

Het is een familiebedrijf... ;)

De familie voor mij is altijd erg (!) tolerant en coulant geweest omtrent extra uurtjes uitbetalen.

Dit werkt echter alleen bij 1 klant, andere klanten accepteren die extra uren niet.

Er werken bij deze ene klant al jaar en dag dezelfde medewerkers, die dan ook verwachten deze uren allemaal betaald te krijgen die ze schrijven (en dus niet werken....).

Ik heb daar paal en perk aan gesteld. Ze krijgen wat ze hebben gewerkt, net zoals de rest van de medewerkers. Als ze uit 'dank je wel' extra uren krijgen die wij als project ook krijgen, dan vind ik dat bij tijd en wijle prima, maar dan moet ik het wel van ze weten. Als het niet op de urenbonnen staat waarom er meer is geschreven dan de blackbox, dan streep ik ze weg.

 

Natuurlijk begrijp ik dat die twee mensen de extra uren als een soort 'verworven recht' zijn gaan zien, maar ik begrijp niet dat de rest van de mensen (ca. 20) meegaan in hun 'gezeur' over het feit dat er dus uren worden weggestreept bij die twee.

 

Simpelweg:

medewerker 1: werkt 50 uur - schrijft 50 uur - krijgt 2000

medewerker 2: werkt 50 uur - schrijft 60 uur - krijgt 2200

 

Dat tast toch je rechtsgevoel aan als je medewerker 1 bent?

 

Het probleem: die twee zeuren en klagen over het feit dat ze hun hypotheek niet meer kunnen betalen, terwijl ik vind dat ze al jarenlang 'gejat' hebben van het bedrijf en dat dit eerlijk is: iedereen krijgt betaald naar werken en soms een uurtje meer als de klant tevreden is.

 

Welke werkgever accepteert dat?

Hoe los ik dit op? Praten heeft dus geen zin, want ook al leg ik 100x uit, de onrust in het bedrijf blijft door die twee.

Ze begrijpen me gewoon niet heb ik het idee. Het interesseert ze geen biet wat ik wil/vind/verwacht/denk als ze maar zo veel mogelijk centjes hebben aan het eind van de maand.

 

P.S. Gelukkig zijn ze in de minderheid, maar ze zijn wel de reden waarom ik twijfel waarom ik er zo ontzettend veel energie in steek....

 

Sorrie voor het geklaag, maar ik zie geen oplossing. Moet ik maar gewoon 'schijt' aan die 2 mensen krijgen en het los laten? Of moet ik hen maar gewoon lekker blijven betalen voor uren die ze niet werken?

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

zwaar abonnement genomen op de sportschool. pfff en alleen omdat mijn man niet wil lopen met chiwawa.

 

groetjes,

 

Mevrouw Micha.

www.studio-immo.nl: Identiteit, Marketing en Media Ontwerp

www.greenscreenspecialist.nl Greenscreen video en fotografie oplossingen voor op locatie of in onze eigen video studio

Volg Studio Immo persoonlijk via twitter: www.twitter.com/studioimmo of op facebook: www.facebook.com/studioimmoreclame

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 152 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.