• 0

Neuromarketing

Sinds een aantal jaren bestaat het begrip neuromarketing. Het staat nog in de kinderschoenen maar is al vele malen succesvol toegepast. Bij Neuromarketing is de grote vraag: WAAROM koop je? ( wat leidt jou ertoe iets te kopen )

 

Ik zal een leuk voorbeeld geven: de mens ziet met 36 frames per seconde, een film wordt met een vergelijkbare snelheid afgespeeld. Onderzoekers hebben ontdekt dat je beelden die je NIET ziet (omdat ze te snel gaan voor je ogen) WEL worden verwerkt door je hersenen. Met deze wetenschap zijn ze een experiment begonnen in een bioscoop. De film werd met meer dan 40 frames per seconde afgespeeld, zodat je 1 afwijkende frame niet zou op merken. één van deze frames was totaal anders dan het film beeld; er stond heel groot COLA. De kijkers hebben dus heel vaak tijdens de film het woord COLA te verwerken gekregen, onderbewust.

 

Wat bleek? In de pauze steeg de verkoop van cola met meer dan 40% ten opzichte van andere avonden/films!

 

Zo zijn er nog veel meer leuke voorbeelden, een nieuw soort reclame tijdperk breekt aan.

 

Nu is mijn vraag aan jullie: wie kent neuromarketing, heeft het al toegepast of heeft nog meer voorbeelden ?

 

Neuromarketing for the win!

www.gloyou.com , Ervaar het gemak van alles in één! Voeg o.a. gratis uw bedrijfsprofiel toe

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.