Ga naar inhoud
Sidebar tonen Sidebar tonen

Neuromarketing

Geplaatst:

Shuraa

Sinds een aantal jaren bestaat het begrip neuromarketing. Het staat nog in de kinderschoenen maar is al vele malen succesvol toegepast. Bij Neuromarketing is de grote vraag: WAAROM koop je? ( wat leidt jou ertoe iets te kopen )

 

Ik zal een leuk voorbeeld geven: de mens ziet met 36 frames per seconde, een film wordt met een vergelijkbare snelheid afgespeeld. Onderzoekers hebben ontdekt dat je beelden die je NIET ziet (omdat ze te snel gaan voor je ogen) WEL worden verwerkt door je hersenen. Met deze wetenschap zijn ze een experiment begonnen in een bioscoop. De film werd met meer dan 40 frames per seconde afgespeeld, zodat je 1 afwijkende frame niet zou op merken. één van deze frames was totaal anders dan het film beeld; er stond heel groot COLA. De kijkers hebben dus heel vaak tijdens de film het woord COLA te verwerken gekregen, onderbewust.

 

Wat bleek? In de pauze steeg de verkoop van cola met meer dan 40% ten opzichte van andere avonden/films!

 

Zo zijn er nog veel meer leuke voorbeelden, een nieuw soort reclame tijdperk breekt aan.

 

Nu is mijn vraag aan jullie: wie kent neuromarketing, heeft het al toegepast of heeft nog meer voorbeelden ?

 

Neuromarketing for the win!

www.gloyou.com , Ervaar het gemak van alles in één! Voeg o.a. gratis uw bedrijfsprofiel toe

Featured Replies

Geplaatst:

Hans v N

Je moet een leugenaar niet geloven, behalve als hij liegt. Een leuke voor vanavond bij een borrel. ;)

 

 

 

 

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.