Jump to content

Shuraa

Junior
  • Content Count

    27
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

0

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • Gender
    Male
  • First name
    Maarten
  • Last name
    Hartman
  • Company or organization name
    Gloyou.com
  • Website address
  • How did you find us:
    partner-site

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa

Company info

  1. daar ben ik het 100% mee eens. Ik verwacht eigenlijk dat neuromarketing steeds meer gebruikt zal worden, aangezien dit vrijwel garantie geeft dat de campagne succesvol wordt. Gelukkig leven we in Nederland en zullen hier zeker regels voor komen en er zal op gecontroleerd worden. 't heeft wel een enge kant inderdaad, dit zal namelijk niet alleen voor commercie gebruikt worden maar ook door regeringen
  2. "Hierbij vraag ik me ook af of het soms echt storend is dat er meerdere sites nodig zijn voor verschillende dingen. Wanneer je nieuws wil kan je naar nu.nl wanneer je huizen wil naar funda.nl wanneer je personeel wil naar michaelpage.nl." Dat was precies mijn gedachte! Daarnaast heel erg bedankt voor jullie tips. Ik ben er mij van bewust dat elke "site" nog redelijk basic is, nu moet ik ze stap voor stap specialiseren zoals de websites die jullie opnoemden. Daarnaast kreeg ik nooit echt slechte reacties over de naam, maar als ik deze vertelde kreeg ik heel vaak te horen wat?? Het is denk ik geen goede naam voor radio reclame. Maar een bijkomend voordeel, iedereen noemt de naam op en speld hem even waardoor hij veel beter onthouden wordt! Bedankt voor de tips! Als jullie het leuk vinden zal ik in deze topic jullie op de hoogte houden van positieve ontwikkelingen
  3. als je de waarheid nooit hebt gehoord kan je het ook niet weten ;) Maar ik heb het over neuromarketing in het algemeen en niet specifiek over het voorbeeld wat ik gaf.
  4. bedankt voor je post! ben het filmpje nu aan het bekijken :)
  5. geachte lezers, het verhaal over de bioscoop was slechts een voorbeeld van wat je met neuromarketing kan doen. Daarom vroeg ik het onderstaande op het laatst ;) Nu is mijn vraag aan jullie: wie kent neuromarketing, heeft het al toegepast of heeft nog meer voorbeelden ? Daarnaast wil ik vragen: wie kent al wat kleine neuromarketing trucjes? Ik zal trouwens een nieuw voorbeeld geven: In Engeland werd een tijd geleden de reclame voor tabak verboden. Dit werd een jaar van te voren aangegeven zodat bedrijven zich kunnen voorbereiden. Een van de merken ( iets met velvet, paars) heeft hier slim gebruik van gemaakt. Het laatste resterende reclame jaar plaatsten ze alleen reclame dat helemaal paars van uiterlijk was, dus bijv. een paars billboard. Enkel rechts onderin nog de merk naam van de tabak. Alle mensen gingen dus paars in verband brengen met het tabaks merk (velvet) (net zoals marlboro rood, ferrari etc) . Nadat de tabaks reclame werd verboden kon dit bedrijf rustig doorgaan met reclame!! Ze plaatsten dezelfde reclame, alles paars, alleen dan zonder het logo! En toch brachten de mensen de reclame in verband met tabak, van velvet. Geniaal toch?
  6. Ik vind het een geniale vorm van reclame, natuurlijk zijn er bedrijven die er misbruik van maken. Als het fatsoenlijk wordt toegepast kun je er ook veel positieve voordelen uit halen. Reclame wordt veel gerichter en effectiever. Daarnaast lees ik met verbazing dat dit verboden is. Dus je verbied in theorie reclame dat gericht is op de werking van de hersenen? Je mag dus niet reclame verspreiden dat écht werkt, omdat het te goed werkt ? ??? Denk eens aan alle andere reclame van bijv. mac donalds en albert heijn, dit is ook reclame dat op je hersenen inwerkt, alleen is er geen neurologisch onderzoek aan vooraf gegaan. Bij neuromarketing moet je natuurlijk niet alleen denken een het voorbeeld met de frames.
  7. Sinds een aantal jaren bestaat het begrip neuromarketing. Het staat nog in de kinderschoenen maar is al vele malen succesvol toegepast. Bij Neuromarketing is de grote vraag: WAAROM koop je? ( wat leidt jou ertoe iets te kopen ) Ik zal een leuk voorbeeld geven: de mens ziet met 36 frames per seconde, een film wordt met een vergelijkbare snelheid afgespeeld. Onderzoekers hebben ontdekt dat je beelden die je NIET ziet (omdat ze te snel gaan voor je ogen) WEL worden verwerkt door je hersenen. Met deze wetenschap zijn ze een experiment begonnen in een bioscoop. De film werd met meer dan 40 frames per seconde afgespeeld, zodat je 1 afwijkende frame niet zou op merken. één van deze frames was totaal anders dan het film beeld; er stond heel groot COLA. De kijkers hebben dus heel vaak tijdens de film het woord COLA te verwerken gekregen, onderbewust. Wat bleek? In de pauze steeg de verkoop van cola met meer dan 40% ten opzichte van andere avonden/films! Zo zijn er nog veel meer leuke voorbeelden, een nieuw soort reclame tijdperk breekt aan. Nu is mijn vraag aan jullie: wie kent neuromarketing, heeft het al toegepast of heeft nog meer voorbeelden ? Neuromarketing for the win!
  8. een bedrijf starten dat echt bij je past lijkt me een goed idee. Op deze manier kun je echt je "ziel" erin leggen. Het werk word er veel leuker van en je zal veel beter gemotiveerd blijven. Kun je ons een beetje verklappen wat je gaat ondernemen? Succes!
  9. Ik verwacht wel dat het zal verkopen, "het milieu" is immers (gelukkig) een hype geworden. Denk eens aan een de kerst pakketten, dit jaar kerst pakketten met een 100% gerecyclede verpakking : ) Inderdaad doen bedrijven veel om hun imago te verbeteren en zich voor te doen alsof ze heel erg "betrokken" zijn met het milieu. Hierdoor valt er wel munt uit te slaan denk ik, de grondstof is in ieder geval goedkoop. Maar willen we nou eens een echt beter milieu dan moeten de producten die het milieu NIET belasten NIET duurder zijn. Is dus 100% gerecycled materiaal goedkoper dan normale producten, en van de zelfde kwaliteit, hebben bedrijven eigenlijk geen rede meer dure en vervuilende producten te kopen. En dan zal je product dus waarschijnlijk erg goed verkopen.
  10. is dat niet makkelijk op te lossen d.m.v. voortijdig patent aan te vragen? Dat kan ook met tv programma's lijkt mij. Op een concept kan je geen patent aanvragen toch?
  11. inderdaad dat filmpje met iemand doodschoppen zal veel klanten trekken :P Je moet dus iets bedenken wat positief is, vrijwel iedereen aanspreekt en waar iedereen wellicht iets aan heeft. Dan willen grote tv programma's er wel aandacht aan besteden, als zij er maar munt uit kunnen slaan. Eigenlijk moet je jezelf dus afvragen: waar azen nieuws programma's op?
  12. bedankt voor deze topic!! Bevat zeer nuttige posts :) @ claudia, zou je die url willen geven van de "rabobank marketingplan maker"
  13. Wat vond je er persoonlijk van? Reken a.u.b. mee: ik 19 jaar ben, programmeren mezelf heb aangeleerd en nog in de begin fase zit. Innoveren en promoten is de dagtaak. Meerwaarde t.o.v. telegraaf : minder chaotisch, minder onzin nieuws en gloyou.com biedt meer diensten dan de telegraaf. Natuurlijk heb ik nog weinig bezoekers en advertenties waardoor het nog niet aantrekkelijk is voor bezoekers om naar mijn site over te stappen. Daarom: Innoveren en promoten is de dagtaak.
  14. landelijke stunts zijn natuurlijk het beste(goedkoop&massaal), de vraag is: hoe kom je POSITIEF in het NOS journaal ?
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept