geachte lezers,
het verhaal over de bioscoop was slechts een voorbeeld van wat je met neuromarketing kan doen.
Daarom vroeg ik het onderstaande op het laatst ;)
Nu is mijn vraag aan jullie: wie kent neuromarketing, heeft het al toegepast of heeft nog meer voorbeelden ?
Daarnaast wil ik vragen: wie kent al wat kleine neuromarketing trucjes?
Ik zal trouwens een nieuw voorbeeld geven: In Engeland werd een tijd geleden de reclame voor tabak verboden. Dit werd een jaar van te voren aangegeven zodat bedrijven zich kunnen voorbereiden. Een van de merken ( iets met velvet, paars) heeft hier slim gebruik van gemaakt. Het laatste resterende reclame jaar plaatsten ze alleen reclame dat helemaal paars van uiterlijk was, dus bijv. een paars billboard. Enkel rechts onderin nog de merk naam van de tabak. Alle mensen gingen dus paars in verband brengen met het tabaks merk (velvet) (net zoals marlboro rood, ferrari etc) . Nadat de tabaks reclame werd verboden kon dit bedrijf rustig doorgaan met reclame!! Ze plaatsten dezelfde reclame, alles paars, alleen dan zonder het logo! En toch brachten de mensen de reclame in verband met tabak, van velvet.
Geniaal toch?