• 0

Grijs kenteken voor eigen privégebruik op naam van eenmanszaak ouders

Ik wil me graag een VW Caddy / Seat Inca van ±10 jaar oud met grijs kenteken aanschaffen omdat ik voor mijn hobby regelmatig spullen moet vervoeren. Geschatte kilometers ±20.000 per jaar

 

Ik ben zelf geen ondernemer dus kom ook niet in aanmerking voor het kortingstarief op de wegenbelasting.

Mijn moeder heeft daar in tegen een eigen restaurant, rechtsvorm éénmanszaak, en van haar zou de auto op haar naam / bedrijf mogen.

 

Kan ik er dus gewoon mee rond rijden, en wat komt daar bij kijken c.q. wat houdt dit nu precies voor haar in, belastingtechnisch en administratief?

 

 

Ik heb her en der gezocht hierop maar kan niet echt een specifiek antwoord op mijn vraag vinden.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jouw voorstel lijkt niet geheel volgens de regels.

 

Jij koopt de auto, maar je moeder zet hem op de zaak maar gebruikt hem niet. Waar is het zakelijke verband tussen de auto en de aanschaf?

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Nergens.

Het gaat mij puur om de korting op de wegenbelasting om de kosten te drukken.

Als mijn moeder de auto op haar naam zet, en deze dus niet gebruikt, moet ze hem dan verplicht in haar administratie en belastingaangifte verwerken of kan deze erbuiten gelaten worden?

 

Link naar reactie
  • 0

Een goede controleur prikt door de constructie heen en dat zorgt voor veel grote belastingproblemen aangezien er mogelijk gesteld kan worden dat er aan belastingontduiking wordt gedaan.

 

Zet je moeder de auto wel op de zaak, dan zal zij moeten bijhouden wat de auto kost (en ook betalen) in de administratie.

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

 

Ronan911,

 

Je vraagt hier advies hoe je de zaak het beste kunt flessen. Daar is dit forum niet voor bedoeld. Ik zou het ook niet doen, als ik jou was. Eerlijk duurt nog steeds het langst. :)

 

Odeon

 

Je hebt ook helemaal gelijk Odeon en zal er dan verder ook niet meer over posten, maar ik kom er eerlijk voor uit dat ik een manier zoek om de kosten te drukken.

 

En dat het niet toegestaan is en bepaalde gevolgen kàn hebben weet ik ook wel Sander DS Finance; dat was mijn vraag dan ook niet... Of het stand zou kunnen houden was de vraag.

 

 

Maar goed, in ieder geval toch bedankt voor jullie antwoorden! ;)

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 103 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.