• 0

Graag jullie mening over mijn webwinkel.

Beste mensen,

 

ik ben al maanden bezig om een mooi online hobby warenhuis op te bouwen.

Nu is het zover dat ik maar eens om een mening moet gaan durven vragen... :-[

Graag jullie (opbouwende) kritiek ! Alle vormen van advies & commentaar zijn welkom.op elk vlak.

Het assortiment word voortdurend uitgebreid. ik ben er nog lang niet, maar ben nu wel in het stadium dat ik denk de boel wereld kundig te kunnen gaan maken... ik heb al af en toe een bestelling, sta al goed hoog in google en alta vista. Maar ik dorst tot nu toe nog geen publiciteit te zoeken omdat ik mijn assortiment nog niet breed genoeg vond, en ik bang was dat mensen komen, te weinig treffen en niet meer terug zullen komen. Nu ik begin te voelen dat ik toch wel al een en ander te bieden heb overweeg ik een persbericht te gaan schrijven. Of vinden jullie dat nog net te vroeg ? moet mijn assortiment eerst nog heel veel breder of is dit al een mooie basis ? en zal ik op de eerste bladzijde de introductie laten staan of beter zoals bij alle grotere online waren huizen mensen meteen met artikelen om de oren slaan ? ik twijfel omdat ik dat onbehoorlijk vind, maar het werkt kennelijk wel. komt een introductie te slaapverwekkend over ? naar de achtergrond plaatsen of niet ?

ik ben dan wel weer bang dat mensen niet begrijpen/weten wat ik precies te bieden heb.

Alvast hartelijk dank !!

;)Leonie.

http://hobbykadoos.nl ook te vinden onder http://doe-eenhobbykado.nl

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij weet je heel goed wat je wilt :) Dus waarom dan al die vragen, wil je een bevestiging?

 

"verborgen trefwoorden te kunnen plaatsen" ??? Trucje werkt maar even of helemaal niet. En zo wil je niet in de ranking staan. (bruidsmode bruidsmode bruidsmode bruidsmode)

 

Daar zou ik mee oppassen.

 

Succes.

 

Groet Willie

Link naar reactie
  • 0

Woorden etisch niet verantwooord oneindig herhalen is ook absoluut niet mijn bedoeling, maar ik heb heel wat trefwoorden onderin een bladzijde (bij gebrek aan het werkelijk onzichtbaar kunnen invoegen), ver uit beeld geplaatst die werkelijk van toepassing zijn op wat ik daadwerkelijk te bieden heb aan mijn klanten. Ook omdat ik de foto's meestal van een titel voorzie en alles probeer te omschrijven op wat men daadwerkelijk zoekt rank ik daar hoog op en weet men mij te vinden.

 

Ik weet inderdaad heel goed wat ik wil ;D maar ik wil toch wel waken voor oogkleppen 8) en sta open voor verbeteringen. :)

ik bekijk alle tips heel seriues. Ik heb nu net b.v. na een advies wat extra foto's geplaatst. En dat ziet er inderddaad al weer veel aantrekkelijker en sfeervoller uit !

En al schrijvende kom je toch tot inzichten, dit kan een bevestiging van je eigen ideeen zijn , of ze versterken, zodat ik weet wat ik werkelijk wil en of ik wel op het goede spoor zit. Maar het kan ook van blinde vlekken 8) bewust doen worden.

 

Niet alles kan natuurlijk wat mee gedaan worden, adviezen staan vaak lijnrecht t.o. elkaar en ik mag daar uithalen wat me aanspreekt en best bij mijn doelgroep lijkt aan te sluiten, maar ik neem echt alles blijvend in overweging en veel wordt vroeg of laat dankbaar ter harte genomen en indien mogelijk in uitvoering gebracht. Zo heb ik b.v. na jullie adviezen gekozen voor een door een kenner geadviseerd lettertype, andere structuur in het menu, bij deze site een andere plaats voor het menu dan bij voorgaande website, de tintjes na veel klachten over de 1ste donkere website bij deze 2de website licht gehouden , nu de tip direct opgevolgd over meer foto's etc.

 

Feedback blijft dus welkom en belangrijk !

Link naar reactie
  • 0

Oke.

 

Ikzelf zou graag zien een witte site. Met minder tekst. Tekst mag dan gerust met krullen zijn maar maak die tekst zwart. Achtergond mag dat plaatje wel in maar dan 1 of 2 keer linksboven. Header daar kunnen sfeer foto's in. Mensen willen Jurken zien niet lezen.

Haal de overbodige dingen weg zoals    U heeft ons gevonden ! Welkom ! Daar trapt Google niet meer in (het zou zelfs averechts kunnen werken).

 

Contact kan ook weg, zet deze pagina onder "afspraak maken". Formulier is beter.

 

Gebruik geen !!!!!! in het menu en in de tekst. Je verkoopt klasse en geen tapijten.

 

Zo voorlopig wel weer genoeg :)

Link naar reactie
  • 0

Hallo SweetDreamsBruidsmode.nl,

 

Het gaat bij de beoordeling van een website altijd al gauw over of iemand het design mooi vindt of niet, terwijl het er bij een webshop voornamelijk om zou moeten gaan (en misschien wel voor iedere website) of hij gestelde doelstellingen waarmaakt of niet. Of jou shop doet wat ie moet doen kun jij het beste zelf bepalen, omdat jij het beste weet wat je doelstellingen zijn.

 

Wat ik wel storend vind aan je site is dat het top menu bij mij verkeerd getoond wordt. Contact staat op een nieuwe regel onder de rest van het menu en Vertel verder staat 'weggedrukt' aan de rechterkant van het menu. Ik denk dat dat komt door een verkeerde align right rondom Vertel Verder. Daar zou je wel iets aan moeten doen, want dat staat wel een beetje amateuristisch.

 

Groeten,

Frank

 

P.s. Op frankwatching stond pas nog een aardig artikeltje ( http://www.frankwatching.com/archive/2010/08/31/de-4-essentiele-homepage-onderdelen-voor-elke-webshop/ ) over de 4 essentiële homepage-onderdelen voor elke webshop. Misschien kun je hier iets mee?

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Leonie,

 

Wat losse opmerkingen:

 

Je "Vertel verder" functie voldoet niet aan de wettelijke regels die hiervoor gelden. Zie deze link.

 

Als ik die functie gebruik krijg ik als afzender een bevestigingsmailtje met als onderwerp "Message send succesfully". Naast het feit dat het "sent" en "successfully" moet zijn, vraag ik me af waarom je dit in het Engels doet.

 

Daarnaast - is in het begin van dit topic al genoemd - nog steeds redelijk wat tik-, taal- en interpunctiefouten, bijv. op je homepage "allerlaagste" (is één woord), "U verzekerd" moet "U verzekert" zijn, "bruidjurken" moet "bruidsjurken" zijn. Ik weet niet of jouw doelgroep daar gevoelig is, maar het kan een professionele indruk in de weg staan en dus tegen je werken. Als je hier zelf niet goed in bent, kun je wellicht iemand vinden die je hierbij kan helpen.

 

Je bent bereikbaar tijdens "werkuren". Misschien handig om die erbij te vermelden?

 

Hoe oud zijn bruidjes tegenwoordig? Je spreekt ze wel heel formeel aan met U (met een hoofdletter). Maar soms zie ik ook "u" met een kleine letter of "je". Gebruik consistent één aanspreekvorm.

 

Ik zou niet op diverse pagina's zeggen "Hier onderaan vindt u ..." of "... hier onderaan deze bladzijde ..."

 

Ik heb je AV bekeken (html/pdf). Er staat nogal wat tekst (drie)dubbel in. Je AV op de bestelpagina zijn ook anders dan via het menu. Daarnaast vind ik zaken als "We verloten elke maand een leuk artikel", "Heeft u nog vragen?" en "Bent u tevreden" niet in je AV thuishoren. Het stukje over verzendkosten komt wat apart over voor de producten op deze site. Nadat ik eerst op je site allerlei bruidsjurken heb gezien, staan in je AV vetgedrukt alle verzendkosten voor briefpost en dan de opmerking "Past het niet door de brievenbus ..."

 

Kijk maar of je er iets mee kunt.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Hey hey Frank,

Het is ook niet echt mijn persoonlijke smaak maar probeer me met deze site te verplaatsen in de smaak van mijn doelgroep... en heb mijn smaak eens opzij gezet voor alle eerdere verzoeken hier. Mijn hart eigen hart ligt qua webites meesta toch meer bij strak zwart, grijs, of bordeaux , bruin en chique.

Intressant artikel ! , dank.

"geursporen" belangrijk, ik probeer ook steeds meer een soort trechter richting de meest populaire artikelen en daadwerkelijk tot pas-afspraak te bewegen.Maar weet niet of ik daar niet te ver in ga, wil mensen niets opdringen waar ze niet achter staan. Ik hanteer liever geen Amerikaanse verkoopmethoden zoals bv mensen ter plekke dwingen tot een aankoopbeslissing. ik heb b.v.Time-share verkocht.... het werkt maar ik wens zelf ook niet zo behandeld te worden. Wil niet zeggen dat je niet een beetje mag verleiden, maar een goed product verkoopt zichzelf, en veel positieve productbeleving, kwaliteit en service is daar onderdeel van. Hoop mensen steeds meer te kunnen bieden aan beleving van werkelijke (voor hun) prachtige producten..

 

Ik vindt de merkbeleving ook erg mooi en aantrekkelijk in de gegeven voorbeelden,

maar heb helaas geen (nog) merk te bieden, ja mijn eigen label. Maar dat zoekt men nog niet op trefwoord. Wel mijn artikelen op trefwoord. De grote foto's zonder tekst of wat sumiere tekst op de foto's ; erg mooi ! Weet niet of ik dat zou kunnen bereiken binnen mijnwebwinkel. Mischien toch door de eerste foto te vergroten, wel dus die angst dat men essentiele info mist. ik schrijf het liefst zo min mogelijk op mijn website maar zie de inormatie die men mee moet krijgen als noodzakelijk. Mischien toch eerst wat meer "Merkloos" ;D beleving en dan pas de tekst.... en op de foto een verwijzing naar de tekst eronder, erin een leesbare link plaatsen gaat niet bij mijn webwinkel. (wel onzichtbaar zodat je een handje ziet, en weet dat je kan klikken,dat pas ik wel toe maar dat heeft niet iedereen door dat het dan aanklikbaar is)

 

De zoekfunctie kan ook niet veranderd worden in mijnwebwinkel, enkel verplaats naar onder de menulijst en daar valt ie (ook) niet echt op. Hier verwacht je hem wel. Kan de kleur helaas ook niet per specifiek item aanpassen.

 

Ga vandaag de foto op de eerste bladzijde eens flink vergroten... voor de beleving... :)

 

John, bedankt voor het aandachtige doorlezen ! Ga alles even verbeteren.

Mijn bruidjes zijn inderdaad geregeld ook wat ouder, die trouwen vaak voor een tweede keer en vinden bij mij tot hun opluchting nog een klassieke bruidsjurk. Zij vinden het vaak prettig met U te worden aangesproken. Ook komen er vaak vrij formele ,"christelijke" dames en soms vrij gestrenge moslima's etc. op af.(die bij mij met lange gevoerde mouwen en hoger gesloten etc. kunnen laten maken, alles custom made)Vaak zoekt ook hun moeder die traditioneel gezien op de bruidsjurk tracteert voor hen een bruidsjurk. Ik vindt het wel stijlvol om mijn clienten eerst vrij formeel tegemoet te treden en soms stap ik er vanaf als ik het gevoel heb dat dat in een bepaald kader passend is of door iemand op een bepaald moment als prettiger wordt ervaren.Maar bruidjes vinden het vaak heerlijk, ook als ze nog jong zijn om die ene keer in hun leven waar ze hard voor gewerkt en gespaard hebben, of hun ouders, als een vorstin behandeld te worden.Daar hoort al heb ik het nooit hoeven zeggen ,U bij. Vinden ze prachtig !

Wel wordt mijn doelgroep weer aangesproken en wat minder angstig om een afspraak te maken als ik "hartelijke groetjes" ipv "groet" schrijf... De stijl is vaak vrij formeel met enkele spontane uitingen, spelfouten maakt een groot deel van mijn doelgroep legio. Zullen ze eerder menselijk en geruststellend vinden, maar ik wil ze er zelf wel zoveel mogelijk uithalen.

ik ben licht dyslectisch en lees alles terug, verbeter mezelf aan de lopende band, maar lees ook over veel keer op keer heen, dus tip op grove spelfout is altijd welkom.

Alleen de door vertel functie heb ik geen invloed op, die taalfouten en het engels is vanuit mijnwebwinkel bedacht en automatisch bijgevoegd, kan ik niet veranderen, dus geen invloed behalve verzoeken of ze dat kunnen veranderen of uitschakelen. dat vindt ik ook weer een gemiste kans. ik zie in dat artikel, 11 , geen regels terug die bij mij overtreden worden (moet de andere hoofdstukjes nog doorlezen), het bericht wordt door de verzender persoonlijk getypt, dus niet automatisch gegenereerd, de schrijver ziet wat ie typt en is daar zelf verantwoordelijk voor, er moet een afzender worden ingevuld wat men braaf doet, ik gebruik de gegevens vervolgens niet etc. Wat is er dan precies niet wettelijk ?

En de nieuwsbrief, die wordt enkel aan mensen verstuurd die zichzelf met een vinkje of een mailtje of via het invul formulier op hebben gegeven, ik verzend maar af en toe, je kan je weer afmelden en ik heb nog nooit iemand spam verstuurd, (wat veel b.v. van mijn leveranciers overigens wel doen.Ik vindt dat geen punt, maar weet zelf dat het niet mag en heb dat nooit

gedaan.)

En dan de verzendkosten ; ik verkoop niet alleen bruidsjurken (die meestal worden afgehaald) maar ook b.v. handschoenen, die gaan per brievenbuspost.

 

Dank weer tot dusver ! :)

 

 

Link naar reactie
  • 0

ik zie in dat artikel, 11 , geen regels terug die bij mij overtreden worden

Degene die het bericht verstuurt moet vooraf kunnen zien wat er precies verstuurd gaat worden. Het mooiste is om het gegenereerde bericht eerst te laten zien (met het eigen bericht ingevuld), maar als dat lastig is kun je ook onderaan een kader plaatsen met daarin:

 

************************************************

 

Het volgende bericht zal namens u worden verstuurd met logo en achtergrond van Sweet Dreams Bruidsmode.

 

Onderwerp: Kijk eens in deze webwinkel

 

Bezoek onze webwinkel >>

 

Beste ,

 

 

http://www.sweetdreamsbruidsmode.nl/

 

Met vriendelijke groet,

 

 

Link naar reactie
  • 0
Ik zou niet beweren dat ik niet proffesioneel ben

 

Beste,

U plaatst uw webwinkel op een forum en vraagt om de mening van een derde. Daar kunt u het mee oneens zijn, het is echter een eerste indruk. Dit wil niet zeggen dat uw bedrijf slecht is, het bedrijf niet professioneel is opgezet, maar wel dat iemand deze eerste indruk heeft. U kent uw doelgroep het beste, groot kans dat voor uw doelgroep de webwinkel toereikend is. Te vaak kom ik echter mensen tegen die een webwinkel "even" opzetten. Een investering van 300 euro in uw winkel en de uren tijd kunnen een grote investering zijn, maar hiermee haalt u in de meeste gevallen niet de kwaliteit die volgens de webwinkel branche als professioneel bestempeld kan worden. De investering in een normale winkel verdient u ook normaal ook niet terug met 10 verkopen, hetzelfde geldt voor een webwinkel.

 

Kortom, voel u niet zo snel beledigd of persoonlijk aangevallen. Probeer wat te doen met de kritiek die u krijgt. Hier kunt u alleen maar uw voordeel mee doen.

https://www.webwinkelkeur.nl : O.a. werkzaam bij WebwinkelKeur. Modern keurmerk, ouderwets vertrouwen.

 

Link naar reactie
  • 0

ik leg graag verantwoording af, en geen enkel punt om iets dat echt verkeerd gezien wordt te weerleggen, ik wordt niet gauw boos. :-K

En ik begrijp absoluut dat het altijd proffesioneler kan, daarom ;

 

Opbouwende kritiek is altijd welkom, zoals jullie kunnen lezen en zien doe ik daar voortdurend iets mee.

 

@ john, ik kan dat hooguit alleen maar doorgeven aan de personen achter "mijnwebwinkel.nl" , ik kan niets veranderen aan de bestaande tekst, ik kan alleen de optie aanvinken wel of geen "vertel verder"

 

(Even ter verduidelijking "mijnwebwinkel.nl" is de naam van een soort cms systeem waar mijn webwinkel op draait, ik bedoel daar niet mee "mijn webwinkel" )

 

ik heb de snel koppelingen nu trouwens wel kunnen verbeteren door de titels iets in te korten, daardoor passen 2 menu kopjes er weer naast ipv er schuin onder.

 

En oh ja dat "hier onderaan vindt U" is uit angst dat men anders de artikelen niet kan vinden, die buiten beeld vallen onder de tekst. Weet niet hoe ik dat anders op moet lossen, of het voldoende vanzelfsprekend is dat de artkelen onder de introductie tekst staan.

De introductie tekst staat soms belangrijke info in, komt de ranking ten goede , voorkomt (?) duplicate content (lijkt mij eerder juist dubbel ? wat de ranking inderdaad juist ten goede zou komen ) ??? en als ik haar weglaat dan vallen de artikelen met dit systeem nog buiten beeld.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • -1

Bedankt voor de uitgebreide reactie. Dat waardeer ik absoluut :-K , Echter ;) een site waar ik vele maanden dag in dag uit in mijn eentje met een zeeeer beperkt krediet aan gepolijst heb meteen maar zo drastisch als louter amateuristisch bestempelen vind ik wel wat ver gaan en schadelijk voor mijn reeds draaiende businness, en mijn imago hier en elders. (Ik had bv vragen over waar mijn welkomst tekst te plaatsen, die zie ik helaas nog niet beantwoord.)

Opbouwende kritiek prima , maar ik ben wel een seriueze kvk ingeschreven onderneming die alle tijd en energie en geld in haar site investeert en een naam hoog heeft te houden !

ik was na maanden zwoegen niet uit op enkel ongezouten verregaande kritiek.Van gooi dit maar in de prulebak en neem maar weer andere software en verander alles wat je neer hebt weten te zetten en zelf mooi vind. Kijk dus toch svp een beetje uit voor je iets nodeloos zo tot de grond toe afkraakt, zonder de vast ook te vinden ??? goede punten te noemen !! ik zit al vast aan dit programma, betaal er tegen de 300 Euro per jaar voor, een rib uit mijn lijf. hier moet ik het mee doen, en ik wil het zover mogelijk verbeteren.hulp en advies op dat gebied is wel van harte welkom. Flesje wijn of kratje bier voor beter logo , goed idee en klaar om in de strijd te gooien !

Oke ;D , De knipperende bullets twijfelde ik al ernstig over, toen ik ze uitkoos knipperde ze niet, ze konden wel goed het oog naar het menu te trekken maar ze knipperden wat te snel naar mijn zin. heb ze net weer verwijderd.

 

De websites van de anderen die op mijn doelgroep aansluiten zijn m.i. meestal bijzonder smakeloos en bijzonder amateuristisch,alle producten bijzonder rommelig ,chaotisch gepresenteerd, kale of rommelige achtergrond, hooguit een enkele schreeuwerige kleur of druk vaag behangetje lelijk bv retro patroontje. zelfs de groten maken er een erbarmelijk potje van. ik wil niemand beledigen maar te zeggen dat ik de kunst bij anderen met mijn doelgroep af moet kijken, nee bedankt ;

 

Ik wilde juist eens wat anders doen wat dat betreft en heb geprobeerd om er een smaakvol, rustig , chique geheel van te maken. Wat m.i. ook gelukt is... Nee sorry, maar dan ziet mijn site er toch echt heel wat beter uit, toch? Ook al de nodige complimenten voor gehad, al vinden sommigen het inderdaad weer wat te sober. Tsja, kan niet iedereen pleasen, wil ik ook niet, ik kies heel bewust voor chique , m.i. smaakvolle tinten en sobere rustige achtergrond , Smaken verschillen nou eenmaal.

ik overweeg wel bv bordeaux of houtkleur ipv zwart als achtergrond kleur maar ik vind werkelijk dat de producten nu ontzettend fraai tot hun recht komen,zeg maar gepresenteerd als een diamant op zwart fluweel.Dus de achtergrond juist rustig en de producten kleurig, hierdoor vind ik het allesbehalve rommelig en mooi strak, zakelijk en chique.

 

ik ben autodidact , drop-out :P en dislectysch dus spelfoutjes laat ik door anderen controleren.mochten er desondanks nog in de hoofdbladzijden of het menu waar genomen worden dan hoor ik dat nog graag.

 

ik zal proberen de structuur overzichtelijker te maken.

 

Joomla etc. heb ik na veel beraad vanaf gezien, dat is me te onzeker of ik dat voldoende onder de knie kan gaan krijgen in de korte tijd waarin ik dit neer moet gaan zetten. (de zeer beperkte kredietverstreker geeft weinig tot geen middelen maar wil wel spoedig resultaten zien, ik heb in tegenstelling tot anderen geen voorbereidings jaar of voorbereidings krediet gehad en moet dus alles zo snel mogelijk af hebben.) ik ben erg blij met dit programma, waar ik alles mee kan waar anderen ook prima mee draaien.En ik vind dat ik er al heel veel meer uithaal dan de meesten die allang met het nodige succes proffesioneel draaien. ik zie bij de meesten bv een heel smal winkeltje, ik heb hem breed gemaakt etc. Het is net of de meesten de mogelijkheden amper weten te benutten.Heel veel is hierbij niet mogelijk maar ik probeer met de mogelijkheden die er zijn er echt iets van te maken, elke dag weer een beetje polijsten.

 

De vragen waar ik een antwoord op hoopte blijven staan ; de introductie tekst of een bladzijde met meteen artikelen als eerste bladzijde plaatsen ? Is mijn assortiment al breed en aantrekkelijk genoeg om de pers te kunnen gaan benaderen ?

 

Graag meer meningen, en hopelijk ook wat mensen die de site wel mooi vinden ?

;)Leonie.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 168 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.