• 0

Waardes in Business plan

Hallo,

 

Ik ben bezig met het schrijven van een business plan, bedoeld voor informal investors.

Is het nuttig om in een dergelijk business plan naast de visie, ook in te gaan op de waardes waar deze visie uit is opgebouwd?

 

Persoonlijk vind ik waardes belangrijk, omdat een visie best vaag is en de waardes dit meer concreet maken. Ook zie ik waardes als de basis voor de cultuur in een bedrijf en zijn daardoor belangrijk voor het functioneren van het bedrijf op de lange termijn.

Op dit moment benoem ik in het business plan 5 waardes en besteed per waarde zo'n 3 regels tekst. Echter als informal Investors dit onbelangrijk vinden en het alleen maar vragen oproept, dan verwijder ik de waardes liever.

 

Iemand een goede tip hierover?

 

Groeten,

 

Richard

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zeker doen!

 

Investeerders zijn echt niet alleen maar in de cijfers geïnteresseerd. Gaat om het totale plaatje en daar maakt de filosofie zeker deel vanuit. Het is immers de basis van het hele bedrijf en mede bepalend voor je commerciële succes. Je ademt het immers uit in alles wat je doet. Kortom: ik zeg DOEN (waar hebben we dat toch meer gehoord ;))

Link naar reactie
  • 0

Ik heb veel businessplannen mogen bekijken, zowel in het kader van start-upfinanciering als in het kader van bedrijfsovernames.

Hou het businessplan waarmee je de interesse van informals wilt wekken zo kort mogelijk. Het in zo'n eerste 'visitekaartje' uitweiden over waardes is mijns inziens niet verstandig. Beperk het plan tot een paar A4-tjes.

 

.

 

Link naar reactie
  • 0

Hou het businessplan waarmee je de interesse van informals wilt wekken zo kort mogelijk. Het in zo'n eerste 'visitekaartje' uitweiden over waardes is mijns inziens niet verstandig. Beperk het plan tot een paar A4-tjes.

 

Zit ook wat in. De meeste informals krijgen er heel veel te zien. Die willen ze niet allemaal in detail doorlezen. Daarom zou ik zowel een korte als een meer uitgebreide versie schrijven. De korte versie dient om de interesse te wekken. Wellicht kan je deze in een PowerPoint maken. Grafische elementen en huisstijl geven een professionele indruk. Bovendien ben je genoodzaakt je tot de hoofdlijnen te beperken. Als de interesse eenmaal is gewekt, kan je in een meer uitgebreide versie beter informeren. In mijn vorige post ging ik meteen uit van het laatste.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de feedback, StefanO en idBroker!

 

Ik heb op dit moment een Executive Summary, van 3 A4tjes. Die wil ik gaan versturen om de interesse te wekken.

De uitgebreide versie van het plan, is ongeveer 25 kantjes. Alleen de uitgebreide versie, bevat de waardes.

 

Groet,

 

Richard

Link naar reactie
  • 0

Interessant, waarden zijn te koppelen aan de identiteit van jou(w onderneming). Veel ICT-ondernemers hebben een onduidelijk imago, dus ik denk dat wanneer je deze duidelijk kunt communiceren je je onderscheidt van concurrenten.

 

De waardes staan weliswaar niet in de executive summary, maar met drie pagina's klinkt dit iets lang.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Mijn advies zou ook zijn: probeer het profiel in 1 A4tje te krijgen en zorg er ook voor dat je het in 2 minuten kunt vertellen om iemands interesse te wekken. Alle andere info hou je achter de hand. Uiteindelijk is een investeerder zeker geinteresseerd in de waarde maar zullen die hoogstwaarschijnlijk ook in de gesprekken naar voren komen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 188 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.