• 0

Eenmanszaak in NL. Activiteiten in Angola. Welke gevolgen?

Goedendag,

 

Ik ben bezig om een bedrijf op te starten en heb me sinds kort geregistreerd in Nederland als eenmanszaak onder handelsnaam Antech Suppliers. Antech Suppliers verkoopt IT producten over het internet aan bedrijven in Angola. Ook wil ik een handelsnaam registreren in Angola (zelfde naam). De bedoeling is dus dat ik ga inkopen en verkopen via het handelsnummer van Angola en dat alle overeenkomsten en contracten in Nederland word toegepast reden hiervan is dat ik in Angola minder belasting hoeft te betalen maar aangezien het rechtsysteem daar nog niet helemaal in orde is wil ik liever in Nederland aansprakelijk worden gesteld. Nu is de vraag is dit mogelijk/legaal???

 

Hieronder zie je de opzet:

 

ooooooooooooooooooooooowl.jpg

 

Alvast bedankt!!!

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
De bedoeling is dus dat ik ga inkopen en verkopen via het handelsnummer van Angola en dat alle overeenkomsten en contracten in Nederland word toegepast reden hiervan is dat ik in Angola minder belasting hoeft te betalen maar aangezien het rechtsysteem daar nog niet helemaal in orde is wil ik liever in Nederland aansprakelijk worden gesteld.

 

Nog bedankt voor de response maar ik vroeg me nog af of dit een wijze manier van handelen is?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Antech,

 

Indien je woont en werkt vanuit Nederland, zijn je inkomsten in Nederland belast.

 

Om winst te genereren in Angelo moet er sprake zijn van enige content ter plaatse en alleen een handelsnummer in Angelo is daarvoor onvoldoende.

 

Voor de BTW mag je het 0% tarief toepassen, mits je kunt aantonen aan de hand van exportdocumenten e.d, dat de goederen worden uitgevoerd naar Angelo.

 

Je stelt echter in een eerder bericht dat je niet bent gevestigd in Nederland.

 

In dat geval zou ik me direct uitschrijven bij de KvK in Nederland en geen contracten naar Nederlands recht opstellen. Je creëert nl een papieren werkelijkheid die niet overeenstemt met de feitelijke gang van zaken. Niet doen, want je krijgt hier alleen maar gelazer mee.

Link naar reactie
  • 0

Dag Odeon,

 

Bedoeling was dus dat ik gebruik maakt van de inkomstenbelasting van Angola en dat ik hiervoor in Nederland er vrijstelling voor zou krijgen. Ik heb toch van dit idee afgezien aangezien het te veel administratie werk oplevert en te veel gedoe met de belastingdienst hier in Nederland.

En contracten en voorwaarden worden gewoon op de desbetreffende locatie toegepast ;D

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.