• 0

Schiet eens een gat: sponsoringsconcept voor kleinere ondernemers

Ik zit met een idee in het hoofd wat ik zo geweldig vind ;), dat ik een beroep op jullie doe om mij weer even met beide benen op de grond te zetten.

 

Ik heb gekeken naar de mogelijkheid om mijn bedrijfsmatige activiteiten via sponsoring van een Eredivisieclub in het betaalde voetbal onder de aandacht van de mensen te brengen. Dan loop je meteen tegen het laatste stukje van de bekende creditcard-reclame aan: Onbetaalbaar :-\ . Ten minste....als je een bedrag van 5000 euro beschikbaar hebt, kan je een beginnetje maken, met een kleine naamsvermelding in een lange lijst met andere ondernemers.

 

Ik persoonlijk denk dat er meer ondernemers zijn die wel zouden willen, maar net als mijzelf, niet over de daarvoor benodigde budgetten beschikken.

 

Waar ik nu aan denk is om een 1-2-3tje te maken:

1) De voetbalclub

2) Een sponsor

3) Een groep gelijkgestemde ondernemers

 

Wie brengt wat in?

1) Plaatsen in het stadion en een plek voor reclame-uiting

2) Een financiële bijdrage

3) Een eigen bescheiden financiële bijdrage aan dit concept

 

Wie krijgt wat?

1) Extra sponsorgelden en meer binding met lokale ondernemers, bekendheid als betrokken partij

2) Een netwerk van ondernemers waarbij we gezamenlijk dat netwerk moeten voorzien van nuttige invulling

3) Naamsbekendheid, aantal mogelijkheden per seizoen om (met relatie) wedstrijd te bezoeken, aanvullende reclamemogelijkheden via speciaal daarvoor in te richten website.

 

Ik weet het, bovenstaande blinkt nu nog niet uit in helderheid, maar is wel voldoende geweest om in ieder geval een uitnodiging bij de vereniging in kwestie los te krijgen om eens rond de tafel te gaan zitten.

 

Wat is jullie idee over het bovenstaande, wat roept de onderbuik en hebben jullie enig idee welke vragen ik straks ga krijgen als ik met de verschillende partijen rond de tafel ga? Die vragen vind ik bijzonder belangrijk. Ken de vragen en zorg dat je een antwoord hebt, dat vind ik in dezen het belangrijkste. Aangezien mijn bril (eigenlijk contactlenzen) m.b.t dit onderwerp nogal roze is, kan ik beter jullie vragen om met kritische vragen te komen, mijn eigen vragen zouden te gekleurd zijn.

 

Ik hoop dat jullie je gedachten hier eens over willen laten gaan, alvast bedankt voor jullie moeite!

 

Aanvulling m.b.t. de reclame-uiting: Het idee in eerste aanleg hiervoor is om 1 goed leesbaar reclamebord in het stadion te hebben waarop een sterke domeinnaam staat. Op dit domein komt een site waarop enkel de deelnemende ondernemers prominent aanwezig zullen zijn, niet alleen met een duidelijke banner, maar daarnaast ook ruimte op de site voor presentatie van hun bedrijf en speciale sponsoracties vanuit de ondernemer. Het maximale aantal deelnemers zal ergens tussen de 10 - 20 bedragen, zodat er sprake is van een bepaalde mate van exclusiviteit.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Martin,

 

Misschien heel wat anders, maar als je kleine ondernemers samen wil stoppen zou je ook een soort complementaire uiting kunnen maken. Dan pak je bijvoorbeeld 3 ondernemers die elkaar aanvullen en laat die op een dure plek zien (TV of iets dergelijks). Iets in de richting van : Wil je auto? ga naar bedrijf x. Lening nodig voor de auto? ga naar bedrijf y. Verzekering nodig? ga naar bedrijf z. En dan in een leuke uiting of verhaal ;D Heb je zo een grote uiting voor 1/3e van de prijs en ga je naast elkaar in het stadion zitten om met elkaar te praten over mogelijke samenwerkingen.

 

Seizoenskaarten zijn overgins niet persoonsgebonden en waar ik zit zijn er meer dan 50.000 plaatsen ;)

Link naar reactie
  • 0

Ik weet wel dat een aantal ondernemers hier uit het netwerk eens het idee hadden om gezamelijk een skybox te huren waar je dan dus netwerkbijeenkomsten kon houden,en de kosten en beschikbare plaatsen delen. Geen idee of dat nog is doorgegaan, want ik ben geen voetballiefhebber (en een groot deel van mijn klandizie denk ik ook niet). Maar het concept van gezamelijk adverteren/etc. door kleine ondernemers wordt dus wel al gedaan (bijv. ook gezamelijke advertenties in kranten/bladen).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.