tuinvrouw

Senior
  • Aantal berichten

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Persoonlijke info

  • Jij bent:
    ondernemer

tuinvrouw's trofeeën

  1. Ik heb inmiddels van een collega webwinkelier begrepen dat het in haar branche heel gewoon is spullen in consignatie te hebben. Wij hebben echter veel kleine leveranciers waarvan ik me kan voorstellen dat zij daar ook niks in zien. Aan de grotere leveranciers zou ik dat wel eens kunnen voorstellen. In ieder geval zijn we nu met het inrichten van een nieuw magazijn bezig en gaan we eerdaags eens zitten om de doorloopsnelheid per artikel te bekijken. Vaak zit daar geen logica in ivm seizoensproducten en of iets in een tijdschrift heeft gestaan, maar alle inzichten helpen, zeg maar.
  2. Ben even een tijdje afwezig geweest, en nu terug van weg. Een vraag over voorraadbeheer, dus schop ik deze draad weer even omhoog. :) Wij kregen van onze boekhouder te horen dat we ook een te hoge voorraadwaarde hebben. Maar in verhouding tot wat? Alle problemen die hierboven zijn besproken loop ik ook tegen aan: minimum besteleenheden, hoge verzendkosten. Bovendien hebben wij ook een stenen winkel en doen we markten waar we ook wel spullen voor op voorraad willen houden. Voor mijn gevoel is ons assortiment nog lang niet compleet en zou ik de voorraad juist uit willen breiden... En wat is een acceptabele doorloopsnelheid van je producten? Het één loopt nu eenmaal harder dan het ander.. Daarnaast hebben wij nog typische seizoensproducten. Dus soms loopt iets een half jaar niet, en dan in het voorjaar ineens weer hard. Lastige materie :-\
  3. Ik weet niet of het ergens anders al gemeld is, maar vanaf deze site kun je een gratis werkboek downloaden over ondernemen met sociale netwerken. Ik heb het net gedownload, dus kan nog niet beoordelen of het inhoudelijk echt de moeite waard is. Maar gratis is gratis, toch? ;-)
  4. Een andere zaak waar ik tegen aan liep was goed fotomateriaal. Goede foto's daar valt en staat een webwinkel bij. Voor een deel betrek ik foto's van fabrikanten, maar ik heb gemerkt dat het ook belangrijk is zelf foto's te maken. Bijv. een vrijstaande foto van een aardenwerken schaal is mooi, maar een aantal schalen op een mooi gedekte tafel met inhoud erin spreekt meer tot de verbeelding. Zoals een van mijn leveranciers tegen mij zei: een audi zie je ook niet tegen een witte achtergrond, die zie je een een mooi omgeving met bergen en sneeuw. Dat je denkt: daar wil ik ook rijden! Denk er ook over na of de foto's (ik heb dit ergens anders ook al gemeld) alleen voor de website gebruikt gaan worden of ook in drukwerk uitingen zoals tijdschriften of je eigen folder/flyer of catalogus. Ik heb wel wat media aandacht gemist doordat ik van bepaalde artikelen geen goed beeldmateriaal had. Verder: ik werk nu met osCommerce maar heb besloten om over te stappen naar Magento. osCommerce loop ik een beetje vast, ik zou de site opnieuw op moeten gaan zetten om allerlei functionaliteiten in te programmeren. Je schrijft dat je goed bent met html en css, maar daar kom je er in osC niet mee. Heel veel mensen hebben handige 'contri's' geschreven voor osCommerce, maar daar staan nog wel eens foutjes of bugs in en als je meer verstand hebt van php dan kun je de fouten beter begrijpen en oplossen. Lees bijv. op de forums van de webwinkelsoftware maar eens hoe lastig het is om bijv. iDeal te implementeren. Heb je uberhaupt al over betaalmethoden nagedacht? Via een betaalserver, of rechtstreeks een contract bij de bank? Ook niet onbelangrijk... Ik doe zelf ook voorraadbeheer en verpakken/verzenden.Het is prettig als een klant je belt over een product dat je weet hoe het er uit ziet, en tegen welke problemen je eventueel aanloopt met verpakken. We hebben een parcelware contract bij TNT en draaien dus de stickers op de pakketten zelf uit. Tarieven voor België zijn in verhouding wel erg duur vind ik. Ben trouwens wel benieuwd naar je SEO-concept, als dat zo uniek en bijzonder is...
  5. Degene die nog steeds "surf snel naar xx.nl " durft te gebruiken die...
  6. Interessant onderwerp. Ik denk dat online leren wel toekomst heeft, maar ik vind het aanbod op het moment nog zeer onoverzichtelijk, moeilijk te zien wat inhoud is. Onlangs een proefles van de LOI gedownload over 'schrijven voor het web'. De proefles ging o.a. over 'Wat is het internet'. Nodigde niet uit tot aanschaf... ::)
  7. Jammer dat ik er niet bij kon zijn. Had me leuk geleken om op deze manier wat mensen IRL te ontmoeten. Volgende keer beter :)
  8. Alleen vind ik het persoonlijk jammer dat de look & feel van het blog niet aansluit bij het uiterlijk van de webwinkel. Verder ben ik wel voor alles onder 1 domeinnaam, is beter voor vindbaarheid en ook duidelijker voor de klant.
  9. Een digitale folder is vele malen gebruikersvriendelijker dan een PDF bestand. Ja maar waarom is het gebruiksvriendelijker? De opmerking dát het zo is overtuigt mij niet.? Een pdf-folder kun je ook zoomen, blaadjes omslaan, per pagina printen.... Niet om lullig te zijn maar als ik zoiets zie op sites van andere bedrijven ben ik niet echt overtuigd van de meerwaarde, behalve dan dat het grafisch gezien meer sexy is.
  10. @shopjerot: ja die topic had ik ook al gezien. Even voorop gesteld: het is niet erg als je ergens veel geld voor betaalt, als dit zich maar binnen een redelijke termijn terugbetaalt. De opsomming die ik hier deed is wat beperkt, in m'n offerteaanvraag heb ik het wat uitgebreider staan. Het backend probleem wat je noemt in de andere topic is iets om over na te denken, zeker als het aantal orders per dag door de migratie ver-xxxx-voudigt! Nogmaals over het offertebedrag: ik ben zelf best bereid om te betalen voor een ontwerp/uitwerking die echt op ons is toegespitst, maar niet voor een door een webbouwer ingekochte standaard template van $90,- waar ze de kleurtjes naar onze huisstijl hebben veranderd en het logo hebben ingeplakt. Dan zou ik me echt genaaid voelen. En een beetje gevoel krijgen met wat er in een offerte in theorie geboden wordt, en wat je uiteindelijk als resultaat op je bordje krijgt, dat is niet voor iedereen even gemakkelijk.
  11. De site ziet er prettig uit, niet te druk en fris. Meer persoonlijk vraag ik mij af wat dit soort functionaliteit voor mij als ondernemer meer toevoegt dan het plaatsen van een pdf bestand op mijn site. M.a.w.: waarom zou ik als ondernemer mijn papieren of pdf-brochure om willen laten zetten naar zoiets? Ben benieuwd hoe ik word overtuigd!
  12. Ja dat bedoel ik, nu snap ik wel dat ik dat toen niet zo los er uit moest pikken, maar ja soms ben je zo gefocust op een onderdeel dat je het totaalbeeld verliest. Het beoordelen van de kwaliteit van de webbouwer is nog best lastig. Ik (denk zelf) dat ik er een beetje verstand van heb, en dan vind ik het al moeilijk. Maar voor totale leken is het aangebodene echt abracadabra.
  13. Het is al eerder als optie genoemd op het forum maar ik ben tevreden over osFinancials. Je hebt er wel wat boekhoudkundige kennis voor nodig, maar dat is denk ik als ondernemer sowieso wel prettig om daar een beetje basiskennis van te hebben.
  14. Omdat ik er niet van hou voor alles een nieuw topic aan te maken, sluit ik me hier even aan. Sowieso zou ik nooit maar 1 offerte aanvragen. Naast prijs speelt inderdaad ook nog wel een kwestie van gunnen, en inderdaad, het gaat om het totaalplaatje. Ik kan me nog wel herinneren dat ik ooit voor een huis wat ik kocht een offerte aanvroeg voor een badkamer + toilet. Ik geloof totaalbedrag van 30.000 gulden, maar dat er een wc-bril instond van 125 gulden in de offerte stond vond ik echt te gek ;). Waar heb je het dan over... Even on-topic: ik ben op het moment bezig bedrijven aan te schrijven om een offerte te maken voor onze webwinkel, zit nu op osCommerce en wil overstappen naar Magento. Ik vind het bestwel moeilijk om te bepalen of het bedrag dat ik er aan wil uitgeven reëel is. Ik heb 4 partijen aangeschreven, in verschillende delen des lands (misschien zit daar ook nog verschil in?) En ga zoals hier getipt ook nog even op freelance.nl de offerte posten. Ben wel benieuwd wat jullie een realistisch bedrag vinden voor het opzetten van een webwinkel in Magento: installatie, customizen naar huisstijl, technisch gezien aanpassen voor Nederlandse markt + betaalmethoden en migratie database van osCommerce naar Magento. Grafische bestanden leveren we zelf bij.
  15. Vandaag de grootste order tot nu toe binnen'gesleept' in ons bijna 3-jarig bestaan!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.