• 0

Wat zijn de meest uitgewoonde marketingkreten?

Als iemand die obsessief vakmatig met tekst bezig is, valt het me op hoeveel zakelijke teksten op elkaar lijken. Je kent ze wel:

 

"We are a leading..." (lees: een van de vele)

 

"We provide innovative solutions" (lees: we build stuff and hope you buy it)

 

"Wij zijn een jong en enthousiast bedrijf dat" (lees: we doen ook maar wat)

 

"Wij zijn bieden creatieve oplossing voor het internet" (lees: ik kan ook Dreamweaver templates gebruiken)

 

Ik chargeer even met mijn vertaalslag (- not -), maar wat een uit-ge-woon-de kreten zijn dit allemaal. Ben ik het nou, of hebben dit soort rooksignalen geen enkele waarde meer?

 

Uit nieuwsgierigheid: welke marketing en sales kreten zijn volgens jullie uitgewoond? Wat staat er en wat lees je er achter? Misschien zo even een Black List maken voor ondernemers die hun eigen spul schrijven...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

....We zijn een energiek bedrijf met een unieke benadering....

....Want voor ons is maar een ding belangrijk : U, de klant....

....Wij maken graag onze toegevoegde waarde voor u duidelijk....

....Onze consultants komen graag bij u langs om u een multimedia presentatie te geven van onze oplossingen....

 

(snel even mijn mond spoelen)

:P

Link naar reactie
  • 0

"Nu nog [voeg zelf vegrotende trap toe]!"

 

Als in: Nog nog beter/sneller/groter/zinlozer/

 

[lees: we hebben een bug gerepareerd, dus upgrade voor €10]

 

Deze vind ik ook super: "Nu met verbeterd recept!" [lees: we hebben i.p.v. 12.13% suiker, 12.14% suiker toegevoegd]

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Nu !

Tijdelijk !

Uniek !

Speciaal voor u !

Alleen deze week !

Met xxx % korting !

 

En natuurlijk : de fijne, rijmende zinnen, zoals :

 

"Ieder Happie maakt je Heppie"

 

:P

 

Beste Webwolff,

 

Vergeet niet die dat (sommige) uitgewoonde marketing kreten nog steeds een positief effect hebben op de “Click Throught Rate” van bv online reclamebanners. Zeker waar het gaat om impulsartikelen gaat heeft toevoegen van een knop met een activerende (“click here”) of stressvolle (“alleen vandaag!”) tekst een positief effect. In feite is een banner natuurlijk al 1 grote knop maar (internet)gebruikers hechten nu eenmaal aan bekende zaken. En een knop.. ja daar click je op :D

 

Ben het desondanks zeker eens dat er veel marketingkreten gerecycled worden. Eentje van mij dan:

 

.. daarom hebben wij ons volledig gericht op het 'klant is koning' principe.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de laatste 2 deccenia de topic marketing een heel ander kostuum heeft aangetrokken.

wat wist je als consument nu in de jaren 70 80 via de krant en een beetje tv, nu honderden news items, internet alles is veel breder geworden, een berdere discussie, overgens wil ik niet zeggen hiermee dat het beter is geworden, voorbeeld: elke scholier kan een webwinkeltje openenen en alles voor een habbekrats verkopen met marges die niet haalbaar zijn voor een winkel dus je krijgt een soort cuncurentie vervaging die ik denk op de lange duur niet goed is voor mkb NL, de grote megastores die zo'n marketing budget hebben dat het overgrote deel van de mensen denkt dat het daar echt goedkoper is terwijl ze maar een paar acties hebben maar daardoor wel hele volksstammen (families) op zaterdag in huis krijgen want het is zo makkelijk pappa kijkt bij de computers mama kan bij de fohns staan en de kids op hun afdeling !!!!!!

Dus als mkber moet je sterk in je schoenen staan, en je focus richten op service en klantgerichtheid wat meestal in de grote onpersoonlijke superstores ver te zoeken is, "Meneer u kwam voor de aanbieding helaas die is niet leverbaar maar u kan beter deze kiezen kost iets meer maar dan heeft u ook wat" (zomaar een standaard zin bij de superstores)

 

Groeten Rene

"Zwicht en je zegeviert;

Buig en je zult niet barsten;

Maak jezelf leeg en word vol;

Verslijt en je wordt als nieuw;

Heb weinig en je zult er bij winnen;

Heb veel en je raakt in verwarring"

Tau Te Jing

Link naar reactie
  • 0

Dit komt ook vaak voor:

 

"......van het jaar!" (in sommige gevallen moet je dan nog maar afwachten of het wel van dit jaar is)

 

Een waarschuwingskreet: WAARSCHUWING, Opgelet......

 

Ik zal vanavond eens in mijn communicatie en marketing boeken kijken of ik nog wat standaard zinnen zie.....

 

 

 

Marketing & Communicatie

Link naar reactie
  • 0

"Wist U dat ...?" (Nee, maar nu weet ik het wel)

 

"Zichtbaar resultaat bij 60 procent" (van de 10 naderhand geselecteerde testpersonen)

of

"Uit een representatief onderzoek" (onder 100 mensen) Maurice is daar heel goed in volgens mij ;)

 

"Nieuw in Nederland" (maar ergens anders waarschijnlijk al heel oud)

Link naar reactie
  • 0

"We staan dag en nacht voor u klaar"

 

lees: soms halen we het antwoordapparaat eraf.

lees: als u verbinding kunt krijgen .......

lees: wij zullen u dan toevoegen aan de lijst wachtenden

lees: maar antwoord krijgt u niet

lees: staan zijn we goed in, voor hulp dient u zich bij een ander te vervoegen

;D

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Oke!

 

En nu de hamvraag: hoe moet het dan wel (met in het achterhoofd het acronym AIDA)!!! ;)

 

Voor wie het nog niet weet:

 

A= attention

I = interest

D = desire

A = action

 

Inkoppertje, gewoon je bedrijfsvoering erop inrichten dat je het waarmaakt.

 

Wedden dat je attentie krijgt?

Dat er zat interesse is?

Dat je in een behoefte voorziet?

Dat er actie ondernomen wordt?

;D

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0

Daarin heeft Rob gelijk, en zoals uit bovenstaande turbotaal ook blijkt: gewoon een goed aanbod verzorgen en niet teveel blabla om je dienst of product de hemel in te prijzen.

 

Je moet het echter nog wel weten te verkopen: ken je prospects, hun problemen, en zorg ervoor dat je in gesprekken eerst de pijn, de behoefte opbouwd. Pas daarna je oplossing presenteren. Door de 'pijn' overtuigt de prospect zichzelf.

 

Meer weten: googlen op Neil Rackham.

Link naar reactie
  • 0

Hey ! "Prijs/kwaliteit-verhouding" hadden we nog niet ! ;D

 

"Onze geheel verzorgde x"

"Uw account manager" (elke lul die los loopt op ons kantoor)

"Onze gastvrouwen" (doet me altijd aan prostitues denken)

 

OH ! nog een ! nog een !

 

Vooral in Oostenrijk zijn ze erg gek op :

 

WELLNESS !!

 

Dus :

 

Sauna

wordt : Wellness-cabine

 

Restaurant

wordt : Wellness-foodzone

 

Grasveld

wordt : wellness-gazon

 

etc.

Link naar reactie
  • 0

Voor B2B blijven deze altijd leuk:

 

€ 50.000,-- ++ bijverdienen als zelfstandig en onafhankelijk ondernemer met onze speciale formule/uniek product/systeem van de toekomst etc....... in slechts een paar uurtjes tijd per week.

 

Vertaling:

Welkom in ons MLM spinnenweb

www.adviesbureau-sloep.nl Back-end marketing

Link naar reactie
  • 0
"Onze gastvrouwen" (doet me altijd aan prostitues denken)

 

Ow that hurts! ;)

 

Vooral in Oostenrijk zijn ze erg gek op :

 

WELLNESS !!

 

Dus :

 

Sauna

wordt : Wellness-cabine

 

Restaurant

wordt : Wellness-foodzone

 

Grasveld

wordt : wellness-gazon

 

etc.

 

Vergeet de Hammam niet. Gewoon een stoomcabine. Net op m'n klant z'n website gezet ;).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.