daniel28 Geplaatst: 31 oktober 2009 daniel28 15 2 Geplaatst: 31 oktober 2009 Beste Allemaal, Ik ben nogal nieuwsgierig naar welke soort kosten de btw teruggevorderd kan worden. Heeft iemand misschien een lijst van welke kosten wel en welke kosten niet meegenomen kunnen worden. Bijv een koffiezet-apparaat aanschaffen, kun je de btw hiervan terugvorderen en zien als kosten voor je bedrijf etc.. Bedankt iedereen Link naar reactie
0 Sander DS-Finance Geplaatst: 31 oktober 2009 Sander DS-Finance 597 48 Geplaatst: 31 oktober 2009 Hoi Daniel, In principe van bijna alle kosten die je maakt voor je onderneming met als belangrijkste uitzondering de BTW op dranken en spijzen (tenzij je handelt in deze). Ook moet de ontvangen factuur wel voldoen aan de factuureisen. Verder kan je veel terug vinden al sje even zoekt op het forum. Er is namelijk al aardig wat gezegd. Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk) Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance Link naar reactie
0 John Kode Geplaatst: 1 november 2009 John Kode 1,1k 114 Geplaatst: 1 november 2009 Daniel, Helemaal eens met Sander: 'kosten voor je onderneming.' Koffiezetapparaat? Als-ie privé wordt gebruikt dus geen aftrek. Gebruik voor de zaak wel. Aanvullende vraag: wat onderneem je? Als je activiteiten nl. vrijgesteld zijn, dan kun de aftrek van BTW (voorbelasting) schudden. groet, John Link naar reactie
daniel28
daniel28
Beste Allemaal,
Ik ben nogal nieuwsgierig naar welke soort kosten de btw teruggevorderd kan worden.
Heeft iemand misschien een lijst van welke kosten wel en welke kosten niet meegenomen kunnen worden.
Bijv een koffiezet-apparaat aanschaffen, kun je de btw hiervan terugvorderen en zien als kosten voor je bedrijf etc..
Bedankt iedereen
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag