Jump to content

daniel28

Junior
  • Content Count

    15
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

-2

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    anders

Register

  • What age group do you belong to?
    25-30
  • You are primarily interested in:
    juridische en fiscal
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Hoi Joost, Heel erg bedankt voor je duidelijke antwoorden ben er super blij mee ;D
  2. Ik ga binnenkort verhuizen naar een vrije sector huurhuis, ik wil van de bovenstaande zolder een werkruimte van maken. Ik heb via de website van belastingdienst de keuze vragen beantwoord en kwam uit dat ik zelf mag kiezen wat ik met de huurrecht wil gaan doen. Vragen zijn? 1. Welke kosten kan ik allemaal meenemen ( huurkosten, electra en gas, inrichting van de hele huis? etc..) 2. Hoe kan ik dat opgeven dat ik mijn huurhuis als mijn ondernemingsvermogen mag zetten. 3. Kun je btw terugvragen van de huur en andere kosten? 4. Kan ik gelijk aangeven bij de nieuwe huurcontract dat ik de huurwoning tot mijn onderneminsvermogen willen hebben, zoja hoe kan ik dat doen. Zijn heleboel vragen, hopelijk kan iemand deze vragen antwoorden en misschien mis ik ook dingen dan hoor ik die ook graag. Hartelijk bedankt voor de moeite,... Groet, Daniel
  3. Hoi, Mag je kosten ( zakelijke kosten) meerekenen bij je aftrekkosten van je winst, die gemaakt zijn voor het officieel opstarten van mijn bedrijf? De kosten zijn paar maanden van te voren gemaakt, reiskosten naar het buitenland etc. Ik hoor graag van de experts.
  4. Ik ben pas na augustus ziek geworden en ik heb het over het gedeelte dat ik voor het opstarten van mijn bedrijf heb gedaan. Toen was ik nog niet ziek en had ik nog geen eigen bedrijf, maar was dagen/nachten druk bezig met website etc... Maar hoe kan de belastingdienst controleren of je wel of niet daadwerkelijk dingen hebt gedaan? Ik heb netjes mijn urenregistratie hoor.
  5. Hoi, Ik heb eind augustus officieel mijn bedrijf geregistreerd, maar ervoor was ik echt weekenden en nachten druk bezig met het bouwen van een website, contacten zoeken, onderzoek etc... soms echt tot diep in de nacht tot de volgende ochtend :-( teld dit allemaal mee?
  6. De grootste probleem vind ik dat ze het zo complex mogelijk hebben gemaakt, zodat er duizenden mensen hierdoor mis grijpen, terwijl ze wel gewoon recht op hebben. En de uitleg die de belastingdienst geeft op hun website, maakt het alleen maar moeilijker.. pfff wat een gedoe zeg, gelukkig ben ik over 1 jaar naar belgie verhuisd, eindelijk dan geen complexe vraagstukken
  7. Ik heb net de belastingtelefoon gesproken en ik heb daar helaas geen recht op, omdat ik geen ziektewetuitkering genoot!! Jammer hoor dan maar creatief uren :P bedenken zodat ik de 1224 kan halen :-( Nogmaals bedankt voor jullie info en tips!
  8. Omdat ik al in loondienst was en een vastcontract had, was de werkgever mij verplicht om 100% uit te betalen ( dat zijn de regels eenmaal), maar voor mijn bedrijfje was ik niet voor de arbeidongeschiktheid verzekerd ( was op dat moment niet nodig). Maar ik kan wel bewijzen dat ik lange tijd ziek ben geweest, wordt daar rekening meegehouden bij de belastingdienst. Want in principe was ik gewoon arbeidsongeschikt ( alleen werd wel 100% betaald door de werkgever). Dus kan ik wel onder de arbeidsongeschiktheidscritirium vallen of niet?
  9. Ohh oke bedankt dan heb ik helaas pech en moet ik de ander 350 uren zien te bedenken van hoe en wat. Wel vreemd dat ze daar geen rekening meehouden, dat je ziek bent en dat je natuurlijk het aantal uren nooit kan halen!! Maar helaas pindakaas dan. Ik wil alsnog iedereen heel erg bedanken voor de info, echt super!!!!
  10. Ik ben tijdens mijn loondienst ziek geworden, maar voor het ziek zijn heb ik wel een bedrijf opgestart. Ik heb wel gewoon mijn salaris uitbetaald gekregen van werkgever en niet van een uitkering ofzo. maar door ziekte heb ik niet zoveel tijd kunnen insteken in mijn bedrijf. De vraag is kom je dan hiervoor in aanmerking?
  11. ohh wel vreemd, want ik kom wel op verschillende sites onderstaande tegen: Startersaftrek voor arbeidsongeschikte ondernemers "Om de arbeidsparticipatie van gedeeltelijk arbeidsongeschikten te bevorderen mag de stap naar ondernemerschap niet fiscaal belemmerd worden. Door handicap of ziekte kunnen veel arbeidsongeschikten niet voldoen aan het gebruikelijke urencriterium van 1.225 uur dat geldt voor de starters- en zelfstandigenaftrek. Wanneer je arbeidsongeschikt bent en daardoor een uitkering had en een onderneming wilt starten, kun je in de eerste drie jaren van je onderneming een beroep doen op deze regeling. Je moet daarvoor minimaal 800 uur werkzaam zijn als ondernemer en dat aannemelijk maken met een goede urenverantwoording."
  12. Hoi, Bedankt voor je reactie. Maar wat ik eigen bedoelde is, heb ik recht op een verlaagd urencritirium ( arbeidsongeschikt) bij het invullen van de loonheffings voor ondernemers? Want dat is dan 800 uur en daar kom ik wel overheen ( dus inprincipe ook recht op zelfstandigenaftrek), maar indien ik daar geen recht op heb, zou ik de 1224 uur moeten halen en dat heb ik niet helaas. Ik hoor van jullie
  13. Hoi allemaal, Hopelijk kan iemand mij met een vraag helpen, die niet eens door de belastingdienst beantwoord kan worden :-( Ik ben in 2009 volledig in loondienst geweest, daarnaast heb ik eind mei een eigen onderneming opgestart. Helaas ben ik na paar maanden van het opstarten van mijn eigen onderneming ziek geworden. Mijn vraag is dan heb ik recht op de Gedeeltelijk arbeidsongeschikt: (en verlaagd urencriterium)?. Ik hoop echt dat jullie mij hierbij kunnen helpen ??? Als nog bedankt voor jullie tijd Groet, daniel
  14. Beste Allemaal, Ik ben nogal nieuwsgierig naar welke soort kosten de btw teruggevorderd kan worden. Heeft iemand misschien een lijst van welke kosten wel en welke kosten niet meegenomen kunnen worden. Bijv een koffiezet-apparaat aanschaffen, kun je de btw hiervan terugvorderen en zien als kosten voor je bedrijf etc.. Bedankt iedereen
  15. Ik heb gister begrepen van de belastingdienst dat ik aan ondernemers binnen de EU de 0% tarief kan gebruiken. Echter het is mij nog onduidelijk welke gegevens ik moet administreren, die de belastingdienst bij controle moet tonen. Heb ik genoeg aan een factuur en vrachtbrief, of moet ik meer dingen administereren? Bedankt
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept