• 0

B2B lounge organiseren

Beste HL'ers,

 

Ik heb aan HL een ontzettende support gehad op veel gebieden tijdens mijn vorige project Suriname aan de Maas. Enkele jaren later en veel ervaring rijker heb ik een leuk concept dat ik in april in Rotterdam ga introduceren.

 

Het gaat hier om een nieuw merk dat wij gaan lanceren. Een merk bestaande uit een kledinglijn en een party line. Dit concept zal 6 x per jaar in de hipste discotheek van Rotterdam gehouden worden.

 

Een vast terugkerend onderdeel van de merkpresentatie tijdens de feesten is een B2B lounge. Voor deze lounge wil ik graag ondernemers van HL uitnodigen. Dit om het netwerken, wat overigens mijn tweede religie is geworden, te bevorderen.

 

Hoe kan ik het beste:

1.) Higher Level op de B2B lounge aanwezig laten zijn;

2.) Top kledingzaken interesseren om aanwezig te zijn;

3.) Het merk in 3 maanden op de markt zetten met een beperkt budget;

4.) Banken en verzekeringsinstellingen overtuigen aanwezig te zijn en eventueel een bijdrage te leveren voor de B2B lounge.

 

Informatie merk:

- Dit merk gaat I'm with the DJ heten en heeft een krachtige statement die wij willen neerzetten: "DJ's zijn rockstars, en wij willen de kloof tussen publiek en DJ's verkleinen"

 

MvG,

 

Jimmy Manjeet

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Dan ga ik maar schieten.

 

Allereerst vraag ik me af of je al (ruime) ervaring hebt met het organiseren van feesten. Zelfs in de hipste tent is alleen de deuren opendoen en wat flyers uitdelen vaak niet genoeg om de tent afgeladen te krijgen. Wat breng jij met je feest wat ervoor gaat zorgen dat het ook vol is 6x per jaar? En heb je een helder beeld wat dit je gaat kosten? Het is immers zo, flopt je feest, flopt je merk. Je gaat er wel je merknaam aan verbinden!

 

B2B lounge. Moet ik dit dan compleet gescheiden zien van het feest zelf, of is dit de VIP-ruimte met een andere naam?

 

1) Een goede aanbieding doen. Geef ze allemaal toegang tot de VIP en geef wat dingen weg. Maar HL zitten natuurlijk superveel soorten ondernemers, het is wellichteen (duur) schot hagel om veel weg te geven aan 'ons'. Zit er een idee achter dat je HL op de B2B lounge wil hebben en niet alleen mensen binnen die scene (DJ's, feesten, kleding, retail, fashion).

2) Je zegt dat netwerken je tweede religie is, dan denk ik dat dat de weg is die je moet bewandelen richting de kledingretailres. Dus via via via bij de juiste mensen komen, en die iets heel moois aanbieden.

3) Mond-tot-mond reclame. Er moet alleen wel iets zijn om over te praten. Ik zou binnen jouw core-doelgroep de influentials gratis aankleden. In ruil voor hun merkambassadeurschap. Het kost je alleen wel veel tijd en moeite om de juiste personen te vinden. Bovendien moeten die wel kunnen vertellen waar je het kan kopen, dus puntje twee is erg belangrijk.

4) Ik snap banken en verzekeraars om nieuwe rekeningen en verzekeringen af te sluiten aan de bedrijven. Maar wie is nou je doelgroep, degene die de kleding moet dragen toch, moet je daar niet wat meer voor/ mee doen (andere sterke merken met eenzelfde doelgroep aan je feest verbinden)?

 

Al met al vind ik de combinatie van een kledinglijn waarvan ik denk dat jongeren de doelgroep is en een B2B lounge een beetje vaag. Kan me hier niet zoveel bij voorstellen.

 

Als laatste snap ik je merk niet helemaal, dus misschien dat meer informatie opheldering geeft. Hoe gaat kleding ervoor zorgen dat de kloof tussen dj en publiek wordt verkleint? Hij staat immers nogsteeds een meter hoger, achter een afgeschermd podium.

En misschien ligt het aan mij, maar ik kijk niet speciaal op naar een deejay, en zeker niet de gemiddelde resident die ieder weekend in een gemiddelde discotheek staat te draaien. Ik betaal als klant immers zijn rekening, dus ik verwacht ook dat hij het mij naar mn zin maakt. De rockstar status is maar voor een handjevol deejays weggelegd in mijn ogen.

 

Tot zover mijn schoten. Ik snap het totaalplaatje niet echt heel goed.

Link naar reactie
  • 0

Beste Joost,

 

Bedankt voor je reactie, hierna mijn uitleg:

 

- Ik heb inderdaad ervaring in het organiseren van feesten en evenementen maar minder met B2B meetings

 

Uitleg IWTD:

 

6x per jaar wordt een IWTD party gehouden met top dj's die op zich al een volle zaal kunnen garanderen

Daarnaast wordt de avond (van de party) van 21.00 - 22.30 uur een B2B lounge georganiseerd. Ondernemers

uit de kledingbranche worden uitgenodigd om met ons te komen eten in een Braziliaans restaurant. Deze

ondernemers worden opgehaald waar ze willen, gebracht naar het restaurant en vervolgens naar de

discotheek (alles wordt gesponsord door een taxionderneming). Deze vorm van exclusiviteit willen we

graag naar buiten communiceren.

 

De B2B lounge is er om voor onzelf en alle aanwezigen een netwerk op te bouwen voor de toekomst. De B2B

lounge is ook een VIP dek in de discotheek waar 200 mensen passen. Je kijkt uit over de dansvloer en het

geeft net dat beetje extra. Na de presentatie blijft ook de ruimte alleen voor de ondernemers en uitgenodigden.

 

Ik wil HL graag aanwezig hebben omdat ik heel veel heb geleerd van alle personen die mij elke keer weer

feedback en tips gaven. Ik vind dat elke ondernemer lid moet zijn van HL. Als ik iets niet wist hoefde ik het

maar op HL te gooien en anderen dachten met mij mee. Dit is een onderdeel geweest van mijn persoonlijke

groei als ondernemer. Ik kan HL een speciale plek geven op de B2B lounge. Hier zou ik graag iemand voor

willen spreken.

 

De fashionparty heeft ook een catwalk waar onze modellen de kleding zullen tonen. Dit gebeurt niet op de

standaard 'walk over the catwalk' methode maar de modellen komen dansend op en zullen na de

show gewoon doorgaan met dansen en de mensen entertainen.

 

Als klap op de vuurpijl staat er een Vespa scooter te wachten die één van de bezoekers mee mag nemen,

hierdoor zal naast een keten van mond-op-mond reclame ook een prachtige reclamemiddel ingezet worden

om een jaar lang onze reclame door Rotterdam te verspreiden.

 

 

DJ's die zullen niet net als normaal een uur ingehuurd worden om te draaien maar anderhalf uur

zodat ze een half uur dansen en genieten tussen het publiek, I'm with the DJ !!!

 

Ik hoop je zo wat meer informatie gegeven te hebben,

 

jim

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 84 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.