• 0

een kortingssite met overzicht

Omschrijving van je concept:

We zien tegenwoordig door de kortingen de prijzen niet meer. Kortingscode.net is landelijk de beste aanbieder als het gaat om kortingen van producten en diensten. Maar laat wat betreft transparantie en klantvriendelijkheid ten wensen over.

 

Ons concept is een zoekmachine die filtert naar regio, eenmaal daar vind de bezoeker een top 100 die kortingen per percentage aangeeft. Nr 1 in deze lijst geeft een korting van 100% en is dus gratis. Nummer 90 in de lijst geeft dus 10% korting. Eenmaal op 10% te hebben geklikt; krijg je in jouw regio diverse zaken die 10% korting geven op hun producten/diensten. Hoe meer korting hoe hoger je dus in de lijst staat en je dus vanzelfsprekend ook meer hits krijgt.

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Tot op heden hebben we hard gewerkt aan dit concept en hebben we al diverse bedrijven die enthousiast waren over ons concept.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De uitdaging is om die vervelende stapel foldertjes te laten verdwijnen en het voor bedrijven/winkels in de regio aantrekkelijk te maken om in onze lijsten te staan.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Diverse andere kortingsites hebben er een ware puinhoop van gemaakt en wij willen een overzichtelijkere site leveren

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wij zien graag tal van tips en eventuele kritiek tegemoet

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nee; actiepakker.nl is ook een onoverzichtelijke site, waar je door de kortingen de p's niet ziet.

 

Voorbeeld van ons concept:

 

Zoekfliter: Heerhugowaard

 

Top 100 kortingen:

 

100%

99%

98%

97%

etc...

 

Hoe meer korting dus ; hoe hoger in de lijst hoe meer hits. Of het nu gaat om een blouse van 70% bij Hout Brox of om een nieuwe racefiets met 20% korting bij Janssen Wielerszaak. En bij ons kost adverteren maar 2 euro.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Floor,

 

Het lijkt mij niet handig om in een lijstje te moeten klikken op kortingspercentages en dan een heleboel advertenties te moeten doorlopen van producten die ik toch niet wil hebben. Hoelang ben ik bezig als ik een laptop zoek en begin bij 100% korting om uiteindelijk te ontdekken dat de eerste winkel met laptops onder 15% korting staat? Om er vervolgens achter te komen dat die winkel geen 15% korting geeft op de laptop die ik wil aanschaffen, maar op een hele andere.

 

En waar wordt die korting op gegeven? Op de adviesverkoopprijs, of op de reguliere winkelprijs? Soms zie je producten met 20% korting en die zijn dan nog steeds duurder dan elders, waar geen korting wordt gegeven, maar standaard met lage prijzen wordt gewerkt.

 

Volgens mij zijn consumenten niet op zoek naar een kortingspercentage, maar altijd naar een product en de uiteindelijke prijs daarvan.

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
  • 0

Wat je misschien kan doen, is een geautomatiseerde prijsindex opstellen van verschillende producten. Stel dat één verkoper een HDTV type X voor 700 Euro heeft, een ander voor 1000 Euro, en weer een ander voor 1300 Euro, dan komt je prijsindex dus uit op 1000 Euro. Vervolgens kan je aangeven dat de TV van 700 Euro maar liefst 30% onder de prijsindex van je site zit.

 

Met het lijstje dat je hiermee opstelt, en automatisch kunt laten berekenen, kan je bijvoorbeeld aangeven welke producten in de categorie 'TV - High Definition' het verst onder de prijsindex zitten. Hierdoor staar je je niet blind op de kortingen die verkopers zeggen te geven, maar "beloon" je goedkope producten middels de berekening van een gemiddelde prijs.

Link naar reactie
  • 0

Kortingspercentages zeggen mij niet veel. een boek met 20% korting is minder interessant dan een camera met 20% korting. En de punten hierboven zijn ook waar.

 

Zou je geen combinatie kortingen kunnen doen? camera, geheugen, statief met 20% korting.

 

Locatie is wellicht minder belangrijk, als je op internet naar korting zoekt wil je vast op internet bestellen..... of toch niet?

Wellicht is dat wel een kans om uit te zoeken.

Link naar reactie
  • 0

Wat je misschien kan doen, is een geautomatiseerde prijsindex opstellen van verschillende producten. Stel dat één verkoper een HDTV type X voor 700 Euro heeft, een ander voor 1000 Euro, en weer een ander voor 1300 Euro, dan komt je prijsindex dus uit op 1000 Euro. Vervolgens kan je aangeven dat de TV van 700 Euro maar liefst 30% onder de prijsindex van je site zit.

 

Met het lijstje dat je hiermee opstelt, en automatisch kunt laten berekenen, kan je bijvoorbeeld aangeven welke producten in de categorie 'TV - High Definition' het verst onder de prijsindex zitten. Hierdoor staar je je niet blind op de kortingen die verkopers zeggen te geven, maar "beloon" je goedkope producten middels de berekening van een gemiddelde prijs.

 

Buitengewoon interessante en wijze opmerking die je hier post! Zoiets zou interessant zijn inderdaad en een totaal nieuwe inslag zijn van al die vergelijksites, waar ik en velen met mij beetje de weg in kwijt zijn geraakt!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 35 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.