Jump to content

Bas van Langen

Super Senior
  • Content Count

    150
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

15

Personal info

  • You are:
    ondernemer in spe
  • Gender
    Male
  • Company or organization name
    Rsix
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    ondernemen algemeen
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geen

Company info

  • Location
    Tilburg
  1. Ik ben het eens met wat hierboven wordt gezegd. Wat ik daar nog aan toe wil voegen is dat ik heel vaak op willekeurige plekken in zinnen hoofdletters gebruikt zie worden, wat ongetwijfeld als doel heeft om bepaalde woorden te benadrukken. Ik persoonlijk vind het echter een onprettige manier van lezen. De gehele site heeft een uitstraling van een Aziatische site: die zijn vaak erg druk, waar overal tegelijk van alles beweegt en waar in Westerse ogen vaak weinig structuur in zit. Ik raad je aan om de site helemaal op de schop te gooien, om er een deskundige naar te laten kijken. Die vind je op dit forum genoeg. Tenslotte, je zegt in je post een paar keer dat het absoluut niet aan je benadering ligt. Hoe weet je dat zo zeker? Heb je veel ervaring in het bedrijfsleven? Weet je hoe jouw doelgroep aangesproken wil worden? Als je business niet lekker draait zou ik niet zo gemakkelijk zeggen dat het niet aan je benadering ligt. Zie je wel visits op je site naar aanleiding van mailings die je stuurt, oftewel zie je een duidelijk piek in het verkeer nadat je mogelijke geïnteresseerden benadert? Heb je wel eens gekeken of je mailtjes niet direct in de spamfilters terecht komen?
  2. Ik bedoel ook niet zo zeer dat het een slecht idee is, wel denk ik dat veel goede ideeën in deze richting eenvoudig te stelen zijn door andere partijen die zelf producten/services aanbieden via het internet: dat probeer ik met mijn vragen duidelijk te maken.
  3. Als het een interessant idee is, wat voor toegevoegde waarde heb je dan? Waarom zouden reeds bestaande online ondernemingen niet zelf een catalogus/folder printen, en in plaats daarvan jou inschakelen? Er zijn natuurlijk een aantal hele grote postorderbedrijven die catalogi aan geïnteresseerden toesturen (Wehkamp, Otto, etc), en partijen zoals Bol sturen je geregeld e-mails toe met aanbiedingen. Als dit is wat jou inspireert, onderzoek dan wat jou uniek kan maken. Wat voeg jij toe aan de bestaande geprinte catalogi? Wat voeg jij toe aan de webshops met een nieuwsbrief? Volgens mij zijn er overigens al vergelijkbare ideeën geweest, via de zoekmachine kan je ze ongetwijfeld vinden. Succes! :)
  4. Dit is ook het eerste wat ik dacht. In de meeste gevallen wordt rood geassocieerd met 'slecht', al zijn rode cijfers op een beurs natuurlijk de normaalste zaak van de wereld (aandelen gaan constant op en neer). Heb je al gekeken hoe het staat wanneer je de kleuren omdraait? Verder vind ik logo 3 ook het mooist.
  5. Wat een geklaag over klagende ondernemers. Net zoals Odeon zegt is mijn ervaring juist dat ondernemers optimistische mensen zijn, opportunistisch en op zoek naar een uitdaging.
  6. Dankjewel voor je toelichting. De winkels die bij jou in de straat aanwezig zijn, zijn dat soortgelijke winkels of komen daar hele andere mensen op af? Heb je de mensen die je zaak uit liepen wel eens heel brutaal gevraagd waarom zij de zaak verlieten? Verder vind ik het helemaal geen slecht idee om familie en vrienden te vragen om je een keer te helpen. Ik begrijp dat je het moeilijk vindt om hen te vertellen dat het financiëel wat minder gaat, maar misschien is dat juist ook een goede manier om over je stress heen te komen. Er zijn - vooral in deze tijden - gigantisch veel problemen die een duwtje in de rug goed kunnen gebruiken, en er zijn zat partijen die er veel slechter aan toe zijn dan jij. Tenslotte, is het misschien zo dat je te 'eager' bent om je kleding te verkopen? Wanneer ik in een winkel kom, en de verkoper komt meteen op me afgestormt met allerlei dingen die mij "zooo leuk" zouden staan, ben ik snel weer weg.
  7. Heb je deels gelijk in ja. Categorieën browsen wordt voor stock fotografie wel gebruikt, echter wordt er veruit het meest gezocht met een (uitgebreide) zoekfunctie. Omdat we wat dat betreft op dit moment nog in onze kinderschoenen staan, zijn we nu eerst actief fotografen aan het benaderen die hun werk bij ons komen plaatsen. In de tussentijd nemen wij onze hele zoekmachine nog eens op de schop en gaan we de 'Browse' pagina een goede structuur geven aan de hand van het soort beelden dat we ontvangen.
  8. Hallo Wendycle, Hele vervelende situatie, en vervelend te horen dat het je ook in je gezondheid aantast. Als de zaak je na 3 jaar nog geen belegde boterham oplevert, en het je bovendien gezondheidsproblemen geeft, denk ik niet dat het een verkeerde beslissing is om er een eind aan te breien. Je kan dan de verantwoordelijkheid van je af laten vallen, en tot rust komen met een "normale" baan. Indien je echter nog wel op zoek bent naar de mogelijkheden die er zijn om je zaak opnieuw leven in te blazen, is het misschien een idee om iets meer informatie te geven over bijvoorbeeld je locatie (centrum? drukke straat?) en waar het naar jouw mening stukloopt? Je geeft aan dat je voorraad aan het eind van het seizoen voor een appel en een ei doorverkocht wordt, koop je misschien structureel te veel in? Krijg je wel genoeg mensen in je zaak? Als mensen iets bij je komen, komen ze dan regelmatig weer terug? Kijken mensen regelmatig in je etalage rond, of lopen ze over het algemeen aan je zaak voorbij? Zijn er misschien andere directe concurrenten die vlakbij alle mogelijke klanten van dienst zijn? Ik wens je in ieder geval, ongeacht je beslissing, veel succes!
  9. Na bijna een jaar lang plannen, ontwikkelen en testen, is een paar weken terug eindelijk ons platform online gegaan. Een groot aantal fotografen is benaderd, en ondanks een aantal complicaties beginnen de foto's nu echt binnen te komen! YES! Overigens heb ik hier maanden terug een keer een thread over geopend: https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=55;action=display;threadid=27899;start=msg254461#msg254461 Mede dankzij deze tips hebben we van de site kunnen maken wat het nu is, en we zijn er heel erg tevreden over. Bedankt!
  10. Google Analytics filtert als het goed is de bots weg bij de weergave van het verkeer naar je site.
  11. Ik vind de aankleding van je site leuk, er is duidelijk met zorg aan gewerkt. Zoals anderen echter al opmerken, vind ik het geen website die direct aanzet tot kopen voor jouw doelgroep: - Als ik op je site aankom is mij niet direct duidelijk wat jij me biedt, en waarom ik bij jou moet kopen. Ik zie boeffy staan, met in je logo een aantal knuffels en een baby. Dit doet me vermoeden dat je knuffels verkoopt, terwijl dit natuurlijk niet alleen zo is. - Verder zie ik direct 3 producten staan 'BabyFEHN', 'Fou Louloup' en 'Les Déglingos'. Het eerste product doet mij om één of andere reden denken aan een ovenhandschoen, terwijl dit neem ik aan een handpop is. De andere 2 lijken mij weer knuffels, wat mijn vermoeden versterkt dat je een webshop voor knuffels hebt. - Ik vind persoonlijk dat je pagina te vol staat met tekst. Wanneer je iemand cadeau's voor kraamvisite of een statusproduct wilt verkopen, is het over het algemeen belangrijk dat je dit mooi presenteert. Deze presentatie doet daarbij naar mijn mening veel meer dan een lap tekst. - Tenslotte, ik heb zelf geen kinderen, maar denk dat je doelgroep met het ene product meer wordt aangesproken dan met het andere. Als je schoentjes voor 12,95 Euro verkoopt, denk ik dat dit voor vermogende mensen vrij weinig is. Dan komt een babykleedje à 34,95 Euro denk ik meer in de richting wanneer mensen merken en prestige erg belangrijk vinden. Ik raad je aan om onder je logo een pakkende slogan te zetten die je doelgroep goed aanspreekt, zoals bijvoorbeeld 'Trendy en exclusieve accessoires voor 0-4 jaar'. Pak je homepage vervolgens zo in dat direct je mooiste producten worden getoond, met daarbij een aantal van jouw unique selling points die aan zullen spreken. In het geval van duurdere producten kan dat bijvoorbeeld een perfecte service of bezorging in de avond zijn. Plaats aan de linker kant tenslotte wat gebruikerservaringen, en je bent al een heel eind op weg denk ik. Succes ermee!
  12. Off-topic, maar antwoord op bovenstaande vragen: Tegenwoordig is een groot aantal games gelukkig gewoon regiovrij. Dit houdt in dat de PAL/NTSC/NTSCJ versies één en dezelfde versie zijn feitelijk. Overigens kan je vrij gemakkelijk opzoeken of games regiovrij zijn, hiervoor zijn verschillende lijsten op het internet te vinden. Ik gebruik zelf deze wel eens: http://www.play-asia.com/paOS-00-3-xbox360_compatibility_guide-49-en.html
  13. Beste Sabine, Hier op Higherlevel kan je op een heleboel antwoorden op vragen krijgen, ik zou je echter wel aanraden om voor basale vragen als de mogelijkheden voor het registreren van een .nl-domein of het aanvragen van een Nederlandse bankrekening zelf ook op onderzoek uit te gaan. Ten eerste is deze informatie over het algemeen gemakkelijk te vinden, ten tweede leer je hier zelf ook meer van. Hier een paar websites om je op weg te helpen: - www.douane.nl - www.belastingdienst.nl - www.kvk.nl Verder raad ik je aan om de websites van een aantal banken te raadplegen, alsmede websites van een aantal hostingbedrijven. Mochten zij je niet direct informatie geven over het aanvragen van een bankrekening of het registreren van een domein, dan kan je alle bovenstaande partijen ook telefonisch benaderen. Succes met je onderzoek!
  14. Als het uisturen van een nieuwsbrief jou zo veel oplevert, ben ik het 100% met je eens en heb je mij daarin overtuigd. Ik denk echter dat de gemiddelde nieuwsbrief veel meer dan één uur kost, en ik ben bang dat het meestal ook minder oplevert.
  15. Ik denk dat e-mailmarketing voor een orthopedagoog of dakbedekker niet een hele efficiënte manier is om hun services te verkopen. Je hebt het in je voorbeeld over de ouders die zich ietwat zorgen maken over hun kind. Je zal best gelijk hebben dat deze ouders na een tiental nieuwsbrieven aan "die orthopedagoog met die goede tips" zullen denken, maar de vraag is nog maar of ze zich überhaubt in de buurt bevinden, of misschien biedt de school wel direct een goede persoon aan tijdens een gesprek met de mentor. Ik denk dat een gemiddelde lead voor een orthopedagoog erg duur wordt, vooral qua tijd. Om verder nog feedback te geven over je column in het algemeen - ik denk dat het een goed stuk tekst is voor mensen die nieuw zijn in het online ondernemen. Persoonlijk denk ik dat er wel wat meer nadruk mag komen op de visuele aankleding van een homepage, vooral omdat toch de aller- aller- allereerste indruk komt van de presentatie, en niet zo zeer de tekstjes. Ik denk dat een mooi en professioneel design meer invloed heeft op het "klantmagnetisch" zijn van een homepage dan bijvoorbeeld een eZine.
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept