• 0

Offerte + zakelijk voorstel opstellen

Ik ben overgestapt op exact globe en nu heb ik een vraag. Vroeger schreef ik offertes in excel waar ik net zoveel tekst in kon zetten als ik wilde.

Nu kan ik eigenlijk alleen een opsomming van producten maken, zonder alle randvoorwaarden goed te vermelden.

Nu kan ik wel een bijlage erbij doen waarin dat staat, maar als de klant die opsomming (offerte) ondertekent is dan wel duidelijk genoeg dat het om de voorwaarden in de bijlage (zakelijk voorstel) gaat?

 

Zo nee, hoe moet ik dat dan aangeven? Moet ook het zakelijk voorstel worden ondertekend?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik zet altijd op alle bladzijden van mijn offertes:

Blad 1 van 3, 2 van 3, 3 van 3 etc.

 

Op de voorpagina (blad 1 van 3 dus) van mn offerte staat mn algemene producten-, prijs- en leveringsinformatie, en op de volgende bladzijden staat de beschrijving van de functionaliteit.

Bij die ´opsomming van producten´ zet ik dan ´Website met functionaliteit zoals beschreven op blad 2 en 3 (oid).

Omdat je het aantal en het totale aantal bladzijden vermeldt, weten mensen meteen dat er meer bijhoort dan alleen de voorpagina zelf :)

SpeedBalance forum - een forum voor discussie en vragen over de gratis boekhoudsoftware SpeedBalance: http://www.sbforum.nl

Link naar reactie
  • 1

Hallo Michiel,

 

Paginanummering van het totale document is inderdaad een mogelijkheid. Of je noemt het zakelijk voorstel "Bijlage A" en daar verwijs je dan naar vanuit het hoofddocument. Die bijlage krijgt dan zijn eigen paginanummering en verwijst ook weer terug naar het hoofddocument (bijv. d.m.v. het offertenummer).

 

Daarnaast zou ik overwegen om in de voet van alle pagina's (ook van de bijlage) ruimte te maken voor een parafering, in ieder geval door de klant, maar eventueel ook door jou. Gelijktijdig met het ondertekenen van de offerte worden dan alle pagina's geparafeerd (voor gezien en accoord).

 

Groet,

 

John

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 202 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.