In één jaar omzetgroei met internet marketing seminar (higherlevel.nl leden: toegang gratis!)

Aanbevolen berichten

Beste TwaBla,

 

Vanzelfsprekend ben ik met je eens dat de van toepassing zijnde voorwaarden altijd goed gelezen moeten worden van te voren, maar is er iets waar je specifiek op doelt dat je 't zo expliciet als reactie geeft zonder verdere toelichting?

 

MvG, DigiVince

Trainer/coach, consultant en internet marketeer, maar vooral: MENS | Volg me op: http://twitter.com/digivince

Link naar reactie

 

Yep. Is een get rich quick scheme van een vage netwerkclub zonder enige referentie. Mijn suggestie is dan ook dit onderwerp te laten staan (en het event te checken op valkuilen) zodat ondernemers hun ervaringen met All2live, Digipromote en Better Looks Boxtel kunnen delen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Yep. Is een get rich quick scheme van een vage netwerkclub zonder enige referentie. Mijn suggestie is dan ook dit onderwerp te laten staan (en het event te checken op valkuilen) zodat ondernemers hun ervaringen met All2live, Digipromote en Better Looks Boxtel kunnen delen.

 

Ik moet bekennen dat ik me, als bedrijfsvoerder van deze organisatie, nu toch wel enigszins onheus behandeld voel door zo'n reactie. :-\

Waarbij ik me afvraag waarom je, zonder onze organisatie te kennen, op deze wijze uithaalt?

 

Wij zijn zeker geen vage netwerkclub en al helemaal geen get rich scheme zoals jij aanhaalt, integendeel.

Ja, wij maken gebruik van netwerk- en affiliatemarketing om onze diensten en producten te vermarkten en ja, bijna vanzelfsprekend, we zullen dit ook aanhalen en toelichten tijdens het bij dit topic behorende seminar.

 

Het is echter niet het belangrijkste onderwerp. Daarnaast suggereer je dat we een vage netwerkclub zijn zonder enige referentie terwijl we gewoon een Nederlands bedrijf zijn dat volledig aan alle (wettelijke) eisen voldoet, in de huidige vorm bijna 2 jaar bestaat en voldoende tevreden klanten heeft.

 

Ik vind het treurig dat we, terwijl we gewoon als elke andere jonge onderneming ons best proberen te doen en het negatieve image van netwerk marketing (cq mlm) proberen te doorbreken met een helder en eerlijk businessmodel, al gelijk gedwongen worden tot het "onszelf moeten verdedigen".

 

Maar goed, ik gok er maar op dat dit het gevolg is van enerzijds eigen slechte ervaringen in het verleden aan jouw kant en/of anderzijds het sterke (en best nobele) gevoel anderen te moeten behoeden voor misstappen.

 

Nogmaals, vanzelfsprekend is het éénieder altijd aan te raden eerst goed de voorwaarden die bij een aanbod horen door te lezen. Echter, ik vind het niet helemaal correct dat er dan zulke suggestieve, tot nog toe ongefundeerde, insinuaties worden gedaan, zónder dat je exact van de hoed en de rand weet voor wat betreft onze onderneming.

 

Persoonlijk, los van mijn participatie in de aanbiedende partij, ben ik al zo'n 15 jaar ondernemer, trainer en coach en weet net zo goed als jij dat er een hoop kaf en koren op de markt is. Dat mensen goed op moeten letten en zeker niet zo maar klakkeloos contracten of overeenkomsten moeten aangaan/ondertekenen ben ik dan ook direct met je eens.

 

Daarom ben ik ook blij dat dit een forum is, waarop je over dit soort kwesties met elkaar kunt discussiëren.

Alhoewel ik het wel op prijs zou stellen als reacties wat genuanceerder zouden kunnen worden geplaatst, zolang "schuld" niet bewezen is. Als ik het mij goed herinner staat hier zelfs iets over in de "gebruikersovereenkomst" van dit forum???

 

Ik geef toe dat dit een beetje lange reactie is, maar voelde mij hier even toe geroepen als gevolg van de hiervoor geplaatste post van TwaBla. Ik vertrouw erop dat we vanaf nu op een wat vriendelijkere wijze met elkaar kunnen communiceren en dat het feit dat we de overige plaatsen van ons seminar (waarbij er heus wel iets aan de promotie van onze werkwijze en diensten gedaan zal worden, maar geen enkele verdere aankoop of deelname verplicht is) als blijk van goede wil wordt gezien en niet als "zieltjeswinnerij" voor een get rich scheme zonder enige referentie.

 

@TwaBla persoonlijk zou ik willen zeggen: Mocht je zelf ook nog geen plannen hebben voor a.s. vrijdag t/m zondag, kom dan ook naar Den Haag. Dan kun je én persoonlijk zien wat we nou eigenlijk precies inhoudelijk doen (waarna je al dan niet hier zou kunnen reageren of jou stelling terecht en gefundeerd was) én er misschien zelf ook je voordeel mee doen.

 

Je bent van harte welkom en ik garandeer hier persoonlijk (ook naar de andere deelnemers) dat er bij dit seminar géén addertjes onder het gras zitten. En voor hen die daar toch zo huiverig voor blijven, ben ik bereid dit zwart-op-wit en ondertekend vooraf in een pdf te emailen.

 

MvG, DigiVince

(cq. Vincent Smallegange, General Manager, ALL2LIVE)

Trainer/coach, consultant en internet marketeer, maar vooral: MENS | Volg me op: http://twitter.com/digivince

Link naar reactie

Misschien is het handig als organisator van een serieus evenement uit de anonimiteit van aliassen en postbussen te treden en dan vijftien jaar track record en referenties te tonen?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

Beste Digivince: een snelle scan van de voorwaarden geeft:

3.1.1. In principe is het annuleren van een reeds met Aanbieder gesloten

overeenkomst en/of bij Aanbieder geplaatste reservering niet mogelijk, tenzij in

deze Aanvullende Voorwaarden, de Algemene Voorwaarden of in de gesloten

overeenkomst zelf uitdrukkelijk anders is bepaald, of tussen Cliënt en Aanbieder

nader schriftelijk overeengekomen. In zulks geval is Cliënt, naast de eventuele

annuleringskosten, altijd minimaal de administratiekosten verschuldigd van €

175,00 inclusief BTW.

 

Geldt dat ook voor als je je aanmeldt maar om wat voor reden niet kunt komen naar het gratis seminar?

 

Daarnaast vind ik het zelf vreemd dat op de website staat:

Door het reserveren van een plaats gaat u een overeenkomst aan met ALL2LIVE Global Communities en geeft u aan bekend te zijn en akkoord te gaan met de hier genoemde voorwaarden. U gaat er tevens mee akkoord dat wanneer u na het gratis aanmelden toch niet aanwezig bent, wij € 149,00 inclusief in rekening brengen als vergoeding voor de voor u gemaakte kosten.

 

Dat is dus toch niet zo gratis. En het afsluiten van een overeenkomst (wat voor overeenkomst?) voor het bezoeken van een seminar is voor mij onduidelijk.

 

Dus tot wat precies verplicht een deelnemer zich als hij het gratis seminar wil bezoeken?

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie

Misschien is het handig als organisator van een serieus evenement uit de anonimiteit van aliassen en postbussen te treden en dan vijftien jaar track record en referenties te tonen?

 

@Higlio: Ik kan me goed voorstellen dat je terughoudend bent bij namen en organisaties die je (nog) niet kent.

Alleen is je suggestie over anonimiteit volledig onterecht aangezien onze contactinformatie (inclusief vestigingsadres, kvk- en btw-nummers) gewoon op onze algemene bedrijfswebsite is weergegeven en naar deze site vanaf onze andere websites én vanuit de voorwaarden wordt verwezen.

 

Voor wat betreft het tonen van track record en referenties nodig ik je van harte uit een persoonlijke afspraak met mij te maken en dit onder het genot van een bak koffie (of iets anders, niet iedereen lust dat zwarte goud ;) ) met mij door te nemen.

Het is natuurlijk een loze kreet om te verwachten dat iedere "nieuwkomer" op dit forum die iets wil aanbieden eerst even alles open en bloot moet gooien als gevolg van het feit dat er personen zijn die bijvoorbaat al slecht van vertrouwen is óf om wat voor reden dan ook huiverig is voor mensen en organisaties die anders werken dan zij gewend zijn.

 

Ik blijf bij mijn mening dat ik het heel treurig vind dat nieuwe deelnemers op een professioneel forum als dit op deze wijze "welkom" geheten worden, zonder dat er enige daadwerkelijke toetsing op feiten is geweest of anderzinds (op normale wijze) om toelichting is gevraagd.

 

Op die manier help je (al dan niet startende) ondernemers die hier komen voor advies, tips of uitwisseling van (nieuwe) ideeën niet echt op weg, maar wordt eerder getracht middels grof geschut de eigen parochie te beschermen, de eigen frustratie af te reageren, danwel het eigen ego op te krikken. Let wel: Dit is hoe het voelt, ik zeg niet dat het feiten zijn en dé waarheid is.

 

@Fred Wiersma: Dank voor je wat "beschaafdere" reactie, Fred. Het doet me goed dat er hier toch wel op een wat normalere wijze om duidelijkheid en toelichting gevraagd kan worden. :)

 

Vóór het door jou aangehaalde artikel 3.1.1. staat ook nog:

 

3.1. Uitgezonderd die gevallen waarbij de voorwaarden voor het annuleren,

ontbinden en/of opzeggen, welke bij de informatie van een specifieke dienst

vermeld zijn, afwijken van het onderstaande is het onderstaande van toepassing

bij het niet-deelnemen aan een activiteit op die datum, waarop men geplaatst is

(anders dan in de 3.2. bedoelde situatie) en wordt het niet-deelnemen

aangemerkt als annulering (ook als aan dezelfde activiteit op een later tijdstip

wordt deelgenomen). Annulering dient schriftelijk, per email of via daartoe

beschikbaar gestelde electronische faciliteiten te geschieden.

 

Oftewel: Op de eventsite (de informatie van de specifieke dienst) staat dat wij € 149,00 in rekening zullen brengen als de deelnemer niet op komt dagen. Hierbij gaat het om de brute "no show" zonder enige vorm van (fatsoenlijke) afmelding.

 

Meld een deelnemer vooraf toch nog netjes af, omdat het achteraf gezien toch echt niet lukken gaat om erbij te zijn, dan brengen wij (eigenlijk vanzelfsprekend) niks in rekening.

 

Voor wat betreft 'het aangaan van een overeenkomst'...

Hier gaat het puur om het gezamelijk instemmen met de vermelde algemene voorwaarden en de voorwaarden didactiek, niets meer en niets minder. Dit geschiedt door het aanmelden en bevestigen van het ontvangen mailtje door de deelnemer enerzijds én de bevestiging hiervan door ons anderzijds. Het verplicht de deelnemer verder tot niets anders dan aanwezig zijn.

Omdat we echter wel 2 overnachtingen erbij in hebben zitten, moeten we logischerwijs in kunnen dekken dat zaken als gebruik van minibar en consumpties (drankjes e.d.) buiten de programmatijden, maar ook mogelijke schade aan hotelkamers en gebruik van telefoon etc voor eigen rekening van de deelnemer zijn.

 

Vandaar dus het 'aangaan van de overeenkomst', ook voor gratis deelnemers.

 

Ik garandeer hierbij persoonlijk (en m'n volledige naam heb ik reeds bij m'n vorige post aangegeven om zodoende de gesuggereerde anonimiteit weg te nemen), dat de deelnemers verder nergens aan vast zitten of ergens toe verplicht zijn.

Ze hoeven verder niks af te nemen en zich nergens anders voor in te schrijven als ze dat zelf niet wenselijk vinden.

 

Al met al vertrouw ik erop dat door mijn antwoorden duidelijk is dat we ter goeder trouw zijn en we van harte bereid zijn elke mogelijke onduidelijkheid over (al dan niet gratis) deelname aan het seminar weg te nemen.

 

Daarnaast hoop ik dat er eens serieus kan worden nagedacht door sommige mensen die, ondanks dat ze een gigantische reputatie hebben opgebouwd door het aantal posts op dit forum, zelf niks op hun profiel hebben staan en vervolgens de ander betichten van anonimiteit. Dat is -naar mijn bescheiden mening- wel erg makkelijk scoren en insueren zonder risico's te lopen. Ik ben een groot voorstander van vrijheid van meningsuiting, maar dat moet dan wel gepaard gaan met en in verhouding staan tot de daarbij behorende verantwoordelijkheid en het nemen daarvan.

 

MvG

 

DigiVince

(Vincent Smallegange)

Trainer/coach, consultant en internet marketeer, maar vooral: MENS | Volg me op: http://twitter.com/digivince

Link naar reactie

Vincent, bedankt, helder antwoord.

 

Even voor jouw info, regelmatig komen MLM discussies op dit forum voor, zie de meest recente hier. HL is een forum voor serieuze ondernemers, en veel leden hebben negatieve ervaringen meegemaakt met MLM systemen, of spamgedrag van MLMers. Vandaar dat we ook als moderators kritisch kijken naar zeer enthousiaste verhalen, vanuit het Engelse gezegde: "if it sounds too good to be true, it probably is."

 

Maar MLM is een bedrijfsmodel dat ook gewoon op HL bediscussieerd kan en mag worden.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Aangezien dit naar mijn mening Multi Level Marketing is - tegenwoordig ook Netwerk Marketing genaamd - en hierover de meningen enorm verschillen of dit nu wel en/of geen ondernemen is, omdat dit gebaseerd is op een pyradmide spel - raad ik iedereen aan wél even de dicussies die daarover op ons forum leven te lezen.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 106 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.