• 0

Parfum importeren vanuit USA

Hallo allemaal,

 

Ik heb een leverancier in Amerika kunnen vinden van parfum. Heb echter een aantal vragen.

 

Stel dat ik een hele lading parfum naar Nederland laat komen. Hoe zit het dan met de douane? Mag dat allemaal? Mag ik het zomaar verkopen onder m'n eigen onderneming?

 

Ik wil het onder een webshop verkopen via internet en dus zelf de levering et cetera verzorgen, maar wel zeker weten dat het allemaal mag wat ik doe. Dus stel je voor dat ik voor 5000 euro aan producten wil laten komen.

 

Zou het ontzettend fijn vinden als jullie me advies kunnen geven!

 

Ter aanvulling: parfum is dus van merken als Hugo Boss, Calvin Klein, maar ook minder bekende merken. Alles wel 100% echt, dus geen gerotzooi of replica's!

 

Nick

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoi Nick,

 

Ter aanvulling: parfum is dus van merken als Hugo Boss, Calvin Klein, maar ook minder bekende merken. Alles wel 100% echt, dus geen gerotzooi of replica's!

 

Hoe weet je het zeker dat het het echte spul is? En hoe zullen de makers in Nederland hier op reageren (parralel import??)

 

Verder kan je een hoop vinden over douane, BTW, regels als je even de zoekfunctie goed gebruikt.

 

Groetjes

 

Sander

Ik kan de hele wereld aan (met een beetje hulp van jullie natuurlijk)

 

Alleen als je durft te delen, kan je ook vermenigvuldigen

 

http://www.linkedin.com/in/smitssander | twitter: sanderdsfinance

Link naar reactie
  • 0

Ok, dat helpt me al aardig op weg, heb een beetje zitten rondneuzen.

 

Een kennis probeert het op dit moment zelf uit met een bestelling vanaf die leverancier. Ik wacht dus af hoe 't hem bevalt, of er geen benzine in de parfumdoosjes zit ;-).

 

De leverancier ziet er overigens wel heel betrouwbaar uit. Maar zover ik 't nu voor me zie is het dus niet zomaar toegestaan om 't te importeren...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.