Ga naar inhoud
Geplaatst:

sreijnders

Omschrijving van je concept:

dinnerlate is een website waar mensen nog even een goed hapje kunnen eten voor een voordelige prijs.

 

Restaurants gooien wekelijks voor grote hoeveelheden weg aan eten wat niet meer goed is om te bewaren in the freezers.

 

Hoe werkt dinnerlate? Als horeceaondernemers merken dat bepaalde producten de einde van de avond niet halen kunnen zij op dinnerlate een menu samenstellen met daarachter een voordelige prijs. Achter deze prijs staat de button reserveren per tel. Restaurants zijn verder te selecteren per stad/regio.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een maandje geleden zat ik met de crazy dinnerpartyking Boris V.H.V zanten te eten bij hem thuis in Amsterdam toen dit issue werd besproken. Ik en een vriend hebben direct de dag erna werk van gemaakt en 24/7 ons bus.plan uitgewerkt.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

We willen mensen die toch steeds langer doorborrelen de mogelijkheid geven via Iphone/other tools snel even ergens wat te reserveren voor een interessante prijs

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Tijdens onderzoek is gebleken dat dit concept nog niet bestaat.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat het beste verdienmodel zou zijn binnen dinnerlate? pay by placing menus of pay by month and be free in placing menus?

 

Was getekend;

 

Sjoerd Reijnders

 

 

Featured Replies

Geplaatst:

Jaap Haagmans

Qua verdienmodel zou je verschillende ideeën kunnen uitwerken denk ik. Voor de "kleine" restauranthouder is betalen per reservering misschien veel interessanter (levert 't niets op, dan kost 't niets) en voor de "grote" restauranthouder juist een fixed membership fee. Je ziet veel online concepten diverse prijsstellingen hebben. Als je veel partijen wilt interesseren lijkt me dat geen gek idee.

Ruby on Rails fanaat

Geplaatst:

John B

Hallo Sjoerd,

 

Op zich heeft dit wel wat weg van http://www.heeftnogplaatsvrij.nl/, hoewel het melden van een onbezette tafel bij mij minder negatief overkomt dan "eten dat het einde van de avond niet haalt". Daar zou ik wel mijn bedenkingen bij hebben. Geeft toch een beetje de indruk van "nog nèt niet bedorven".

 

Het valt natuurlijk ook niet te controleren of een restauranthouder alleen een interessante actie aanbiedt omdat hij zijn restaurant wil promoten, of dat hij echt met een partij eten in zijn maag zit (figuurlijk dan). Maakt voor jou concept wellicht ook niet uit, tenzij je uit principe alleen kiest voor een anti-weggooi initiatief en je je daar ook qua marketing uitsluitend op wilt richten.

 

Groet,

 

John

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.