• 0

Mijn idee: apparaat voor administratieve afdeling

Omschrijving van je concept:

Ik wil een speciaal apparaatje op de markt brengen waar elke administratieafdeling blij van zal worden.

 

Ik zeg nog niet precies wat want ik wil het liever geheim houden.

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Een proto type gemaakt..

Een account op dit forum aangemaakt om hulp te krijgen

En ik heb veel vragen over bedrijfsplannen maar die zijn al gedaan in een ander forum

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Ik wil de administratieafdelingen in Nederland met nog beter geordende mappen laten werken

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Dit apparaat is er nog niet!

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop van mensen te horen te krijgen hoe ik verder moet met het prototype.

 

Ik heb nu 1 stap gemaakt door he tprototype te maken maar wat is de volgende en die daarna..

 

Kan iemand mij misschien helpen

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

11 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als (ex) Technisch Documentalist, heb ik "vroeger" bepaalde papierstromen gestuurd. Er is idd al heel veel in de IT-sector ingebracht en als je van ons voorstellen c.q. tips wilt, zul je wel iets meer info moeten kunnen geven dan je eerste post. En daarin hoef je echt de basis van je idee niet prijs te geven denk ik. Je kunt b.v. aangeven om welke soort documenten het zou gaan.

Link naar reactie
  • 0

Kun je in grote lijnen iets omschrijven van wat het apparaat precies doet?

 

Op deze manier is het lastig om precies een advies te geven anders dan de mogelijkheden te onderzoeken om een vorm van bescherming op je idee te krijgen en vervolgens op mogelijke producenten, leveranciers van mappen of wie dan ook af te stappen cq. het zelf te gaan produceren.

 

Frans

 

PS. Niet te snel zeggen dat er al veel geautomatiseerd is, want dat valt als je het goed bekijkt nog erg tegen

PS2. Je maakt me wel nieuwsgierig :)

Link naar reactie
  • 0

Beste Jacki,

 

welkom op Higherlevel. Dringende eerste stap is beschermen of de mogelijkheden voor bescherming nagaan. Een logische vervolgstap naar de markt lijkt consumer testing of test marketing.

 

Maar, zoals het nu dus voor me klinkt, is een vergeten, urgente stap in je verhaal het beschermen van de vinding en daarnaast het financieren van verdere ontwikkeling en productbescherming. Ik zou verwacht hebben, dat uitvinders of technische ontwikkelaars je al naar NOVU (Nederlandse Orde van Uitvinders) zouden hebben verwezen om eens vertrouwelijk over jouw vinding te praten. Zij kunnen je prima adviseren over nieuwheidsonderzoek en mogelijkheden voor patentaanvraag of over de stappen en algemene haalbaarheid van een traject.

 

Zie ook dit bericht https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=26;action=display;threadid=28480;start=0#msg260515 van Cees van der Waal. Succes!

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Maar het is natuurlijk wel een serieus probleem voor de TS. Een marktonderzoek e.d. kan hij waarschijnlijk niet in z'n eentje doen en natuurlijk is hij bang dat er anderen met zijn uitvinding vandoor gaan. Je zou een voorlopige patentaanvraag moeten kunnen doen, waarin jouw specifieke technische eigenschappen vastliggen. En dan na het marktonderzoek en de peiling naar interesse, de definitieve door laten voeren. Dan kan ook een geïnteresseerde koper in de kosten participeren.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb trouwens zelf wel eens onderhandelingen met een grote partij gevoerd. Ik had de originele tekeningen netjes op datum gedeponeerd en ben naar Duitsland getogen en heb die partij vooraf laten tekenen voor geheimhouding e.d. En daarbij had ik hun 3 weken de tijd gegeven om een 2e bespreking voor te bereiden en te beslissen.

Link naar reactie
  • 0

@PJ en Frans, volgens mij vraagt TS wat nu te doen obv een prototype. Het lijkt me niet nodig meer info te weten om die vraag te beantwoorden

 

Klopt, echter de eerste stap is, zoals highio en ik al aangaven, te onderzoeken of er beschermingsmogelijkheden zijn in bijvoorbeeld de vorm van een octrooi. Vervolgens zal TS moeten beslissen of hij zijn product wil beschermen of niet, zelf produceren of niet, in licentie geven of niet etc, en hij zal moeten weten of er inderdaad een markt voor is.

 

Bij iedere stap moet je overwegen of je het zelf doet of dat je samenwerking zoekt met een marktpartij in welke vorm dan ook.

 

Om een voorzetje te kunnen doen van mogelijke marktpartijen is het handig te weten wat het effect van het product is (zonder de exacte werking te hoeven weten).

 

Het kan zijn dat het een product is dat ergonomischer werken bevordert en dan had ik hier 3d-tradelink als optie genoemd (onderdeel van markant kantoormeubelen). Als het mappen bespaart of een concurrentievoordeel op dat gebied oplevert dan kan Jalema filing systems een betere optie zijn. Ook beter dan bijvoorbeeld Staples.)

 

En zo kan ik nog wel meer mogelijke voordelen verzinnen waarbij er andere marktpartijen mogelijk zouden zijn om op termijn eens mee te gaan praten.

 

Vandaar mijn vraag wat de effecten zijn van het apparaat zonder in detail te treden over de werking

 

Frans

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.