• 0

zeggenschap eigen aandeel binnen V.O.F. (overname zoon)

Beste lezers,

 

Mijn ouders hebben een V.O.F. nou gaan zij ooit met hun verdiende pensioen. Nou is mjn vraag hebben zij zeggenschap over hun aandeel in de winkel? ( ze zijn nu voor 65% eigenaar). Ik wil graag in de winkel gaan werken. en mijn ouders vinden dit ook prima. Nou heeft mijn oom alleen het idee om helemaal alleen verder te gaan. Hebben mijn ouders het recht om te beslissen wat er met hun deel gebeurt binnen de winkel? Mvg, Sebastiaan de Winter

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

  • 0

zo te lezen is het idd een vof tussen ouders en oom.

 

Ik denk dat de vraag meer is, of de ouders hun aandeel over mogen dragen / verkopen aan zoon, ook al zou oom het er niet mee eens zijn, aangezien deze alleen verder wil.

Pensioen van de ouders is volgens mij in deze vraag geen issue.

 

Correct me if i'm wrong....

 

Link naar reactie
  • 0

@Marcel, kan kloppen.

 

@Sebastiaan, in het VOF contract staat normaal gesproken wat er gebeurt als een VOF partner uit wil stappen en de andere partner(s) verder wil(len). Als jij het deel van je ouders wilt overnemen zul je ze moeten uitkopen. Daarnaast is het wel fijn als je oom het daar mee eens is natuurlijk, anders heb je in no time een familieruzie.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor jullie reactie.

 

Het is inderdaad een VOF tussen mijn ouders en mijn oom.

 

Ik denk dat de vraag meer is, of de ouders hun aandeel over mogen dragen / verkopen aan zoon, ook al zou oom het er niet mee eens zijn, aangezien deze alleen verder wil. (klopt helemaal).

 

Mijn vraag is of ik het recht heb op mijn ouders deel als zij dat willen.

 

Mvg,

 

Sebastiaan

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat de vraag meer is, of de ouders hun aandeel over mogen dragen / verkopen aan zoon, ook al zou oom het er niet mee eens zijn, aangezien deze alleen verder wil. (klopt helemaal).

 

Mijn vraag is of ik het recht heb op mijn ouders deel als zij dat willen.

 

Nogmaals: wat staat er over in het VOF contract?

 

Als je oom alleen verder wil zal hij je ouders moeten uitkopen. Als zij dat niet willen, en je oom wil jou niet in de zaak, dan is er een patstelling.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Een patstelling is een schaakterm. Betekent dat geen van beide spelers kan winnen. Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Patstelling

 

Figuurlijk gebruikt kan er sprake zijn van een patstelling, als, bij onderhandelingen bijvoorbeeld, géén van beide partijen nog een stap kan zetten om tot overeenstemming te komen. Het woord betekent dan dat er een impasse is ingetreden. De van Dale benoemt dit als: "moeilijke positie waaruit men zich niet kan redden".

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 185 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.