• 0

betalings mogelijkheden

Wij hebben een klant die niet van te voren wil betalen. Wij hanteren altijd de stelregel hanteren dat de goederen (jurk + overige) pas mag worden meegenomen als de jurk volledig is betaald.

 

Wat zijn nu de betalings mogelijkheden?

 

Er kan natuurlijk contant bij ons (thuiswinkel) betaald worden. Dat vinden wij echter niet zo'n fijn idee (veel geld in huis en daarmee moet je zelf ook een keer over straat om het bij de bank te storten. Daarbij hebben we geen blue light oid om te controleren of het echt geld is).

 

Kunnen we bijv. niet gewoon op de dag dat de klant haar spullen komt halen, gezamenlijk naar de bank. Dan pint zij daar het bedrag en storten wij het direct op onze bedrijfsrekening.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

@avelache, hangt ook af wat het bedrag is. Normaal gesproken mag je bij je eigen bank max 500 EUR / dag pinnen, en bij een vreemde bank 250 Eur / dag. Dit geldt bij de geldautomaat, 'binnen' kan dat anders zijn. Telefonische overboeking lijkt me het makkelijkst.

 

Je hebt geen webshop met ideal? Kan de klant bij je thuis betalen via de site, en dan de jurk meenemen.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hoe werkt dat dan precies met een telefonische overboeking?

 

en dan bedoel ik met name dat er iemand kosten (6 euro ofzo?) moet betalen en hoe lang duurt het dan voor het geld op onze rekening staat?

Zou een internetbankieren spoed overboeking niet het zelfde effect hebben?

de klant moet de bank opdracht geven voor telefonische overboeking.

Bij de meeste banken geldt: voor 11/12 gegeven, dezelfde dag op rekening ontvanger.

De kosten komen voor rekening van de rekeninghouder zelf. uiteraard zou je als service deze kosten in mindering kunnen brengen op het aankoopbedrag als je marge dat toelaat.

(Overigens is dit in de autowereld al heel normaal.)

of de internet spoedopdracht hetzelfde werkt kan ik je niet vertellen, ik zou daarvoor even contact opnemen met je accountmanager aangezien dit per bank kan verschillen.

 

 

@avelache, hangt ook af wat het bedrag is. Normaal gesproken mag je bij je eigen bank max 500 EUR / dag pinnen, en bij een vreemde bank 250 Eur / dag.

Ik dacht te weten dat de limiet een stuk hoger lag, maar na wat zoekwerk blijkt dat dus ook nog per bank te verschillen.... ???

 

Wat is de limiet van mijn PINpas?

 

Dit wordt bepaald door de bank die de PINpas uitgeeft maar er geldt in principe geen maximum. De meeste banken hanteren vaste maximumbedragen per dag voor geldopnames en betalingen bij een PINbetaalautomaat, mede om de rekeninghouder te beschermen bij eventueel verlies of diefstal van de pas. Afhankelijk van de financiële positie van de rekeninghouder zal de bank de bedragen aanpassen op verzoek van haar rekeninghouder. Neemt u contact op met uw bank voor informatie over uw situatie en de mogelijkheden.

 

P.S.: overigens is de maximum daglimiet niet ter bescherming van de klant, maar ter bescherming van de bank, zij moeten bij skimming de volledige schade vergoeden, maar dat terzijde.

"zoek het maar uit"

Link naar reactie
  • 0

@avelache, hangt ook af wat het bedrag is. Normaal gesproken mag je bij je eigen bank max 500 EUR / dag pinnen, en bij een vreemde bank 250 Eur / dag. Dit geldt bij de geldautomaat, 'binnen' kan dat anders zijn. Telefonische overboeking lijkt me het makkelijkst.

 

Je hebt geen webshop met ideal? Kan de klant bij je thuis betalen via de site, en dan de jurk meenemen.

 

Weet je dat zeker van die bedragen? Wij hebben het laatst nagevraagd (6mnd geleden) en konden beiden 1.000 per dag pinnen bij een pin automaat van onze eigen banken (Rabo en postbank)

 

We hebben zelf geen webwinkel maar een winkel aan huis. Tot nog toe vonden klanten het geen probleem om te betalen en dan 1-3 weken later hun jurk + accesoires op te halen. We hadden zelf ook al gedacht om de klant bij ons via internet bankieren te laten betalen en dan mee te kijken. Maar dit vindt mijn vriendin (die verkoopt de jurken natuurlijk :-P) niet zo'n goed idee.

Link naar reactie
  • 0

Dit scheelt van bank tot bank en zelfs op de leeftijd van de pas :-\

Ik heb zelf een 'oude' pas van de abn en deze heeft een limit van 1000 euro per dag aan de automaat en 2500 pinbetaling.

De nieuwe passen hebben een limit van 500 euri aan de automaat en 1250 (weet ik trouwens niet zeker) pinbetaling.

 

Je kan trouwens die limieten makkelijk tijdelijk laten verhogen, dit kan bij de bank zelf en is een bepaalde tijd geldig (3 maanden). Hier gaat trouwens wel een paar dagen over heen, dus even plannen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 159 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.