Voor de kwestie weet ik niet hoe het zit na vele zoektochten op het internet. Misschien dat een van jullie met juridische kennis mij hier duidelijkheid over kan geven.
Stel: Website x post iets over bedrijf B dat zij oplichters zijn.
Dit staat 1 uur online en is daarna verwijderd. Maar dit staat wel in de Google Cache.
In hoeverre is website X aansprakelijk voor tekst die in Google Cache staat maar niet op de website te vinden?
Enkele interessante vragen zijn nu dus:
Is website X verantwoordelijk resultaten in Google Cache?
Zijn de resultaten van Google rechtgeldig? (in de zin van Google zegt dat het er gestaan heeft, maar was dat ook zo?)
Nou zijn er al uitspraken in Engeland dat Google daar niet verantwoordelijk voor is. Maar hoe zit dit in NL?
Alvast bedankt. En misschien wel een intressante discussie.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
JoopV
JoopV
Beste HL'ers,
Voor de kwestie weet ik niet hoe het zit na vele zoektochten op het internet. Misschien dat een van jullie met juridische kennis mij hier duidelijkheid over kan geven.
Stel: Website x post iets over bedrijf B dat zij oplichters zijn.
Dit staat 1 uur online en is daarna verwijderd. Maar dit staat wel in de Google Cache.
In hoeverre is website X aansprakelijk voor tekst die in Google Cache staat maar niet op de website te vinden?
Enkele interessante vragen zijn nu dus:
Is website X verantwoordelijk resultaten in Google Cache?
Zijn de resultaten van Google rechtgeldig? (in de zin van Google zegt dat het er gestaan heeft, maar was dat ook zo?)
Nou zijn er al uitspraken in Engeland dat Google daar niet verantwoordelijk voor is. Maar hoe zit dit in NL?
Alvast bedankt. En misschien wel een intressante discussie.
Gr JoopV
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24447-aansprakelijkheid-google-cache/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
7 antwoorden op deze vraag