Mijn broer woont in Amerika. Ik heb zelf een eenmanszaak in NL. Ik wil graag spullen gaan importeren vanuit Amerikaanse winkels naar NL.
Om het eenvoudig te maken, had ik hetvolgende in gedachten:
- Ik stort vanaf mijn zaak 1000 dollar naar de amerikaanse rekening van mijn broer.
- Daarvan koopt hij de spullen in de winkels.
- Hij stuurt mij de bonnen gescand per e-mail op, welke ik later kan vervangen door de fysieke bonnen die hij me per post stuurt.
- De bonnen boek ik in de administratie tegenover de 1000 dollar die ik heb overgemaakt.
- Mijn broer stuurt via UPS de goederen naar me toe, ik betaal UPS, mijn broer zend een kopie mee van de bonnen van de winkels alszijnde pakbon waarmee UPS de invoerrechten (12%) en BTW kan baseren.
Kan/mag/werkt bovenstaande constructie of moet mijn broer persee een amerikaanse onderneming starten?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
eyeconcepts
eyeconcepts
Beste mensen!
Mijn broer woont in Amerika. Ik heb zelf een eenmanszaak in NL. Ik wil graag spullen gaan importeren vanuit Amerikaanse winkels naar NL.
Om het eenvoudig te maken, had ik hetvolgende in gedachten:
- Ik stort vanaf mijn zaak 1000 dollar naar de amerikaanse rekening van mijn broer.
- Daarvan koopt hij de spullen in de winkels.
- Hij stuurt mij de bonnen gescand per e-mail op, welke ik later kan vervangen door de fysieke bonnen die hij me per post stuurt.
- De bonnen boek ik in de administratie tegenover de 1000 dollar die ik heb overgemaakt.
- Mijn broer stuurt via UPS de goederen naar me toe, ik betaal UPS, mijn broer zend een kopie mee van de bonnen van de winkels alszijnde pakbon waarmee UPS de invoerrechten (12%) en BTW kan baseren.
Kan/mag/werkt bovenstaande constructie of moet mijn broer persee een amerikaanse onderneming starten?
Dank voor jullie response!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/24480-broer-laten-kopen-in-amerika/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag