Jump to content

eyeconcepts

Junior
  • Content Count

    14
  • Joined

  • Last visited

Community Reputation

3

Personal info

  • You are:
    ondernemer
  • How did you find us:
    zoekmachine

Register

  • What age group do you belong to?
    19-24
  • You are primarily interested in:
    internationaal onder
  • Which other websites about entrepreneurship and / or innovation do you visit regularly?
    Geef hier svp een aa
  1. Qua schadevrije jaren, de auto is al in ons bezit, weleenswaar privé, en we hebben dus al twee autoverzekeringen en bouwen beide schadevrije jaren op., Maar dit is zeker een punt om anders in de gaten te houden!
  2. Allen bedankt voor de antwoorden. Ik proef in de reactie van Cosara dat als ik een dure auto puur zakelijk zou rijden, zonder bijtelling, dat ik dit eigenlijk mede 'op kosten van de belastingbetaler' zou doen, omdat een Volkswagen Up zakelijk gezien ook prima zal volstaan. Laat ik daar duidelijk over zijn; ik bepaal als ondernemer zelf hoeveel en welke zakelijke kosten ik maak. Prima als de staat daar legaal aan meebetaald. Uiteraard alles volgens de wet. Overigens is het niet helemaal onzakelijk, in mijn functie als IT-consultant geeft een representatieve auto ook een goed voorkomen, al dra
  3. Dankjewel voor de reacties. Kennelijk kan ik de situatie niet geheel duidelijk omschrijven. Het gaat om een auto waarvan die nu 100% privé wordt betaald en waarbij wij ieder de kilometers declareren a 19 cent. Roel stelt dat dit voldoende zou zijn, maar dat is helaas niet zo, de kilometer kosten van een Audi A5 diesel uit 2014 zijn ongeveer 42 cent per kilometer. Wegenbelasting en verzekering zijn ongeveer € 3312,00 per jaar. Onderhoud € 1200,00. Dat men dit een te dure auto vindt en mij zou adviseren om een Renault Clio te gaan rijden, vind ik een heel fijn advies, maar he
  4. Bedankt Henk voor je reactie. Voor ons zou het niet echt een geregel zijn. In de ochtend of de avond ervoor weet ik of ik privé ga rijden. Zoniet, dan neemt mijn partner onze privé auto mee. Zoja, dan neemt mijn partner onze zakelijke auto mee, en heb ik de privé auto tot mijn beschikking. Misschien is het gewoonweg niet mogelijk fiscaal gezien, ik ben dan wel benieuwd waarom dit niet kan, los van dat de wijze als 'gedoe' en 'moeilijk' wordt beschouwd.
  5. @Cosara Bedankt voor je tijd en genomen moeite. De auto is al in mijn privé bezit. Zo'n dure 'boodschappenwagen' is het overigens niet, want Diesels zijn enorm in waarde gedaald. Daarin voorziet de overheid niet met de huidige bijtellingsregels. Voor alle duidelijkheid; ik open hier geen topic om een auto privé te willen gebruiken zonder bijtelling. Omdat wij samen geen kinderen hebben en weinig privé kilometers maken, zouden we echt kunnen volstaan met één gezamenlijk zakelijke auto en één gezamenlijke privé auto. Als ik namelijk privé op reis wil gaan, dan neemt mijn partner de A
  6. Nouja, weinig rendement. Feitelijk is het zo dat er nu één auto op de oprit staat die door twee bedrijven alléén zakelijk wordt gebruikt. Wegenbelasting, verzekering en onderhoud worden nu privé betaald. Bij een Audi A5 diesel uit 2014 tikken die kosten aardig aan. Het voorkomen van bijtelling door het juist toepassen van de regels levert ook een aardig rendement op; bijtelling over een wagen met een cataloguswaarde van bijna 80k is niet prettig. Dankjewel @Rik voor je opmerking over de BTW. We zouden hiervoor de verhouding kunnen uitrekenen tussen de woon-werk kilomete
  7. Nu ik er nog even overna denk voorzie ik misschien wel problemen met de BTW. Een tankpas of onderhoudsfactuur is moeilijk te maken op 2 bedrijfsnamen tegelijk. Een 'constructie' waarbij mijn eenmanszaak de auto in zijn geheel koopt en verhuurt aan de eenmanszaak van M op de dagen dat die de auto gebruikt (en dus met de verhuur BTW in rekening brengt) is voor mij ook prima. Voor de verhuur kan ik een marktconform tarief in rekening brengen. Wij zijn wel fiscaal partners. Doelstelling is om de Audi puur zakelijk te rijden en dus geen bijtelling te betalen. Fei
  8. Goedeavond HL, Mijn vriend M heeft een eenmanszaak en runt daarmee een kapsalon. Ikzelf (C) heb ook een eenmanszaak en ben IT-consultant. Onze eenmanszaken zouden gezamenlijk een (tweedehands) auto (voor het gemak noem ik hem vanaf nu: Audi) willen kopen die we alleen zakelijk gebruiken. Daarnaast hebben we privé gezamenlijk een andere auto (die ik vanaf nu MINI noem). Ik werk als ICT'er veel vanuit huis. Als ik naar een klant ga neem ik de Audi mee. Als ik privé weg wil, neem ik de Mini mee, en gebruikt mijn vriend M de Audi voor 'zakelijk woon-werk verke
  9. Er is wat meer duidelijkheid, ik heb met het UWV gebeld: - De ww wordt verschaft op de werkuren bij mijn werkgever (fulltime). Dat ik daarnaast nog een inschrijving heb bij de Kamer van Koophandel, waarin ik geen werkzaamheden verricht, doet er eigenlijk niet toe. - Het starterskrediet wordt enkel door het UWV verschaft indien het gaat om een WAO of ziektewet uitkering. UWV verschaft geen kredieten als het gaat om een WW uitkering. Hiervoor kan Qredits of de gemeente iets betekenen. Ik kan me niet voorstellen dat de gemeente het uitmaakt of ik wel of niet eerder ingeschreven
  10. Ik heb het gevraagt aan de Rabobank in het gesprek, en die vertelde mij dat het verplicht is om als bedrijf bij de KvK ingeschreven te staan, en zodra dat niet zo is hun de klantrelatie kunnen beeindigen, en de lening direct opeisbaar kunnen stellen... Ik heb het gevoel dat ik weinig keuze heb: Of het risico lopen dat Bizner er niet achterkomt, of geluk hebben dat het UWV het bestaan van mijn eenmanszaak accepteert.
  11. Qua inkomen niet, maar uiteraard is er voor een bestaand bedrijf wel Qredits, ipv de gemeentelijke/uwv lening...
  12. Joost, Dank voor jouw snelle reactie, en wellicht een oplossing. Wat als Rabo of Bizner later erachter komen dat de eenmanszaak uitgeschreven is? Ik neem aan dat ik niet weer hetzelfde KvK nummer toegewezen krijg? Groet, Coen.
  13. Hallo! Ik zit even met hetvolgende te puzzelen: Ik heb in 2005-2009 een eenmanszaak gehad. Omdat het niet meer lekker liep, en ik nog wat onervaren was, heb ik besloten om mijn activiteiten destijds te staken. De eenmanszaak bestaat nog wel en is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel. De eenmanszaak heeft nog een schuld openstaan bij de Bizner bank: Een lening die nog 1 jaar doorloopt en een kredietfaciliteit op de RekeningCourant. In Augustus 2009 ben ik gaan werken voor een werkgever. Vanuit mijn salaris stort ik maandelijks vanaf mijn prive-rekening geld naar de Bizner-rek
  14. Beste mensen! Mijn broer woont in Amerika. Ik heb zelf een eenmanszaak in NL. Ik wil graag spullen gaan importeren vanuit Amerikaanse winkels naar NL. Om het eenvoudig te maken, had ik hetvolgende in gedachten: - Ik stort vanaf mijn zaak 1000 dollar naar de amerikaanse rekening van mijn broer. - Daarvan koopt hij de spullen in de winkels. - Hij stuurt mij de bonnen gescand per e-mail op, welke ik later kan vervangen door de fysieke bonnen die hij me per post stuurt. - De bonnen boek ik in de administratie tegenover de 1000 dollar die ik heb overgemaakt. - Mijn broer stuu
EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept