• 0

Recht op kinderopvangtoeslag als ondernemer (eenmanszaak)?

Beste allemaal,

 

als ondernemer (eenmanszaak) loop je vaak dingen mis als het om sociale zekerheden gaat.

 

Nu vraag ik mij het volgende af omtrent de kinderopvangtoeslag:

 

- heb je er als ondernemer (eenmanszaak of V.O.F.) recht op

- klopt het echt dat er geen inkomensgrens is (stel je maakt 75K resultaat en je vrouw heeft 25K uit loondienst, krijg je dan terug wat iemand met een laag inkomen ook terug zou krijgen).

 

Alvast dank !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als je wilt weten hoeveel tegemoetkoming je kunt krijgen, lijkt het me misschien handig even te kijken op toeslagen.nl daar kan je het aanvraagprogramma ook downloaden.

 

voor een proefberekening klik op de volgende link: http://www.toeslagen.nl/reken/toeslagen/

 

je hebt recht op een tegemoetkoming, ook als ondernemer, de hoogte is afhankelijk van jullie gezamenlijk inkomen en de kosten voor de opvang.

 

succes.

Link naar reactie
  • 0

 

Voor de zorg- en huurtoeslag geldt een inkomensgrens. Als je inkomen hoger is dan een X-bedrag heb je geen recht op zorg- en huurtoeslag. Voor de kinderopvangtoeslag geldt geen inkomensgrens. Wel wordt de kinderopvangtoeslag lager naarmate je inkomen hoger is. Vandaar inkomensafhankelijk. Duidelijker kan ik het niet uitleggen.

 

Vraag nu maar gewoon de kinderopvangtoeslag aan. Dan wordt het vanzelf duidelijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.