• 0

Bedrijfsauto verhuren, invloed op bijtelling.

Vreemde vraag wellicht maar ik heb niet zo snel een antwoord kunnen vinden.

 

Dochter hoopt binnenkort haar rijbewijs te halen en wil met de auto naar Euro Disney.

 

Ik heb een Renaul Kangoo (2pers) bedrijfswagen met een km administratie. Vrouw heeft (C4 Picasso) leasebak met bijtelling en ik gebruik de Kangoo dus nauwelijks (<100 km) prive.

 

Nu vroeg ze of ze mijn auto kon gebruiken. In eerste instantie zei ik dat dit onmogelijk is omdat ik niet meer dan 500 km per jaar privé mag rijden omdat ik anders moet bijtellen.

 

Maar als ik haar nu een rekening geef voor de km, daar netjes BTW over afdraag en ik laat haar de diesel zelf betalen en geef dat allemaal netjes aan in de km administratie. Mag dat?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 1

Het mag allemaal, maar ga er maar van uit dat de fiscus vindt dat deze verhuur m.n. geschiedt vanuit privé-motieven i.p.v. uit zakelijke en dat de kilometers voor jou dus gelden als privé-kilometers. Hetzelfde geldt voor de werknemer die de auto van zijn werkgever gebruikt voor een eigen onderneminkje naast zijn baan. Als je financieel gezien niet van een koude kermis wilt thuiskomen, laat je dochter dan een bedrag betalen dat gelijk is aan de extra IB die jij door de bijtelling moet gaan betalen. Misschien gaat ze dan liever alsnog met de TGV (sneller en goedkoper). ;D

Douwes Fiscale Diensten: Meester in Fiscaal Maatwerk www.douwesfiscalediensten.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 228 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.