Jump to content
Ties [r.i.p.]
Verberg

Spam en start-ups

vraag

In Nederland (en Europa) spreken we over een wet tegen spam. Vond zojuist een artikel over een nieuwe wet tegen "spam" in Californië, USA.

 

A Spam Law That Slams Small Business

New legislation in California won't hinder offshore operators and professional e-mail pests. What it will do is hobble startups and reputable marketers

 

Je kunt verder lezen op http://www.businessweek.com/smallbiz/content/nov2003/sb2003113_4527.htm?c=bwfrontiernov11&n=link1&t=email

 

Staat ons dit ook te wachten?

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Rate this answer

Volgens mij is er maar 1 oplossing voor dit probleem:

 

Wij moeten gewoon allemaal wat meer betalen aan onze provider zodat die zijn investeringskosten voor een gedegen weren van spam kan terugverdienen.

 

Mee eens?

 

 

Groet,

 

 

Michael Klijn.

 


www.droombureau.nl

Link to post
Share on other sites
  • 0
  • Rate this answer

Wat deze man zegt is dat door de strenge wetgeving ook goede gebruikers van e-mail marketing worden geraakt. Dat heb ik in het recente verleden ook telkens aangevoerd, maar mij werd duidelijk dat veel mensen dat gewoon zo niet zien.

 

Marketeers verliezen met deze wetgeving een potentieel instrument en daar balen zij/wij van.

 

Veel mensen willen geen onderscheid zien in commodity goods en producten die echt bedoeld zijn voor een specifieke gebruiker. Zelf klaag ik ook niet als ik weer een mailtje van een tekstschrijver krijg, of van een bedrijf dat mij een resellerpakket aanbiedt, maar de mail over penisvergrotingen vind ik niet zo fijn en het irriteert me dat ik het meer malen per dag krijg.

 

Dus wat dat betreft kan ik me helemaal vinden in hetgeen deze man schrijft, maar het probleem is; waar trek je de grens? Wie bepaalt welke boodschap gewenst is (ongeacht of er behoefte aan het product is) en welke boodschap ongewenst is? De auteur geeft aan dat specifieke targeting hierin de sleutel is en hij ondersteunt dat door te schetsen hoeveel werk ze hebben moeten verzetten om de mailing goed aan te sluiten.

 

Zit wat in, maar opnieuw veel mensen zien het gewoon niet zo. Die zeggen, "als ik interesse in een product heb, ga ik zelf wel op zoek" en willen email verbieden.

 

Sja daar valt dan dus niks aan te doen. Helaas we gaan dus die kant op, ik heb me er inmiddels bij neergelegd en laat email als lead generator links liggen...


Overzichtelijke website statistieken van ICStats, Visitor Engagement praktisch toepasbaar!

Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 20 leden online en 201 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept