Bestaand internetbedrijf ombouwen naar Curacao
Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
harmstra
harmstra
We hebben een bestaand internetbedrijf, bestaand uit 2 takken
1: We verzamelen leads dmv onze site ,adwords etc, en verkopen deze aan onze NL klanten
2: we hebben een webshop, kopen in in NL en verkopen ook in NL
Na alles wat ik gelezen heb over de E-zone op Curacao weet ik dat ik een bestaand bedrijf niet zomaar naar de E-zone kan verhuizen zonder dat de belastingdienst daar iets van zegt.
Ons idee is nu om een nieuw bedrijf op te zetten die het verkeer voor onze sites genereert. Alle adwordskosten, hosting, advertenties, seo etc worden daar gemaakt. Deze NV stuurt onze BV in NL maandelijks een dikke rekening zodat er in de NL BV weinig winst overblijft.
De NL BV stuurt de rekeningen van de diensten en producten naar onze klanten en heeft zo inkomen om de rekening die de E-zone NV stuurt te betalen.
Zo kunnen we in NL een normaal bedrag aan belastingen betalen. We wonen uiteraard in NL dus willen best wel wat betalen, maar niet 10x zoveel als de buurman.
Het personeel komt dan ook in de NL bv.
Als we dit zo gaan doen, zal het NL bedrijf plotseling veel minder winst maken, dat vindt de belastingdienst neem ik aan verdacht.
Reacties op dit idee zijn welkom
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
6 antwoorden op deze vraag