• 0

Internationale rechtsbijstandverzekering

Hallo allemaal,

 

Ik zit met de volgende vraag. Ik heb een bedrijfje wat betaalbare kunst verkoopt via een webshop. Over ongeveer een maand gaat de nieuwe webshop online. De werken bestaan uit grafisch, illustratief en fotografisch werk. Kunstenaars sturen mij digitale bestanden en ik laat ze printen en verzend ze naar de koper.

 

Ik werk met kunstenaars uit de hele wereld en sluit met hen contracten af waarin zij mij het recht verlenen om reproducties van hun afbeeldingen te maken en te verkopen. Daarin zeggen zij o.a. dat zij met hun afbeeldingen geen inbreuk maken op werk van derden.

 

Ik laat de werken drukken in Nederland en echt populaire werken in China (grotere oplages). De werken kunnen naar bijna elk land in de wereld verzonden worden, dus ik hoop op veel internationele kopers :)!

 

Nu zou ik graag een rechtsbijstandverzekering afsluiten, just in case, maar nou heb ik een beetje rond gekeken en bijna geen rechtsbijstandverzekering heeft een internationale dekking.

 

Weten jullie een goede rechtsbijstandverzekering die voor deze situatie goed zou passen of hebben jullie andere tips/adviezen ????

 

Alvast bedankt!

 

Mvg,

 

Femke

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
Nu zou ik graag een rechtsbijstandverzekering afsluiten, just in case, maar nou heb ik een beetje rond gekeken en bijna geen rechtsbijstandverzekering heeft een internationale dekking.

 

Internationale dekking is (beperkt) mogelijk indien de overeenkomsten wel naar Nederlands recht worden gesloten, maar dat heeft in jouw situatie erg weinig zin: geen enkele rechtsbijstandsverzekering biedt uberhaupt dekking voor inbreuk op auteursrechten, octrooien en patenten!

Ik adviseer over en bemiddel in verzekeringen voor ondernemers en bedrijven.

Vragen of offertes?  Contact

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 125 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.