• 0

ondernemingsplan computershop gezocht

Beste allemaal,

 

Geweldige site dit met diverse goede tips en links!

 

Is er iemand die al een compleet ondernemingsplan heeft en dit wil delen met mij? Ik werk al sinds 2000 voor diverse werkgevers in computershops en ken de markt erg goed. Nu ik door omstandigheden door mijn huidig werkgever verzocht wordt te vertrekken ben ik er uit, ik begin voor mezelf. Financieel heb ik genoeg armslag om direct van start te gaan en ook de aanloopperiode door te kunnen komen.

 

Helaas echter, als je ergens in gesprek wil wordt er al snel gevraagd om een ondernemingsplan, hieruit komt dus ook mijn vraag voor, is er iemand die ooit eens een plan geschreven heeft en dit wil delen?

 

Alvast bedankt!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Henm,

 

Een ondernemingsplan is niet alleen bedoeld voor de bank, het is er ook voor jezelf. Er bestaat een softwarepakket, b.v. Easystart, wat je kan helpen met het maken van een ondernemingsplan. Maar ik zou je aanraden om het echt zelf te maken. Je leert ervan en het geeft je een strategie, een soort handboek waar je jezelf aan vast kunt houden.

 

Het lijkt mij ook niet dat iemand zijn plan met jou gaat delen. En volgens mij staat je post niet op de juiste plaats in dit forum.

Link naar reactie
  • 0

Er zijn op Internet voldoende businessplannen te vinden. Probeer er enkele voor detailhandel te downloaden en haal daar uit wat je aanspreekt. Vervolgens die onderdelen aanpassen aan jouw visie en daar één geheel van maken. Hou het kort en zorg dat het geen vragen oproept. Roept het vragen op dan moet je die onderdelen iets uitdiepen. Het is een hele kluif maar als je er eenmaal aan begonnen bent wordt het allemaal steeds duidelijker, in mijn ervaring althans.

Voor het cijfertechnische gedeelte is een programma als Easystart zeer handig. Het voordeel van zo'n programma is dat er ook vragen worden gesteld waar je nog niet over had nagedacht maar die voor een bank wellicht vanzelfsprekend zijn.

Bedenk wel dat een plan gemaakt met software (zoals Easystart) erg standaard uit je printer komt en dat ziet een bank gelijk. Een eigen gemaakt plan maakt meer indruk, je wordt eerder serieus genomen.

 

Mijn advies is te beginnen met de cijfers, dit is ook het eerste waar een bank naar kijkt. Je ziet dan gelijk of het zin heeft om door te gaan. Het is daarbij wel van belang dat je aannames qua omzet en uitgaven kan onderbouwen. Hou de bank maar vooral jezelf niet voor de gek door dingen naar boven af te ronden of te positief in te schatten. Zeker als je geld moet lenen wil je tenslotte ook graag dat je plan slaagt!

 

Ik heb voor mijn eerste businessplan die van de website van KvK gebruikt voor de cijfers. Deze ingevuld en uitgeprint, dat weer verwerkt in een Excel bestand en daar diverse formules in aangemaakt (een aantal specifiek voor mijn plan) waardoor elke verandering in het hele bestand wordt doorgezet en je niet steeds alles opnieuw hoeft door te berekenen. Het maken van het Excel bestand is een investering in tijd geweest die zich later ruimschoots heeft terugbetaald (in tijd).

 

Op dit moment ligt het geheel herziene plan bij de bank (volgende week een afspraak) omdat ze mijn eerste poging hadden afgewezen (te hoog risico voor de bank).

 

Aangezien ik mijn concurrentie niet wil helpen (jij bent dat niet, hoor) ga ik mijn plan niet openbaar maken.

 

Succes in ieder geval!!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 321 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.