• 0

Kosten en ROW

Dit is mijn eerste bericht op dit forum en ik hoop dat ik het op de juiste manier heb geplaatst. Het gaat om het volgende:

 

Een goede vriendin van mij is dit jaar (2010) begonnen met het geven van een aantal yogalessen. Momenteel heeft zij een aantal opdrachten via 1 opdrachtgever. Deze opdrachtgever is een gesubsidieerd fonds die activiteiten organiseert, waarvan zij er nu 1 is. Via dit fonds heeft zij nu voor zo'n 30 uur aan opdrachten. Wellicht zal zij in de toekomst haar activiteiten willen uitbreiden en meer opdrachtgevers zoeken, op het moment doet zij het nog rustig aan.

 

Om die reden hebben we geconcludeerd dat haar inkomsten voor haar op het moment kwalificeren als resultaat uit overige werkzaamheden voor de inkomstenbelasting. Van de Belastingdienst heeft zij inmiddels ook (voor 2010) een VAR-verklaring ROW ontvangen.

 

Tegenover deze inkomsten heeft zij een groot aantal kosten gemaakt. Deze kosten bestaan uit de aanschaf van materialen, maar voor een nog groter deel uit kosten voor het volgen van cursussen. Nu beleeft zij aan het geheel een hoop plezier en is het voor haar dan ook vooral een hobby. Naast de yogalessen heeft zij ook nog een gewone dienstbetrekking.

 

Desalniettemin zou het leuk zijn als zij (een deel van) haar kosten zou kunnen terughalen via de Belastingdienst. Maar op dat moment weten wij het even niet meer. In hoeverre is dit toegestaan? Het grootste deel van de kosten heeft zij al in 2009 gemaakt. Is het toegestaan om dat jaar een negatief ROW op te geven waardoor zij een deel van haar loonheffing kan terugvragen?

 

Of kan zij alleen de kosten van 2010 opvoeren? En kan dat dan maximaal tot het bedrag van haar inkomsten? Of kan het zelfs helemaal niet?

 

In de hoop dat jullie ons kunnen helpen. mvg.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een beetje late reactie, maar het is nu pas weer actueel geworden :). Allereerst bedankt voor de reactie. Ik wil er alleen toch nog even extra zekerheid hebben omtrent de studie/cursuskosten. Zijn deze nu ook gewoon aftrekbaar als resultaatskosten?

 

Vallen deze niet verplicht onder het persoonsgebonden aftrek? In het aangifteprogramma vind ik namelijk alleen maar verwijzingen naar de persoonsgebonden aftrek...

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 111 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.