Ik heb een vraag, ik heb een beheer bv en hieronder hangen twee andere bv's.
Van mijn beheer bv ben ik 100% eigenaar en van de eerstvolgende 50%, de eerstvolgende is 100% aandeelhouder van de derde bv.
Nu wil ik mijzelf voor het minimale salaris dat je als DGA verplicht bent op de loonlijst zetten. De rest wil ik via een managment factuur rechstreeks naar mij beheer maatschappij overmaken.
Nu mijn vraag: 1. Mag dat? 2. kan ik dan geld overmaken naar mij prive met het gunstige 25% divident tarief?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Noordman
Noordman
Beste Allemaal,
Ik heb een vraag, ik heb een beheer bv en hieronder hangen twee andere bv's.
Van mijn beheer bv ben ik 100% eigenaar en van de eerstvolgende 50%, de eerstvolgende is 100% aandeelhouder van de derde bv.
Nu wil ik mijzelf voor het minimale salaris dat je als DGA verplicht bent op de loonlijst zetten. De rest wil ik via een managment factuur rechstreeks naar mij beheer maatschappij overmaken.
Nu mijn vraag: 1. Mag dat? 2. kan ik dan geld overmaken naar mij prive met het gunstige 25% divident tarief?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Edwin
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/25012-salaris-uit-werkmaatschappij-en-dividend-uit-beheer-maatschappij/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag