Ga naar inhoud

Echtheid overschrijvingsbewijs

Geplaatst:

Durk

 

Door een akkefietje met een nieuwe leverancier krijg ik 400 USD terug, nu krijg ik van die transactie een “receipt” Nu ben ik razend benieuwd of iemand iets kan zeggen over de echtheid van de “papiertje”

Gewoon nieuwsgierig!

 

bankreceiptforrefund.jpg

Featured Replies

Geplaatst:

Rob Groeneweg

Nee, over de echtheid van het papiertje kan je dus niets zeggen.

Het spreekwoord "papier is geduldig" gaat zeker voor China op.

Heeft de leverancier gezegd dat hij het geld gaat terugbetalen? Of gaat hij het

verrekenen met een volgende bestelling? Je weet het pas zeker als het geld op je rekening staat.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Geplaatst:

Durk

  • Auteur

"Papier is geduldig" helemaal waar en dat verbaasd me steeds weer! Ik krijg metname veel test certificaten, CE, RDW, Tuv, E, ROHS enz. die behoren bij producten. Dikwijls probeer ik de echtheid hiervan te verifieren bij de betreffende instanties.

Met wisselde uitkomsten, gelukkig is niet alles fake.

 

Dit is de 1e keer dat ik geld terug krijg uit China, het antwoord komt vanzelf in de vorm van wel of geen bijschrijving op mijn rekening van dit bedrag.

 

Toch ben ik altijd benieuwd naar de echtheid van dit soort documenten en heb altijd moeite te geloven dat men de moeite neemt in het vervalsen van dergelijke documenten.

Geplaatst:

Rob Groeneweg

ik vraag nog even aan mijn vrouw wat hier staat. dat hoor je later. het is in ieder geval wel typisch een formuliertje dat je in China kan verwachten. dat zegt dus niets wat betreft echtheid. Zelfs de grootste bedrijven gebruiken vaak hele rare en vreemdsoortige formuliertjes.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Geplaatst:

Rob Groeneweg

In China gaat geen brug te ver wat documenten en formulieren betreft :)

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Geplaatst:

Rob Groeneweg

Ik kan je vertellen wat het formulier zegt: De begunstigde (een vrouw) heeft de bank laten weten dat ze de betaling van de ca. usd 400 niet wil hebben en heeft de bank gevraagd het geld terug te storten. De bank bevestigd dit verzoek met dit formulier aan de vrouw, maar zegt erbij later geen verantwoordelijkheid te nemen als de vrouw het geld toch nog wil hebben.

In dat geval zegt de bank dus, jammer maar helaas. Het geld zou dus inderdaad door de bank teruggestort moeten gaan worden.

Er staat in ieder geval een stempel van de Bank of China op.

We moeten er dus vanuit gaan dat dit echt is en zo gaat gebeuren. 100% garantie kan ik je niet geven.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Geplaatst:

Durk

  • Auteur

Rob bedankt voor de vertaling! Dit geeft idd aan wat er aan de hand is. Ter lering en vermaak:

 

Het gaat hier om een sample order die betaald moest worden naar een persoonlijke rekening (ik weet het!) Wij hebben zoals gebruikelijk in de beschrijving aangegeven dat het gaat om een sample order met bijbehorende PI nr. Nadat de betaling was uitgevoerd wilde de begunstigde dat wij het kenmerk met daarin "sample order" lieten schrappen. (belasting reden)

 

Dat wilde ik niet, kosten en geen zin om zo zaken te doen, tot mijn verbazing kwamen ze er zelf mee het bedrag terug te boeken...... we zullen zien.

 

 

 

 

 

Geplaatst:

Rob Groeneweg

Hoop dat je het geld terugkrijgt.

Hieruit blijkt maar weer hoe lastig het is om goede duidelijke afspraken te maken met leveranciers.

Achteraf moet er altijd wel weer iets anders.

 

Rob bedankt voor de vertaling! Dit geeft idd aan wat er aan de hand is. Ter lering en vermaak:

 

Het gaat hier om een sample order die betaald moest worden naar een persoonlijke rekening (ik weet het!) Wij hebben zoals gebruikelijk in de beschrijving aangegeven dat het gaat om een sample order met bijbehorende PI nr. Nadat de betaling was uitgevoerd wilde de begunstigde dat wij het kenmerk met daarin "sample order" lieten schrappen. (belasting reden)

 

Dat wilde ik niet, kosten en geen zin om zo zaken te doen, tot mijn verbazing kwamen ze er zelf mee het bedrag terug te boeken...... we zullen zien.

 

 

 

 

 

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

  • 2 weeks later...
Geplaatst:

Durk

  • Auteur

Eind goed al goed!

 

Vandaag het volledige bedrag terug ontvangen.

Geplaatst:

Rob Groeneweg

Heel goed! Bedankt dat je nog een update hebt gegeven. Het gaat ook vaak gewoon wel goed.

Kost alleen soms wat tijd en moeite.

Rob Groeneweg, Zakelijke dienstverlening/ Bemiddeling tussen NL / China

rob.groeneweg@xuro.nl

Xuro

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.