Alternatief voor Champagne

Aanbevolen berichten

Hallo HL-leden,

 

Voor m'n webshop (www.champalou.nl) ben ik op zoek naar kwalitatief goede Prosecco en Cava labels.

 

Nu kan ik hiervoor zelf op zoek gaan, importeurs langs gaan en deze proeven (en geloof me, dat ga ik zeker doen). Maar misschien hebben jullie wel (op vakantie) lekkere mousserende wijnen gedronken.

 

Mochten jullie tips hebben voor echt goede mousserende wijnen, laat ze dan hier achter. Dat zou m'n zoektocht naar de betere labels aanzienlijk vereenvoudigen. En jullie hebben direct een adres waar je je favoriete bubbels kan kopen! ;)

 

Alvast bedankt voor jullie medewerking!

 

Dennis Schrauwen

Champalou.nl

www.TijdvoorChampagne.nl/relatiegeschenken | www.TijdvoorAlcoholvrij.nl | www.uglyxmas.nl

Link naar reactie

Heb je nooit gedacht aan Champagnoise? Dat is de enige mousserende wijn uit Frankrijk, die de kwaliteit van Champagne benadert en soms overtreft. Langs de Loire worden heel mooie gemaakt. De "goeien" uit de andere werelddelen, zijn allemaal al lang onder de pannen gebracht in het verkoopcircuit. Dat wordt dus veel lezen of reizen en proeven als je daar wat zoekt.

 

Kijk eens aan.... het domein is nog vrij ook.... snel je slag slaan!

 

Als je de slijtersopleiding had gevolgd, had je die informatie vast ook opgeslagen.

 

Die rare Fransen he......... ;)

Link naar reactie

Ik hoop niet dat ik door mij bent afgeschrikt. Ik ben maar knorzelige ouwe brombeer, die deze week veel te scherp is voor dit forum. Maar er staan er nog een paar in de wachtrij.... ;)

 

Als ik top wil ga ik voor. Ayala Millesime. Mijn ervaringen met de 1971 en 1975 flessen was dat deze uitermate geschikt is bij verfijnde visgerechten. Bij dit Château zijn de Millesimes trouwens ook in 37,5 ml-flessen te koop.

Link naar reactie

Aha leuk topic.

 

In 2008 las ik een test van het programma Kassa waarin diverse vinologen hun licht hadden laten schijnen over verschilende echte champagnes en daarnaast een aantal bubbelwijnen die niet uit de champgnestreek kwamen. Alle werden blind geproefd. Uit deze test kwam een winnaar naar voren. Zie ook dit artikel : bubbelwijnwinnaar

 

Te koop bij C1000 (nee, ik heb geen aandelen ;D); voor een leuke prijs; onder 10 euro meen ik me ter herinneren.

 

Ook een en al lof op de site van Hubrecht Duijker :

 

. Ze zijn er weer, de voor hun prijs zo geslaagde en dus feestelijke Crémants de Bourgogne die C1000 per traditie in december aanbiedt. Deze mousserende wijnen – in wit en rosé – komen van een der allerbeste producenten ter plekke, Caves de Bailly. Dit bedrijf beschikt over immense grotkelders, niet ver van Saint-Bris (in de buurt van Chablis). Het merk dat C1000 voert, heet Marsigny. En voordat ze hun definitieve kurk kregen, ondergingen beide Crémants anderhalf jaar kelderrust. De Blanc de Noirs heeft wervelende belletjes en een sappige smaak met milde elementen van witte vruchten en citrusfruit, alsmede een hint van specerijen. De Rosé Brut daarentegen biedt voornamelijk rood fruit in zijn aroma. En beide wijnen smaken heel zuiver. Normaal kosten ze 8,99 euro (wat al een vriendelijk bedrag is gezien de geboden kwaliteit), maar van 24 december tot en met 29 december komen ze voor maar liefst twee euro minder in de aanbieding. Ik ga zelf weer een of twee dozijn flessen kopen, want zo’n Bourgondische bubbel blijft nog maandenlang lekker - héél lekker.

 

Persoonlijk vind ik het ook een zeer goede mousserende wijn. Alhoewel champagne de naam heeft worden er natuurlijk kwalitatief gelijkwaardige of betere mousserende wijnen gemaakt in andere streken waarvoor je toevallig niet hoeft te betalen voor de naam Champagne.

 

Groet.

Jeroen

 

www.reith.nl

Link naar reactie

Hoi,

 

Er zijn ook champagnehuizen die hun Methode Traditionelle elders op de wereld loslaten. Zo maakt bv Mumm prima bubbels in de US en zet die voor een beschaafd bedrag in de markt.

Ook uit het vml Oostblok komen goede bubbels tegen erg aangename prijzen, dus dat is een gebied om eens af te zoeken.

 

Proost!

Link naar reactie

Persoonlijk vind ik het ook een zeer goede mousserende wijn.

 

Die cremant bourgogne van de C1000 is inderdaad lekker.

 

Ik vermoed dat er sowieso best een aantal cremants, cava's en dergelijke zijn die in de supermarktschappen liggen met een prima prijs/kwaliteitsverhouding. Het lastige lijkt me alleen om daar aan te komen, gezien die batches vaak in zn geheel door zo'n supermarktketen worden afgenomen, inclusief botteling met een label waar zelfs nog wel eens op staat dat het specifiek voor de keten in de fles gemikt is.

 

Door hun grote volumes hebben supermarkten natuurlijk een goede onderhandelingspositie hierin. Als kleine speler denk ik niet dat je kunt rekenen op dergelijke gouden deals, en zal het toch zoeken worden naar goede producten van producenten die aan meerdere afnemers leveren.

Link naar reactie

Persoonlijk vind ik het ook een zeer goede mousserende wijn.

 

Die cremant bourgogne van de C1000 is inderdaad lekker.

 

Ik vermoed dat er sowieso best een aantal cremants, cava's en dergelijke zijn die in de supermarktschappen liggen met een prima prijs/kwaliteitsverhouding. Het lastige lijkt me alleen om daar aan te komen, gezien die batches vaak in zn geheel door zo'n supermarktketen worden afgenomen, inclusief botteling met een label waar zelfs nog wel eens op staat dat het specifiek voor de keten in de fles gemikt is.

 

Door hun grote volumes hebben supermarkten natuurlijk een goede onderhandelingspositie hierin. Als kleine speler denk ik niet dat je kunt rekenen op dergelijke gouden deals, en zal het toch zoeken worden naar goede producten van producenten die aan meerdere afnemers leveren.

 

Grappig dat je dit als een webdesigner benaderd. Het gaat hier om een product waarvan alleen al in Europa duizenden boeren moeten leven. Net zoals jij je design even iets anders moet maken om succes te hebben, zal de TS dus moeten proberen andere juweeltjes te vinden, die hier nog geen kans hebben gekregen. Dan onderscheid je je met je producten. Voor de wijnhandel en slijterij is dat een doorlopend proces van jaar op jaar. Hij moet er wel voor over hebben om goed te kunnen beoordelen en die boeren te bezoeken in verre regio's.

Link naar reactie

Persoonlijk vind ik het ook een zeer goede mousserende wijn.

 

Die cremant bourgogne van de C1000 is inderdaad lekker.

 

Ik vermoed dat er sowieso best een aantal cremants, cava's en dergelijke zijn die in de supermarktschappen liggen met een prima prijs/kwaliteitsverhouding. Het lastige lijkt me alleen om daar aan te komen, gezien die batches vaak in zn geheel door zo'n supermarktketen worden afgenomen, inclusief botteling met een label waar zelfs nog wel eens op staat dat het specifiek voor de keten in de fles gemikt is.

 

Door hun grote volumes hebben supermarkten natuurlijk een goede onderhandelingspositie hierin. Als kleine speler denk ik niet dat je kunt rekenen op dergelijke gouden deals, en zal het toch zoeken worden naar goede producten van producenten die aan meerdere afnemers leveren.

 

Grappig dat je de term "lekker" gebruikt. Die is i.d.d. voor 99% van de consumenten het belangrijkst. Maar er zijn twee soorten in de Cremant de Bourgogne. De ene variant is gemaakt om het productieproces te versnellen en dus gebruikt met daarvoor lagertanks. De andere is de originele en die is ook gemaakt volgens de Méthode de la Champagnoise. Die laatste wijnen zijn uiteraard veel beter en die vind je niet of nauwelijks in een supermarkt. Dat kan ook niet vanwege de prijs, die ontstaat omdat het productieproces nagenoeg gelijk is aan dat van Champagne.

 

Voor de fijnsnoeper is het belangrijk om voor zichzelf te ontdekken, waarbij hij de meeste smaakvarianten uit de wijn kan halen. Bij welk gerecht of bij welk onderdeel van een gerecht, komen die eigenschappen uit de wijn? Dat geldt trouwens voor elke wijn.

 

Als een Fransman je een "Crémant" aanbiedt, dan krijg je dus de goedkope variant. Als je die weigert en je zit op de goede plek, kun je ineens een interessante gesprekspartner van die Fransman worden.....

Link naar reactie

Over dranken valt wat dat betreft genoeg te kletsen natuurlijk - 'lekker' is sowieso een subjectief begrip, en er zal zeker niet 1 champagne(achtige) zijn die iedereen lekker vindt.

 

De beste aanpak schijnt te zijn om een klantenbestand te verdelen in een paar groepen, en voor elk van die groepen iets aan te bieden. Ik moest erbij denken aan een aardig praatje:

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 137 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.